הלימודים במסגרת התוכנית "יוריקה בעולם החשמל" (צילום: בית רוטנברג)
הלימודים במסגרת התוכנית "יוריקה בעולם החשמל" (צילום: בית רוטנברג)

ההיסטוריה של חברת החשמל דרך תכנות משחקי מימד

31 תלמידים מבית הספר עירוני ג' בחיפה חקרו את ההיסטוריה של חברת החשמל באמצעות תכנות משחקים בעולם תלת מימדי, וזאת במסגרת המחזור השני של התוכנית החינוכית "יוריקה בעולם החשמל" שבה משתפים פעולה בית רוטנברג, חברת החשמל, עיריית חיפה, עירוני ג' וחברת יוריקה וורלד

פורסם בתאריך: 21.2.21 11:22

תלמידי בית הספר עירוני ג' בחיפה חקרו את ההיסטוריה של חברת החשמל דרך תכנות משחקים בעולם תלת מימדי. בשבוע שעבר הסתיים המחזור השני של התוכנית החינוכית "יוריקה בעולם החשמל" שבה משתפים פעולה בית רוטנברג, חברת החשמל, עיריית חיפה, בית הספר עירוני ג' וחברת יוריקה וורלד. בקורס השתתפו 31 מתלמידי כיתה ז' בעירוני ג' בהובלתו של רכז מדעים ורכז תוכנית "מצוינות ומובילות למדע ולתעשייה" בבית הספר עמית וסרמן.

מטרותיה של התוכנית הן פיתוח עבודת צוות, יצירת מודעות לעולם הקיימות ולמשק החשמל, בניית מנהיגות חברתית-טכנולוגית, התמודדות עם אתגרים וניהול פרויקטים ארוכים. הקורס שאותו העביר מנכ"ל יוריקה וורלד אורי שפירא החל בחודש נובמבר, כאשר אחת לשבוע במשך כשעתיים, לצד ימים מרוכזים ועבודה עצמית בבית, התנסו התלמידים ביצירה, בלמידה ובמשחק בעולם תלת מימדי. בחלקה הראשון של התוכנית, שאותו העביר המהנדס של חברת החשמל עוז עזריאלי, בנו התלמידים בתים אקולוגיים ועיצבו אותם, למדו על מורשתו ועל פועלו של המייסד והמנהל הראשון של חברת החשמל פנחס רוטנברג,  והכירו מבנים ואתרים של החברה לאורך השנים.

בפרויקט הסיום של התוכנית נדרשו החניכים לבחור ולבנות אתר היסטורי של החברה כמו תחנת כוח, מבנה היסטורי, מוצר חשמלי מורכב ואנרגיה סולארית. החניכים עבדו בצוותים, ובעבודת חקר יסודית הם למדו את מאפייני האתר או את רכיבי המוצר החשמלי כצעד מקדים לעיצובו בתלת מימד, תוך תכנות של משחקים וחדרי בריחה.

 

 

מנהל התוכנית אמיר ארבל: "התוכנית היא הצלחה גדולה. שיתוף הפעולה בין חמישה גופים גדולים הצליח לרתום את החניכים לעבודת צוות בימים שבהם כל אחד מהם ספון בביתו, תוך הקניית מיומנויות יצירה, עיצוב, חקר ותכנון בסביבה טכנולוגית פורצת דרך. נוסף על כך נחשפו התלמידים לדמותו של רוטנברג, שחזונו החינוכי-ציוני ופועלו לחינוך הנוער הם מצפן ערכי עבורנו במגוון התוכניות החינוכיות שאותן אנחנו מובילים".

מנהלת האגף להעצמה חינוכית בעיריית חיפה טלי שטיינברג: "כמי שמובילים במערכת החינוך החיפאית מדיניות של קידום לימודי מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה ברמה גבוהה, אנו שמחים ומעודדים שותפויות עם חברות הטכנולוגיה המובילות בישראל. חשוב שכל תלמיד יבין ויכיר את עולם האנרגיה שאותו הוא פוגש בחיי היומיום ואשר בלעדיו חיינו היו נראים אחרת. החבירה לחברת החשמל ולבית רוטנברג אפשרה לתלמידים לגעת בהיסטוריה, בהווה ובעתיד בדרך למידה מעניינת וייחודית של העולם הווירטואלי".

סמנכ"ל שירות, שיווק ורגולציה בחברת החשמל אורן הלמן: "תוכנית זו, שהתקיימה בשיתוף בין חברת החשמל לבית רוטנברג, משקפת למידה ייחודית שבה תלמידי עירוני ג' שילבו וחיברו את מורשתה של חברת החשמל, אשר פיתחה וביססה את משק החשמל בארץ ישראל בראשותו של רוטנברג, אל הווה טכנולוגי מתקדם ועדכני".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אייל

    בסיום הפעילות כל ילד קיבל פנסיה תקציבית מנופחת כמו בכל הגופים המשתתפים?

  2. מורן

    יש לי מדפסת Artillery, מישהו מכיר אתר טוב להוריד קבצים להדפסה אני מוריד איפה שקניתי את המדפסת https://www.spider3d.co.il המאגר שלהם לא מספיק לי אשמח להמלצה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר