בית הספר אל-כרמה
בית הספר אל-כרמה

"העירייה מפלה בין יהודים לערבים וזורקת אותנו לכלבים"

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי אל-כרמה טוענים כי עיריית חיפה לא הקצתה תקנים חדשים לבית הספר התיכון אל-כרמה, וילדים רבים בוגרי בית הספר היסודי, שהתקבלו לתיכון, לא יכולים להמשיך ללמוד שם: "לא יכול להיות שתהיה גזענות בעירייה ושהם יחליטו בשבילנו היכן הילדה שלנו תלמד"

פורסם בתאריך: 21.6.20 20:23

עיריית חיפה לא הקצתה תקנים חדשים לבית הספר התיכון אל-כרמה, וילדים רבים בוגרי בית הספר היסודי אל-כרמה, אשר מזין את התיכון, לא יכולים להמשיך ללמוד שם – כך טוענים הורים לילדים במגזר הערבי. יצוין כי במגזר הערבי בחיפה אין חטיבת ביניים וכי מדובר בתלמידים שלומדים בכיתה המדעית היוקרתית של בית הספר, שאמנם עברו את בחינות הקבלה לתיכון אך מחוסר תקנים וכיתות נשלחו להירשם לבית הספר אל-מותנבי (שיזף) שהוא תיכון טכנולוגי ולא מדעי.

אם לתלמידת כיתה ח' מדעית ביסודי אל-כרמה: "הילדה שלנו עברה את מבחן הקבלה לתיכון והתקבלה. לתיכון אלכרמה יש מוניטין של בית ספר מעולה וסטנדרטים גבוהים, והקבלה אליו היא לא פשוטה. בשבוע שעבר היתה לנו פגישה עם מנהלת התיכון שרצתה להתרשם ולשמוע את הילדה לפני קבלת החלטה סופית. לשמחתנו הרבה הילדה התקבלה, אך אז התברר שיש בעיה".

 

 

אביה של הילדה: "המנהלת יידעה אותנו שהעירייה לא רוצה לאשר פתיחה של כיתה נוספת, ובשל כך אין מקומות לכל התלמידים שקבלתם לבית הספר הובטחה. העירייה דחתה את הבקשה של המנהלת, ואנחנו נשארנו ללא בית ספר לילדה כאשר שנת הלימודים תיפתח בעוד קצת יותר מחודשיים. האופציה היחידה שנשארה לנו היא לרשום אותה לתיכון שיזף כברירת מחדל. אנחנו לא מבינים למה תלמידים בעלי יכולות עם אפשרות להשתלב בלימודים ברמה גבוהה צריכים להתפשר? חוץ משני בתי הספר הללו אין בחיפה עוד בתי ספר על יסודיים עירוניים במגזר הערבי. כשביררנו מה קורה, העירייה טענה שאין תקציב עבור המגזר. לא ביקשנו מהעירייה לפתוח בית ספר נוסף, רק כיתה. לא יכול להיות שיש רק שני בתי ספר על יסודיים עירוניים לכל המגזר הערבי בחיפה, ועוד מתקבלים אליהם גם תלמידים מחוץ לחיפה. העירייה סגרה את דלת בלי להתחשב בילדים".

ההורים זועמים ולא מבינים איך הגיעה מערכת החינוך העיונית לשפל כזה. "זה העתיד של הילדים שלנו", הם אומרים, "למה תמיד כשזה מגיע למגזר הערבי זורקים אותנו הצדה? ההרגשה היא שעיריית חיפה, שמתהדרת בדו קיום בעיר, מפלה בין יהודים לערבים. אנחנו בטוחים שבבתי ספר מהמגזר היהודי זה לא היה קורה. לא יכול להיות שיזרקו אותנו לכלבים. אלו הילדים שלנו, ונעשה כל מה שצריך כדי שיתייחסו אליהם כאל שווים. לא יכול להיות שתהיה גזענות בעירייה ושהם יחליטו בשבילנו היכן הילדה שלנו תלמד".

בעירייה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עיר של חזירים... הסיפורים הפכו לשיטה !!

    פעם יונה אחת היה מסדר את הכל. היום יש רק חזירים שולטים !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר