מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

גם ארגוני הסביבה ערערו נגד הרחבת בז"ן

יומיים לאחר שעיריית חיפה ערערה לבית המשפט העליון על דחיית עתירתה נגד ההרחבה, הגישו גם אדם טבע ודין, מגמה ירוקה והקואליציה לבריאות הציבור ערעור על ההחלטה שבה נדחתה גם עתירתם

פורסם בתאריך: 29.3.18 16:42

שלושת ארגוני הסביבה – אדם טבע ודין, מגמה ירוקה והקואליציה לבריאות הציבור – הגישו היום (חמישי) לבית המשפט העליון ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה מתחילת החודש לדחות את העתירה שהגישו נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את התוכנית להרחבת הבנייה במתחם בתי הזיקוק במפרץ. התוכנית שיזמה קבוצת בז"ן מאפשרת הרחבה של הבנייה הקיימת בשיעור של חמישה אחוזים ביחס למצב הקיים, ובמסגרת זאת ניתן לבנות מכוחה מתקני ייצור חדשים על שטח של 43 דונם פנויים מבינוי במתחם.

בעתירה ביקשו העותרים להפקיד מחדש את תוכנית בז"ן רק לאחר שהיא תכלול תכנון מפורט כתנאי לכל מתקן או מבנה שיוקמו בעתיד מכוחה, אך בהחלטתו לדחות את העתירה קבע בית המשפט המחוזי כי "רמת הפירוט שהובאה בתוכנית עונה על הוראות חוק התכנון והבנייה".

בערעורם של ארגוני הסביבה נכתב: "תכנון מפורט הוא תכנון המאפשר למי שבוחן אותו לדעת בוודאות מהם הפרטים העיקריים והמהותיים של אותו שימוש קרקע שעומד להתבצע. על התכנון המפורט להיות קונקרטי כדי שמי שיבחן את התוכנית יוכל לקבל תמונה מלאה בנוגע לדמות ולמהות שימושי הקרקע העתידיים. אין ספק שבענייננו, כאשר אין חולקין על ההשפעות הסביבתיות הטמונות בהוספת מתקנים חדשים בשטח, היה על מוסדות התכנון להידרש לרמת פירוט גבוהה יחסית ולכל הפחות לרמת פירוט סבירה – דבר הנעדר מהוראות התוכנית".

 

 

עמדת קבוצת בז"ן היא כי התוכנית מאפשרת המשכיות של תעשייה חיונית וחשובה למשק הישראלי באופן נגיש, שקוף ומודרני, תוך איזונים ובלמים המאפשרים את קיום התעשייה לצד שמירה על בריאות הציבור ואיכות הסביבה, וכי התוכנית אינה מאפשרת בשום מצב הגדלה של פליטות מזהמי האוויר.

ערעורם של ארגוני הסביבה מצטרף לערעור שהגישה ביום שלישי עיריית חיפה לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה לדחות גם את עתירתה נגד החלטת המועצה הארצית לאשר את התוכנית להרחבת הבנייה במתחם בתי הזיקוק.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר