למידה מרחוק בכיתות התקשורתיות (צילום: בית הספר ליאו באק)
למידה מרחוק בכיתות התקשורתיות (צילום: בית הספר ליאו באק)

הלמידה מרחוק בכיתות התקשורתיות תימשך בחופשת פסח

השיעורים המקוונים ל-93 התלמידים על הרצף האוטיסטי בבית הספר התיכון ליאו באק יימשכו גם בחופשת פסח. רכזת הכיתות התקשורתיות בליאו באק מירב דרור: "אחד מהדברים שתלמידים על הרצף זקוקים לו יותר מאשר כל דבר אחר הוא שגרה"

פורסם בתאריך: 29.3.20 19:52

השיעורים המקוונים בכיתות התקשורתיות (תלמידים על הרצף האוטיסטי) בבית הספר התיכון ליאו באק יימשכו גם בחופשת פסח שתתחיל ביום שלישי, ולעת עתה נערכים בבית הספר להמשיך את הלימודים לפחות עד ליום שישי. בתיכון ליאו באק לומדים 93 ילדים על הרצף האוטיסטי.

רכזת הכיתות התקשורתיות בליאו באק מירב דרור: "כל מערכות החינוך המקוונות בארץ מותאמות ללמידה עם תלמידים רגילים, כאשר התלמידים נכנסים לאינטרנט מדי יום לשיעור או שניים, מקבלים מטלות וצריכים להחזיר אותן למורים. עם תלמידים על הרצף האוטיסטי זה לא עובד כך, ולמעשה היינו צריכים להמציא שוב את הגלגל. אחד מהדברים שתלמידים על הרצף זקוקים לו יותר מאשר כל דבר אחר הוא שגרה. אלו תלמידים שבשגרה מגיעים ליום לימודים ארוך מ-8:00 עד 16:00 ולומדים גם בחופשות, כולל בחופשת הקיץ, כי אי אפשר להשאיר אותם באוויר. לא כולם גרים בבתים עם גינות ועם מרפסות שמאפשרות להתאוורר, ולכן נוצר סיר לחץ גדול. ניכר בהחלט שרמת החרדה עלתה".

איך נערכתם?

"הדבר הראשון שיצרנו זה שגרה. התחלנו להפעיל מערך פעילות מלא מ-8:00 עד 15:00, ותלמיד שנכנס בבוקר לאתר רואה כל הזמן את הפנים של המטפלים והמחנכים שלו. יצרנו קבוצות לימוד של תכנים לימודיים במשך שעתיים ביום, ויזמנו לתלמידים שיחות עם המחנכים, עם המטפלים, עם המרפאות בעיסוק ועם צוות היחידה הטיפולית".

 

 

איך נראה יום מקוון בכיתה תקשורתית?

"לבקשתם של ההורים, פעילות הבוקר הועברה ל-9:00 והיא מסתיימת ב-14:15 ופעילות אחר הצהריים מתקיימת בשעות 19:00-17:00. בכל כיתה מתקיימת שיחת בוקר עם המחנכת ועם המטפל, ואחר כך מתקיימות קבוצות לימוד. בצהריים יש קבוצה חברתית עם המטפלים, ואחר הצהריים מתקיימת פעילות הפגתית של כושר עם פיזיותרפיסט, קרטה, דרמה ותנועה. צריך לזכור שהתלמידים האלה  נוהגים ללכת אחרי בית ספר לחוגים, לצופים או לטיפולים, אבל הכל נפסק. אם הם לא יופעלו הם עלולים לשבת כל הזמן מול המסך ולבהות בו".

אלו תגובות אתם מקבלים מההורים ומהתלמידים?

"ההורים אסירי תודה, וכשהילדים מתחברים למערכת אנחנו רואים כמה הם זקוקים לזה. יש לנו מעקב יומי אחרי כל הילדים, ואם אנחנו שמים לב שמתפתחת מצוקה אנחנו נותנים מענה מיידי. באחד מהימים דיברו על כך שהחזרה ללימודים תהיה רק ב-1 בספטמבר, וזה הכניס לחרדה את תלמידי כיתות י"ג ו-י"ד (בכיתות התקשורתיות לומדים עד גיל 21; ש"מ), ועכשיו הם לא יודעים אם הם יסיימו את שנת הלימודים. זה מפחיד אותם מאוד".

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "כ-100 אנשי צוות עושים תמיד עבודת קודש, ובעיקר בעת הזאת שבה כל המעשה החינוכי ממציא את עצמו מחדש ומגלה עולמות שלא הכרנו טרם המשבר. אנו נמצאים בעידן שבו יש הרבה תקשורת ומעט קשר, ואם יש רווח מהמשבר שנכפה עלינו זה ההבנה שהתקשורת והמסכים אינם תחליף לקשר אנושי חם ושהחברות הווירטואלית אינה תחליף לידידות אמת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר