הרב אופק מאיר (צילום: בית הספר ליאו באק)
הרב אופק מאיר (צילום: בית הספר ליאו באק)

מנכ"ל ליאו באק: "נגרם לנו עוול"

מנכ"ל מרכז החינוך ליאו באק הרב אופק מאיר זועם על משרד החינוך שמשקלל את הזכאות לתעודת הבגרות של התלמידים על הרצף האוטיסטי עם שאר תלמידי בית הספר, ובכך נפגעים אחוזי ההצלחה של המוסד כפי שמשתקף בתמונה החינוכית

פורסם בתאריך: 27.8.20 17:05

במרכז החינוך ליאו באק זועמים על משרד החינוך שמשקלל את הזכאות לתעודת הבגרות של התלמידים התקשורתיים (על הרצף האוטיסטי) עם שאר תלמידי בית הספר – דבר הפוגע באחוזי ההצלחה של המוסד אשר משתקפים בתמונה החינוכית שפרסם המשרד אתמול (רביעי).

בליאו באק מכירים בכך שברבים מבתי הספר התיכוניים בחיפה יש כיתות של חינוך מיוחד, אך אומרים שבעוד שבבתי הספר האחרים מספרם של תלמידי החינוך המיוחד הוא קטן, בעוד שאצלם מדובר בעשרות תלמידים מכל העיר ומכל המגזרים. אם לא די בכך, אומרים בליאו באק, המשרד טעה בפרסום הנתון של שיעור הזכאות לבגרות בבית הספר בשנת הלימודים תשע"ט, בניכוי של החינוך המיוחד, והעמיד אותו על 98.2 אחוז בעוד שהנתון האמיתי לטענתם הוא 98.8 אחוז – דבר שהופך את ליאו באק למצטיין לא רק ברמה החיפאית אלא גם במישור הארצי בשנה זו.

מנכ"ל ליאו באק הרב אופק מאיר: "נגרם לנו עוול. יש פה תקלה מהותית ולא תקלה טכנית. התלמידים שלנו בכיתות התקשורתיות נבחנים בבחינות הבגרות לפעמים בכיתות י"ב ולפעמים בכיתות י"ג וי"ד, והמחשב של משרד החינוך רושם את כולם כתלמידי י"ב. אם תלמיד תקשורתי לא ניגש לבחינות הבגרות בכיתה י"ב אלא ב-י"ג או ב-י"ד, הוא משוקלל עם שאר תלמידי י"ב שנבחנו, ולכן מוריד את הממוצע באחוזים כמי שלא נבחן. המחשב לא קולט זכאות לבגרות מעבר לכיתה י"ב, ולנו יש גם כיתות י"ג ו-י"ד. בכל שנה הם נספרים כתלמידי י"ב ומורדים את שיעורי הזכאות".

פניתם למשרד החינוך בעניין?

"בוודאי, עוד בתקופה של דני פסלר כמנכ"ל, אבל זה לא עזר מעבר לכך שנוספה אפשרות לקרוא את הנתונים בניכוי תלמידי החינוך המיוחד. אצלנו זה לא רלוונטי בגלל המספר הגדול של התלמידים".

 

 

לדבריו של מאיר, "ליאו באק גאה להיות ראש חץ בשילובם של תלמידי הכיתות התקשורתיות, וגאה לא פחות בהישגים של כל תלמידיו. החינוך המיוחד לא צריך להיות במשחק הזה של תעודות הבגרות. יש בבתי הספר בעיר וגם אצלנו כיתות מב"ר (מסלול בגרות רגיל) ומסלולים נוספים לתלמידים שמתקשים בלימודים, ואני לא מדבר עליהם ולא אומר שלא יכלילו בחישוב כי המטרה גם שם היא תעודת בגרות, אבל בכיתות התקשורתיות לא בהכרח".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מציג את נתוני הזכאות לבגרות במערכת השקיפות בשני אופנים – שיעור הזכאות לבגרות עם חינוך מיוחד וללא חינוך מיוחד. המשרד ערך בדיקה פרטנית בעניינו של בית הספר, וממנה עלה כי בבית הספר למדו בכיתה י"ב בשנת הלימודים תשע"ט 369 תלמידים, שמתוכם היו זכאים לבגרות 333 תלמידים, כך ששיעור הזכאים לבגרות עומד על 90.2 אחוז. ללא חינוך מיוחד למדו בכיתה י"ב 325 תלמידים, שמתוכם היו זכאים לבגרות 319 תלמידים, כך ששיעור הזכאים לבגרות עומד על 98.2 אחוז. בית הספר לא כלל בבסיס החישוב שני תלמידים בחינוך הרגיל שנשרו במהלך שנת הלימודים ואשר כלולים בבסיס החישוב המבוצע על ידי המשרד, ולכן לטענת בית הספר שיעור הזכאים לבגרות עומד על 98.8 אחוז".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם לאו בק לא רוצה שיקחו בחשבון את האוטיסטים אז שיוותר גם על המחוננים

  2. ליאל

    האוטסטים הם גם בני אדם בדיוק כמוך. לא תוציא אותם מחוץ לגדר בתירוצים שונים ומשונים. עכשיו העת לחבק ולהכיל כן גם אוטסיטים, ולא רק את יפי הבלורית והתואר. קצת הכלה לא תזיק לך.

  3. יגיל

    אין על מרכז חינוך ליאובק על כל שכבות הגיל שבו. בית ספר למופת עם ניהול נכון.
    כמה חבל שהעירייה רק גורמת לו נזק.

  4. הורה שיודע

    הוא כל כך צודק. זה בית הספר הכי הכי בעיר ולא מקבל את התמיכות הראויות לא מהעירייה ולא ממשרד החינוך. יש לתקן את העיוותים והעוול ולהעלו את קרנו של בית הספר שתושבי חיפה רבים מאמינים בו.
    לבית הספר יש ניהול מהשורה הראשונה ויש להוריד בפניו את הכובע ולתגמל אותו ראוי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר