חטיבת הביניים בסניף אחוזה של בית הספר הריאלי
חטיבת הביניים בסניף אחוזה של בית הספר הריאלי

חשש בריאלי ובליאו באק מהידבקות בקורונה מתלמידים דרוזים

בסניפים השונים של בית הספר הריאלי ובבית הספר ליאו באק לומדים עשרות תלמידים מעוספייה ומדלית אל-כרמל שהוכרזו על ידי משרד הבריאות כיישובים אדומים. ההורים חוששים מיצירת שרשרת הדבקה: "יש בעיה של קורונה ביישובים הדרוזיים, ואנחנו למעשה מעתיקים אותה אלינו לבית הספר ולחיפה"

פורסם בתאריך: 2.9.20 18:15

הורים לתלמידים בבתי הספר הריאלי וליאו באק הביעו חשש שילדיהם יידבקו בקורונה מתלמידים דרוזים מעוספייה ומדלית אל-כרמל שהוכרזו על ידי משרד הבריאות כיישובים אדומים. יצוין כי בסניפים השונים של הריאלי, ובעיקר בחטיבת הביניים אחוזה ובחטיבה התיכונית בית בירם, וכן בליאו באק לומדים עשרות תלמידים דרוזים.

הורה לילד בריאלי: "אני חושש מאוד. זה לא בא ממניע גזעני. אין לי כלום נגד הדרוזים, להיפך – יש לי חברים דרוזים, אבל המצב עכשיו מבחינה בריאותית הוא לא טוב. אם משרד הבריאות לא חושש מהדבקה בקורונה, למה הוא מחלק את היישובים לירוקים ואדומים? למה הוא לא אישר לפתוח את שנת הלימודים ביישובים האדומים? יש בעיה של קורונה ביישובים הדרוזיים, ואנחנו למעשה מעתיקים אותה אלינו לבית הספר ולחיפה, שנחשבת לעיר ירוקה. זה בעייתי מאוד כי מתחילה כאן שרשרת הדבקה. בבתי הספר לא עושים בדיקות קורונה לתלמידים, ואם יש חולי קורונה לא סימפטומטיים כולנו בבעיה".

אם לילדה בליאו באק: "זה מפחיד. אני שולחת את הבת שלי לבית הספר ודואגת. ברור לי שיש בעיה בדלית אל-כרמל ובעוספייה, אחרת לא היו מכריזים עליהם כעל יישובים אדומים. שיעור התחלואה בקורונה שם הוא גבוה. לא מדובר ביישובים גדולים, ולכן הסיכון שבכל משפחה יהיה לפחות חולה אחד הוא גבוה, והילדים מעבירים את המחלה הלאה. בעוד שבועיים בטח נדע טוב יותר מה קורה. אני לא מבינה למה להעמיד את מנהלי בתי הספר בפני מציאות כזו, שמצד אחד מכריחה אותם לקלוט את התלמידים הדרוזים ומצד שני לא נותנת להם כלים לבצע בדיקות קורונה. בדיקת חום זו לא תמיד אינדיקציה. אני מאחלת לכך שאף אחד לא יידבק, אבל אני סקפטית".

חשבת אולי לא לשלוח את הילדה לבית הספר?

"חשבתי, אבל אני יודעת שזה ישפיע עליה בצורה רעה. אם ההורים היו מתארגנים ביחד, זה היה משהו אחר. אני יודעת על עוד אמהות שדואגות, אבל נשאר לנו רק לקוות לטוב".

 

חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)

חטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק (צילום: ספיר ברונזברג)

 

 

מהריאלי נמסר בתגובה: "בית הספר פועל לפי הנחיות משרד החינוך וימשיך לפעול לפי הנחיותיו כל העת. להלן ציטוט חדר המצב של משרד החינוך שהועבר לידינו על ידי מפקחת המחוז – 'תלמידים ואנשי צוותי חינוך שגרים בעיר אדומה ולומדים/מלמדים במוסד חינוכי מחוץ לעיר אדומה רשאים לצאת ולחזור לצורך כך. בעניין זה אין מגבלת תנועה. מוסדות חינוך מיוחד ונוער בסיכון שנמצאים בעיר אדומה יפתחו את שנת הלימודים ללא מגבלה. תלמידים ואנשי צוותי חינוך והוראה של החינוך המיוחד ושל נוער בסיכון שגרים מחוץ לעיר אדומה ואלה שגרים בעיר האדומה יכולים לצאת ולבוא לצורך כך בכל האפשרויות העומדות לרשותם – תחבורה ציבורית, הסעות וכו"".

מליאו באק נמסר בתגובה: "בבית הספר לומדים תלמידים מיישובים הסובבים את חיפה, ובהם היישובים הדרוזיים, שהם חלק בלתי נפרד מקהילת ליאו באק. הגעתם של התלמידים לבית הספר והפעילויות החינוכיות השונות מתקיימות לפי הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות, ובכלל זה הקפדה על הצהרות בריאות, על שמירת מרחק ועל עטיית מסיכות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה לא גזענות אותו דבר תלמידים חרדים מרכסים עיר אדומה שלומדים בחיפה וכנל עובדי מפעלים. עיר אדומה חייבת להיות בהסגר מלא לשבוע אחרת כל שיטת הרמזור נדונה לכשלון מהדהד

  2. Yo Mama

    אבל תא יגידו מילה, יקראו לזה גזענות, רק על דתיים אפשר ללכלך ולקרוא להם מילים לא יפות, לה נהג בהם בזלזול.

  3. מאיר

    ומיד כל מגלגלי העיניים יגידו שזו גזענות
    הדרוזים הם אחים ומגינים על המדינה ואונבים אותה
    אין שום קשר לדתם או לחאום שלהם
    הקורונה לא מבדילה
    ואם היישוב שלהם נחשב אדום מבחינת קורונה
    אז בוודאי שהחשש מוצדק
    חבל כל דבר להפוך חגזענות
    כשמדובר בחרדים אז קל לכל יפי הנפש להתרחק
    ולהכליל

  4. דייגו

    שום גזענות , היגיון בריא של מה צריך לא לעשות וזה לערבב בשלב זה בין הערים.

  5. מעספיא

    שלום לכולם
    לגבי עספיא ודלית הכרמל כל אלו שעשו בדיקות ויצאו חיובי אין להם תסמינים אין לנו חולים במצב קשה וכולם נמצאים בבתיהם בבידוד ושומרים על ההוראות. אני לא מאמינה בבדיקות האלה כי בכל המקרים שבהם זוג נשוי עשה בדיקה יוצא אחד חיובי ואחד שלילי הרבה אנשים לא מאמינים שהבדיקות אמינות כולם בבתים אין גנים אין בתי ספר. קשה מאוד מקווים החלמה לכולם ושהכל יגמר מהר. הערה קטנה .לא צריך להאשים אנשים אם הם חולי קורונה לא חרדים ולא דרוזים ולא אף אחד ולידיעתכם חיפה מתקרבת לעיר אדומה . מקווה רק בריאות לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר