קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

דרישה מגלנט לבטל את הרצאתו של מנכ"ל בצלם בריאלי

במכתב ששלח ח"כ נסים ואטורי מהליכוד לשר החינוך יואב גלנט הוא דורש ממנו לבטל את הרצאתו של מנכ''ל בצלם חגי אלעד בבית הספר הריאלי שמתוכננת למחר: "יש לפעול לאלתר לבטל את הרצאתו של אדם שעומד בראש עמותה הקוראת לסרבנות ואשר פועלת, תוך הפצת שקרים, להטלת חרם על ישראל"

פורסם בתאריך: 17.1.21 13:02

ח"כ נסים ואטורי מהליכוד שלח מכתב לשר החינוך יואב גלנט בדרישה לבטל את הרצאתו של מנכ"ל בצלם חגי אלעד בבית הספר הריאלי שמתוכננת למחר (שני).

כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב"כלבו – חיפה והקריות", מחר ייערך מפגש זום לתלמידי שכבת כיתות י"ב של הריאלי לציון יום זכויות האדם. יום העיון ייפתח בהרצאה של אלעד בנושא "שליטה צבאית ביהודה ושומרון ושמירה על זכויות האדם – הילכו ביחד?", ואחריו תרצה העיתונאית נוה דרומי, אשר משמשת מנהלת המיזם "זכויות אדם כחול-לבן" של המכון לאסטרטגיה ציונית. בהמשך תינתן לתלמידים האפשרות לבחור באחת משתי הרצאות נוספות – האחת של עו"ד דניאל חקלאי מראשי מחאת בלפור על הזכות להפגין, והשנייה של עו"ד עודד פלר, מנהל המחלקה המשפטית באגודה לזכויות האזרח, בנושא מבקשי מקלט.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו – ארגון זכויות אדם ברוח יהודית, פנה לגלנט באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק במכתב שכותרתו היא "הפרת חוזר מנכ"ל משרד החינוך – חינוך חד צדדי וכופה בנוגע לעמדות פוליטיות", ובו התבקש השר לפתוח ב"הליך הפרה נגד מנהל בית הספר שמסרב לקיים את חוזר מנכ"ל משרד החינוך, סותם פיות ומלמד את תלמידיו מהי הדרך ההפוכה מדמוקרטיה, מריבוי דעות, מסובלנות ומפלורליזם".

כעת מצטרף גם ואטורי לקלחת, ובמכתב ששלח לגלנט נכתב: "בעקבות פנייה של תלמידי הריאלי ללשכתי נודע לי שמחר מתוכננת בבית הספר הרצאה לתלמידי שכבת י"ב מפי אלעד, שמכפיש בכל הזדמנות את מדינת ישראל בתוכה ובעיקר מחוצה לה. ההרצאה מתוכננת במסגרת פאנל בנושא זכויות האדם שבו ישתתפו אנשי שמאל קיצוני נוספים, ובהם עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח ועו"ד דניאל חקלאי אשר פעיל נגד הריסת בתי מחבלים. לאחר לחץ מצד תלמידים מבית הספר, שהעבירו ביקורת על כך שהפאנל מייצג עמדה פוליטית חד צדדית, הוזמנה לפאנל נוה דרומי כמייצגת הצד הימני במפה הפוליטית. בפועל, הפאנל עודנו אינו מאוזן, וזאת בניגוד לחוזר שהוציא מנכ"ל משרדך, ובו הוא מחייב איזון מלא בכל פעילות פוליטית בבתי הספר".

 

 

לדבריו של ואטורי, "אלעד והעמותה שבראשה הוא עומד ידועים בהתבטאויות נגד מדינת ישראל. בין השאר פורסם בשבוע שעבר נייר עמדה של בצלם שבו נטען באופן שקרי כי מדינת ישראל מנהלת משטר אפרטהייד וכי 'בכל השטח שבשליטת ישראל – בתוך גבולות הקו הירוק, בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברצועת עזה – מתקיים משטר אחד שפועל לפי עיקרון מארגן אחד: קידום והנצחת עליונותה של קבוצה אחת של בני אדם – יהודים – על קבוצה אחרת – פלסטינים'. אלעד גם הגדיל לעשות והגיע לנאום בעצרת האו"ם, שם אמר כי 'הגיע הזמן למעשים נגד ישראל'. יתר על כן, בשנת 2018 הוציאה עמותת בצלם קמפיין לעידוד חיילים לסרב פקודה, וזאת בניגוד מוחלט לחוק".

ואטורי כתב עוד כי "תיקון 17 לחוק חינוך ממלכתי שנחקק בכנסת ה-20 קובע כי בסמכותך לקבוע כללים לשם מניעת פעילות במוסד חינוך של אדם אשר אינו ממערכת החינוך ושפעילותו עומדת בסתירה חמורה ומשמעותית למטרות החינוך הממלכתי, אשר אחת מהן היא לחנך לשירות משמעותי בצה"ל או לשירות לאומי אזרחי. תלמידי בית הספר שפנו אלי בבקשה לפעול לביטול ההרצאה עתידים להתגייס בקרוב לשירות בצה"ל, והם חשים כי הרצאה זו אינה אלא ניסיון נפשע לעודד בני נוער לא לשרת בשירות משמעותי בצבא ואף לשכנעם לסרבנות. אסור לנו לאפשר למערכת החינוך להפוך לכלי לשטיפת מוח פוליטית חד צדדית על ידי סגל ההוראה, הן מימין והן משמאל. על מערכת החינוך לחשוף את בני הנוער לשלל הדעות המגוונות בחברה הישראלית, אך דעות קיצוניות של אלו שפועלים כנגד המדינה אינן לגיטימיות כלל וכלל. עלינו להבחין בין חופש הביטוי והגיוון הפוליטי לבין מתן במה לאלו המבקשים לפגוע במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

בסיום המכתב קרא ואטורי לגלנט ולמשרדו "לפעול לאלתר לבטל את הרצאתו של אדם שעומד בראש עמותה הקוראת לסרבנות ואשר פועלת, תוך הפצת שקרים, להטלת חרם על מדינת ישראל, ולפעול משמעתית מול מנהל בית הספר מנדי רבינוביץ' שפועל בניגוד להוראות החוק ולהוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. המחוקק

    בכל מדינה בעולם יש עונש אחד על בגידה. כנראה שמנדי דוידוביץ' "הנאור" לא שמע על כך.

  2. הבזיון נמשך ונמשך.. הסתה חד צדדית בתחפושת ארגוני זכויות.. ליהודים אין זכויות אף פעם

    המדינה היחידה שמאפשרת ללא מפריע לארגוני הסתה ודה לגיטימציה נגדה ונגד כוחות הבטחון שלה, לפעול בתחומה להמרדה והכפשה, להפיץ חומרי תעמולה בעיתון הארץ, לנהל מסעות תעמולה נגד אזרחיה.. ולתת לארגון ההסתה מעמד מלכ"ר..
    אין גבול לבזיון הזה

  3. ביזוי מורשת בירם ושפירא

    ראיתם מי הביאו בתור גורמים מאזנים מהצד השני?? חח.. עוד שמאל ועוד שמאל.. הריאלי מאזן בין שטיפת מוח לשמאל לבין שטיפת מוח שמאל קיצונית וזה מימי תדמור שהכניס פוליטיזציה לתכנים מאז רק הולך ומחריף.
    שפירא ובירם לא היו נותנים למסית הקיצוני מבצלם לדרוך בבית הספר, זה בטוח.

  4. ממה ארגוני הימין הקיצוני כל כך חוששים?

    הרי מדובר בבני 18 שבקרוב הולכים לצבא.

  5. גלעד

    מופרעי השמאל – לכלא.
    ולזרוק את המפתח לים.
    בוגדים מטונפים!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מענין מדוע הימיניים הקיצוניים כל כך מפחדים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר