בית הספר דגניה (צילום מתוך דף הפייסבוק של בית הספר דגניה)
בית הספר דגניה (צילום מתוך דף הפייסבוק של בית הספר דגניה)

"בעירייה יראו את הצבא שיש לנו בקרית חיים"

במפגש זום שקיים ועד ההורים של בית הספר דגניה בקרית חיים ביחד עם חברי מועצת העיר מהקריה ועם פעילים חברתיים הוחלט להרחיב את המאבק נגד הכוונה לפנות את בית הספר ולשכן את התלמידים במבנים יבילים בבית הספר גורדון. בתכנון: הפגנות והפצת עלונים

פורסם בתאריך: 22.2.21 10:48

ועד ההורים של בית הספר דגניה בקרית חיים החליט להרחיב את המאבק נגד הכוונה לפנות את בית הספר ולשכן את התלמידים במבנים יבילים בבית הספר גורדון.

אתמול (ראשון) נערך מפגש זום של הוועד וההורים בהשתתפותם של חברי מועצת העיר סופי נקש ואלי בן דיין שמתגוררים בקרית חיים. לפי ההחלטה, ההורים דבקים בהתנגדותם להעברתם של התלמידים לבית ספר אחר, והפתרון שהם מציגים הוא פינוי המיכלים של תש"ן ולא של ילדיהם. עוד הוחלט כי אם ההתנהלות מול עיריית חיפה תגיע למבוי סתום, הם ישביתו את בית הספר ויקיימו הפגנות מול בתיהן של ראש העיר עינת קליש רותם ומחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני.  בקרוב יחל הוועד לחלק עלונים בעברית, ברוסית ובאמהרית על מנת ליידע את כל ההורים בנושא, וייעשה ניסיון לגייס את הורי התלמידים של בית הספר גורדון למאבק.

נוסף על שני חברי המועצה השתתפו במפגש אתמול יו"ר ועד ההורים של בית הספר דגניה רוית אטיאס, סגניתה זהבית בן דוד, הפעילה החברתית שני רוט-קפון, נציג ועד ההורים של בית הספר מגינים ברוך שמאילוב וכ-50 הורים. בתחילתו של המפגש אמרה אטיאס: "העירייה רוצה להעביר את תלמידי דגניה למתקנים יבילים. מתקן יביל זה קרוון. לצערי, כל זה נודע לי דרך התקשורת. אף אחד לא דיבר איתי ואמר לי מה הולך להיות. הכל נעשה מאחורי הגב שלנו. בתחילת השנה היו דיבורים, היו שמועות, אבל אנחנו לא ניזונים משמועות ולכן לא פעלנו. כשקיבלנו את האישור על כך שהעירייה שלחה בקשה להעביר את הילדים למתקנים יבילים – ועד כה היא לא קיבלה אישור לכך – התחלנו לפעול".

בן דוד עדכנה את ההורים בצעדים שננקטו עד כה, ובהם מכתבים שנשלחו למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, לשר החינוך יואב גלנט, למנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי ולמנהל מחוז חיפה במשרד ד"ר סער הראל.

בן דיין אמר: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם ראש ההנהגה של גורדון כי זהו מאבק של שני בתי הספר. אין שום היגיון, בטח שלא היגיון פדגוגי, לצרף 260 תלמידים לבית ספר שיש בו 350 תלמידים. כל מי שמכיר את המבנה של גורדון מבין שזה בלתי אפשרי". בן דיין עדכן כי הוא יצר קשר עם גלנט, וזה הפנה אותו לגורם המטפל שאמר לו כי מה שמונע את המעבר בינתיים הוא שלא נמצא מקום להעביר אליו את תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד רגבים: "אם מחר בבוקר הפקק הזה ישתחרר, העירייה תצטרך לקדם פתרון מהיר לתלמידי דגניה. לתחושתי, ולא מתוך מידע שיש בידי, מישהו קם בבוקר והחליט לצמצם עלויות. על הדרך הוא אמר גם 'יש זיהום סביבתי ואנחנו דואגים לבריאות של הילדים'. זה מצטלם טוב, אבל אין פה פתרון פדגוגי אמיתי לילדים. מלשכת השר נמסר לי שאקבל תשובה לגבי הפינוי של רגבים והמתווה שיוצע לדגניה. ללשכת השר נמסר כי בית הספר שוכן במקום מזוהם אבל לא נאמר שיש ילדים שגרים סמוך לבית הספר ולחוות המיכלים".

אם לתלמיד בדגניה אמרה: "אני לא רואה שום סיבה מבחינתה של ראש העיר לפנות את הבית הספר בגלל זיהום, אבל אם זו הסיבה האמיתית היא היתה חושבת על כל תושבי השכונה". ההורים הביעו חשש מכך שגם אם העברת התלמידים לגורדון תוגדר זמנית, היא תיהפך לעובדה מוגמרת. "המיכלים האלה פוגעים בכל קרית חיים המערבית", אמרה אם אחרת, "אז מה יעשו – יפנו את כל מה שבמערבית? יפנו גם את בית היינה? מה קרה שעכשיו נזכרו בבית הספר דגניה? זה לא משנה אם הילדים נמצאים בבית ספר או בבית, כי כשהילד חוזר מבית הספר הביתה הוא חוזר לאותה הנקודה. המאבק צריך להיות כנגד המיכלים. ראש העיר לא משתפת אותנו בפעולות שהיא עושה ולא מיידעת את התושבים".

 

 

נקש אמרה: "לפני שזורקים רעיון כזה צריך לבוא אם תוכנית סדורה – לאן, מתי, כמה, איפה ומה עושים במקביל. אנחנו נמצאים בשנה קשה לתלמידים וגם לנו. להגיד לילדים 'היום אתם פה ומחר אתם שם' זו התייחסות פוגענית ולא נכונה שעלולה לגרום נזק ארוך טווח. יכול להיות שראש העיר באמת דואגת לרווחתם של הילדים, אבל זה צריך להיות בשיתוף פעולה מלא עם ההורים. אחת הבעיות המרכזיות היא שאנחנו ניזונים משמועות. צריך להיות פה דיאלוג וצריך להסביר להורים מה מתכננים. דגניה לא אמור להיות תלוי ברגבים. אם יש תוכנית סדורה, שיתכבדו ויציגו אותה להורים. יבואו בכירי העירייה ויגידו לכם 'מה, אתם לא דואגים לילדים?', ואתם צריכים להשיב 'אנחנו דואגים לילדים, אבל הם פה ככבר הרבה שנים. אנחנו אנשים עם אורך רוח ולא רצים לשום מקום. תוך שנה-שנתיים תבנו מבנה ואז נדבר'".

שמאילוב טען ההורים צריכים להיות מוכנים ללוחמה פסיכולוגית: "ראש העיר תפנה לדעת הקהל ותגיד 'הנה, אני רוצה לעזור לילדים ולהורים, ואתם מונעים את זה ממני ופוגעים בילדים שלכם'. אתם נכנסים למאבק על הבית וצריכים לרתום כמה שיותר אנשים ולהסביר להם שאין שום משמעות לכך שהילדים ילכו ללמוד במשך ארבע שעות במקום אחר כי בסופו של יום הלימודים הם יחזרו לבתיהם. ומה עם הגנים ברחוב, גם אותם מעבירים? ומה עם העסקים, גם אותם מעבירים? יש פה הרבה מאוד אנשים שנפגעים מהמיכלים, ורק על ילדי דגניה התלבשו. אם העירייה רוצה לפתור את הבעיה, בואו נראה אותה במאבקים נגד תש"ן ונגד מי שמזהם בשטח".

את הישיבה סיכמה אטיאס בעדכון על כך שהודעות יפרסמו מעתה בכמה שפות "כדי שכל ההורים יבינו מה הולך להיות ומה רוצים לעשות לנו. אני רוצה שכל ההורים יהיו מוכנים להפגנות ולהשבתה. בכל צעד אני רוצה תמיכה של כל ההורים. בדגניה לומדים 264 תלמידים, ואני צריכה את כל ההורים איתנו. בעירייה יראו את הצבא שיש לנו בקרית חיים, ואם נצטרך אז נפגין מול הבית של קליש רותם ומול הבית של ציוני. יש לנו קבוצה בפייסבוק, וחשוב להגיב שם. חשוב גם להגיב לפוסטים של קליש רותם, לא לפחד ולהגיב לה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. מצאתי ריקבון

    העיר מתה. העובדים גמורים. התושבים על הפנים.
    היועצים חוגגים !

  2. כל מה שציוני נוגעת בתחום החינוך - נהרס

    מגיעה מישהי ללא כל ניסיון, השכלה או רקע מוכח בניהול חינוכי. משיגה גיבוי מראש העיר באמצעות חנפנות ברמה הנמוכה ביותר ומתחילה להרוס:במינהל החינוך, ביחסים עם מנהלי בתי הספר, בקשר עם וועדי ההורים…..מדובר בנזקים לדורות עקב חוסר תכנון והבנה מקצועית.
    ומי משלם את המחיר? כמובן ילדי חיפה ומשפחותיהם.
    לא יאומן שתהליכים כאלו קורים בשנת 2021 בעיר השלישית בגודלה בישראל.

  3. ליאור

    חחח מסכנים החיפאים וקרית חיים. יש להם את ראשת העיר הכי גרועה בעולם. אם בכלל אפשר לקרוא לדבר הזה אישה

  4. גל

    הבעיה האמיתית היא קליש.
    חדלת אישים וחסרת כישורים מינימליים של דיבור וניסוח משפטים לא יכולה לנהל עיר.

  5. ליאור8

    אוי קליש את כזו גרועה. אישה ברמה חובבנית ומטה. עם זה תקועים עכשיו החיפאים

  6. הכיוון עצמאות הקריה

    לדעתי עוד הקדנציה יהיה משאל התנתקות קרית חיים מחיפה
    לדעתײ במשאל כזה 80-90% יהיו בעד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר