בית הספר דגניה (צילום מתוך דף הפייסבוק של בית הספר דגניה)
בית הספר דגניה (צילום מתוך דף הפייסבוק של בית הספר דגניה)

הורי דגניה למבקר המדינה: עצור את הליך הפינוי

בעקבות בחינת האפשרות לפנות את בית הספר דגניה בקרית חיים ולהעביר את התלמידים למבנים יבילים במתחם בית הספר גורדון, שלחה יו"ר ועד ההורים של דגניה רוית אטיאס מכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לסעד מיידי שנועד לעצור כל הליך פינוי עד לסיום הליך שיתוף ציבור עם ההורים

פורסם בתאריך: 10.2.21 11:43

מאבקם של הורי התלמידים בבית הספר דגניה בקרית חיים נגד הכוונה לפנות את בית הספר ולהעביר את ילדיהם למתחם בית הספר גורדון עולה מדרגה. היום (רביעי) שלחה רוית אטיאס, יו"ר ועד ההורים של דגניה, מכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לסעד מיידי שנועד לעצור כל הליך פינוי עד לסיום הליך שיתוף ציבור עם ההורים.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בעירייה ובמשרד החינוך בוחנים את האפשרות לפנות את בתי הספר דגניה ורגבים בשל קרבתם לחוות המיכלים. הפתרון המסתמן הוא שתלמידי דגניה יעברו ללמוד במבנים יבילים שיוצבו במתחם של בית הספר גורדון. מהעירייה נמסר אז כי "לנוכח נתוני זיהום האוויר וסמיכותם של המיכלים המזהמים למוסדות החינוך, שמסכנים את הילדים ואת אנשי הצוותים החינוכיים, נבחנות חלופות להעתקת הלימודים מבתי הספר רגבים ודגניה מול כל הגורמים המקצועיים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים. בשלב זה טרם התקבלה כל החלטה בנושא".

במכתב לאנגלמן כתבה אטיאס: "שמי רוית אטיאס, יו"ר ועד ההורים בבית הספר דגניה המונה כ-260 ילדים בכיתות א'-ו'. אני פונה אליך בנושא רגיש וכאוב – באוגוסט 2020 שמענו דרך התקשורת, והשבוע בשנית, כי עיריית חיפה מעוניינת להעביר את ילדי בית הספר דגניה לבית ספר גורדון המונה כ-350 ילדים, שגם הוא נמצא בסמיכות למפעלים המזהמים של חברת תש"ן. אין מדובר בהקצאה של מבנה חדש במיקום טוב יותר אלא בהעברה של התלמידים לקרוואנים במטרה לשכן בהם 610 תלמידים ללא שום צפי לחזרתם למבנה המקורי, ללא הצגת תוכנית להורים על מטרות ההעברה, על דרכי התמודדות עמה ועל הקשיים הנפשיים והפיזיים אשר צפויים לתלמידים בשל המעבר, ואפילו ללא היגיון ברור שעומד מאחורי המהלך הזה".

 

 

לטענתה של אטיאס "אנו סבורים כי הפתרון אינו הרחקת הילדים ממוקד הסיכון אלא הרחקת מוקד הסיכון מהילדים. אני מבקשת להבהיר – אין אנו מתנגדים להרחקה זו באופן מוחלט. אם היינו מקבלים לוח זמנים ו/או עבודה פעילה בשטח להרחקת מוקד הסיכון (מיכלים מזוהמים וקרקע מזוהמת), היינו כולנו מקבלים את הגזרה הזו כפי שהיא. עם זאת, מכיוון שאין כל צפי ו/או תוכנית פעילה לפינוי המפגע, אין שום היגיון בפינוי התלמידים. לטעמי מדובר בחלמאות שכן משפחות התלמידים מתגוררות בסביבת מוקד הסיכון לאורך כל שעות היממה. מדוע דווקא בשעות הלימודים הסכנה גוברת עד כדי צורך בפינוי מיידי לאתר קרוונים בתוך בית הספר גורדון? כמו כן, בית ספר נוסף בסטטוס דומה – רגבים לחינוך מיוחד – כלל אינו עולה לדיון מצד העירייה. אם נקבל כתורה מסיני את דאגתה של העירייה לבריאותם של ילדי דגניה, אין כל דרך להצדיק את החרגתו של רגבים מהשיח. ילדי רגבים אינם שווים פחות או יותר מילדי דגניה".

בסיום מכתבה מבקשת אטיאס מאנגלמן "סעד מיידי נגד החלטות העירייה – עצירת כל הליך הפינוי של ילדי דגניה עד לסיום של הליך שיתוף ציבור עם הורי הילדים הלומדים בבית הספר לגבי כל צדדיו של הפרויקט".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "טרם התקבלה כל החלטה בנושא בתי הספר רגבים ודגניה. העירייה פועלת בכל מישור ואצל כל גורם אפשרי להעתקת מיכלי הדלק ממיקומם הנוכחי. עד להעתקתם של המיכלים ולנוכח נתוני זיהום האוויר וסמיכותם של המיכלים המזהמים למוסדות החינוך שמסכנת את הילדים ואת אנשי הצוותים החינוכיים, נבחנות חלופות להעתקתם של הלימודים מבתי הספר רגבים ודגניה מול כל הגורמים המקצועיים ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר. בשלב זה לא התקבלה עדיין כל החלטה בנושא, ובכל מקרה שבו תתקבל החלטה כלשהי, הדבר ייעשה בשקיפות מלאה, תוך יידוע ושיתוף ההורים בכל תהליך שיבוצע, אם יבוצע".

 

רוית אטיאס

רוית אטיאס

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שרי

    התושבים גרים שם ולכן גם ילדיהם ילמדו שם.
    אם יש זיהום , יש לדאוג שהזיהום יפונה ולא התלמידים.

  2. א א חיפה

    במקום לטפל בשורש הבעיה . לפנות את המיכלים עושים חצי עבודה. מםניםמאת היחדים ומה עם משפחות שגרות דם הרבה חלו בברטן תושהי המקוםץ צריך ניקטי מידי את כל המקום האדמה רוייה בבנזין לא גל. מאטד מסוכן. הטיפול דרוש בדחיפות בדתםות הממשלה לממן את כל התהליך כי הממשלה היא צריכה להיות דותפה לכל מה שקורה .מדרד התעשיה.לחייב את תם. לא סתם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר