ד"ר יוסי בן דב (צילום: דודו בכר)
ד"ר יוסי בן דב (צילום: דודו בכר)

מועד השימוע למנהלי הריאלי נדחה בארבעה ימים

ממכתב שנשלח ממשרד המשפטים לאגודה לזכויות האזרח עולה כי מועד השימוע שאליו זימן משרד החינוך את מנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב ואת מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' נדחה מיום ראשון ליום חמישי

פורסם בתאריך: 22.1.21 10:07

מועד השימוע שאליו זימן משרד החינוך את מנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב ואת מנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' נדחה בארבעה ימים, מיום ראשון ליום חמישי – כך עולה ממכתב שנשלח ממשרד המשפטים לאגודה לזכויות האזרח.

אתמול (חמישי) שלחה האגודה באמצעות עוה"ד עודד פלר (שהיה אחד ממשתתפי יום העיון בריאלי) ונעמי בייט-צורן מכתב למשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי-חוקתי) במשרד המשפטים עו"ד רן נזרי תחת הכותרת "הזמנה פסולה לשימוע בעקבות הכנס בבית הספר הריאלי". במכתב מתבקש נזרי "להורות למנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי לבטל את זימונם לשימוע של בן דב ורבינוביץ'. עד להחלטה בעניין נבקשך להורות על השעיית הזימונים לשימוע, שנקבע באופן בהול כבר ליום ראשון".

לטענתה של האגודה לזכויות האזרח, "כפי שאירע בעבר בשעה שגורמים במשרד החינוך אסרו שלא כדין על כניסתם של דוברים לבתי הספר, גם הפעם הקפיד המשרד ללוות את האיסור הבלתי חוקי בהרעשה תקשורתית מטעמו, וזאת מטעם כפול. ראשית, הרווח הפוליטי המיידי הטמון בדה לגיטימציה של ארגוני זכויות אדם ושינוי חברתי. זו הפעם מבקשים לגזור אותו שני אישים פוליטיים – השר ומנכ"ל משרדו ונאמנו, המלווה אותו בתפקידיו הפוליטיים במשרדים השונים – ערב בחירות, וכל עוד הנושא חם בתקשורת. אף על פי שמשרד החינוך ידע על אודות קיומו של הכנס זה שבועות, הללו בחרו לפעול רק סמוך מאוד ליום הכנס ומיד לאחריו בליווי תרועות תקשורתיות רמות. אי אפשר שלא לתהות הכיצד דווקא בימים אלה של משבר בריאותי חמור שמכה בעוצמה אדירה במערכת החינוך לא נמצאה לפרנסי המשרד תעסוקה ראויה ודחופה יותר, אלא לנסח מכתבי איומים, לברר בבהילות את סוגיית הכנס בבית הספר ולקבל החלטות בנוגע להעסקה של מנהליו. שנית, לטווח ממושך וכעניין רוחבי מהלך שכזה נועד לדיכוי שיח מגוון, עצמאי וביקורתי במערכת החינוך. משום שתכליתו של חוק חינוך ממלכתי הפוכה לכך, הזובור הציבורי לא נועד אלא להשליט חוסר ודאות, אפקט מצנן וצנזורה עצמית על בתי הספר לבל יעזו להזמין את מי שהשר והמשרד אינם חפצים ביקרם. מי הם המנהלים, כל שכן המורים, שירצו להסתכן בשימוע המלווה בהשמצות פומביות ושיסרקו את בשרם במסרקות ברזל, אם אפשר לחסוך זאת על ידי הימנעות. במילים אחרות, גם אם אין כל יסוד חוקי לאיסורים ולשימועים, אווירת הטרור תשיג את שלה – השתקה".

 

 

עוד נכתב במכתבה של האגודה כי מכיוון "שמשרד החינוך כושל באופן יסודי כל כך וחותר תחת מטרות החינוך שבחוק חינוך ממלכתי, אנו מבקשים את התערבותו הדחופה של היועץ המשפטי לממשלה בעניין – מתן הנחייה למנכ"ל משרד החינוך לבטל את הזימונים לשימוע. על היועץ המשפטי לממשלה להבהיר כי אין בסיס לקביעתו של שר החינוך, שלפיה הוראתו נסמכת על סמכותו להתוות מדיניות".

בתשובה הודיע עו"ד אורי שלומאי ממשרד היועץ המשפטי לממשלה כי "מבדיקה שערכנו עם משרד החינוך עלה כי בעקבות פנייתם של מנהלי בית הספר, מועד השימוע נדחה ל-28 בינואר. כמו כן ביקשנו את התייחסותה הדחופה של היועצת המשפטית של משרד החינוך לטענות המועלות במכתבכם, ולאחר קבלת התייחסות זו ייבחן הנושא ייבחן על ידינו כמקובל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. ישראלי

    לפטר לאלתר את כל הנהלת הריאלי שאישרה את הפארסה הזאת. השמאל הרדיקלי יותר גרוע מהימין הקיצוני

  2. סנאדו משה סוגר בית הספר משנת 1977

    מר יוסי בן דב ומר מנדי רבינוביץ היקרים, יישר כוח על עמידתכם האיתנה על שמירה על הרעיון הדימוקרטי " אומרים חנוך לנר על פי דרכו ,גם כי יזקין לא יסור ממנה .אני כיום בן 62 התחנכתי על ברכי בית הספר הריאלי שהפתיחות הרעיונית החינוך לדימוקרטיה והאמונה באדם שספגתי בהיותי נער ממורי והנהלי בבית הספר הריאלי סהדר ובבית בירם מלווה אותי עד היום .בזכות החינוך הזה שאני רואה שנמשך עד היום אני מי שאני יישר כוח על עמידתכם האיתנה מול ממסד שאינו יודע דימוקרטיה אמיתית מה היא אמר מי שאמר "אני מתנגד לכל מילה שאתה אומר אבל אני מוכן לתת את חיי כדי שתוכל לומר אותה " יישר כוח זוהי דרכו של בית הספר שאני מכיר ומוקיר משחר ילדותי

  3. דמוקרטיה?

    מר סנדו משה, כבר בשנות השבעים למדו אותכם ב"ריאלי" שלשמע רק צד אחד זאת "דמוקראטיה"?

  4. עצוב מאד

    הנהלת הריאלי מעוותת את מורשת בירם
    בירם סילק את הקומוניסטים והשמאל הקיצוני מבית הספמי שנחשד בהשתייכות סולאני אומרת לכם בצער, זה לא ערעי הריאלי להביא מסיתים קיצוניים ולנהל ימי עיטן חד צדדיים עם ארגוני הסתה פרועה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל שאריאל קלנר לא מתעסק כל כך הרבה בזיהום בחיפה כמו שהוא מתעסק בהרצאה וחצי בזום.

  6. כמה כסף שופך הריאלי בשנה לכיסי כלבו?

    איפה הגילוי הנאות של מקומון כלבו, שבית הספר הריאלי משלם לו מאות אלפי שקלים בשנה בפרסום תמורת כתבות אוהדות וסיקור חיובי בלבד, לכן כלבו לא מעלה דברי ביקורת קשים על הריאלי, בפרשה זו או באחרות.
    האם חוסר הגילוי הנאות לא מנוגד לכללי האתיקה העיתונאית?

  7. אדרי התכוון לזמן פיצה מדומינו ובטעות חייג למנהל הריאלי

    בעוד כמה ימים יתברר שמדובר בטעות של אדרי

  8. ריאליסט

    יש לפטר מיידית את אדרי, שמנסה לכפות את דעותיו הדיקטטוריות בכפייה וללא גיבוי משפטי. אכן שלטון הפקידים, רק הפוך

  9. ריאליסטי

    יש לפטר מיידית את אדרי, שמנסה לכפות את דעותיו הדיקטטוריות בכפייה וללא גיבוי משפטי. אכן שלטון הפקידים, רק הפוך

  10. שמואל

    חינוך ממלכתי אין פירושו לתת במה לדעות קיצוניות מכל צד, גם לא בשם חופש הביטוי. מי שחשב אחרת שישלם על כך ויפנה את מקומו. כנאמר, סוף מעשה במחשבה תחילה.
    לפטר את מנהלי ביה״ס והמורים שלא יודעים לחנך ולא מבינים שהנוער הם נפשות שקל להביא לקיצון.

  11. יוכי רובינסון

    בימים אלה של פאשיזם ימני משתולל שאיבד כל גבולות וערכים של דמוקרטיה וחופש הביטוי, כל הכבוד למנהלי הריאלי על עמידתם בפרץ.

  12. בדיחה

    אנשי הימין הם בדיחה רעה. תומכים בעברין העומד לדין תוך הרס המדינה וריסוק העם אך הרצאה מפריעה להם. מקללים שונאים את המגזר הערבי אך מלקקים לו כשפתעום צריכים אותו.

  13. רון

    אני רק שאלה
    מי ממנה את מנהל בית הספר הראלי?
    ומדוע הסתדרות המורים שידועה בגיבוי שנותנת למורים ומנהלים ממלאת פיה מים??

  14. חיפאי

    תודה לאל שילדי כבר לא בביהס הזה, בושה, נותנים במה למופע אימים של שקר ופוגעים בחיילים ובטחון המדינה. יש לפטר את האחראים העלובים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר