מכולות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
מכולות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הוועדה המחוזית אישרה תוכנית למתחם לוגיסטי במפרץ

הקטסטרופה במפרץ חיפה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה לאשר תוכנית מפורטת להקמת מתחם לוגיסטי במפרץ חיפה על שטח של 1,400 דונם במפרץ חיפה. עלה התאנה: 23 דונם של שטחי פתוחים סמוך לפארק מורד נחל הקישון המתוכנן

פורסם בתאריך: 20.7.20 17:15

ועדות התכנון ממשיכות לאשר תוכניות הרסניות לעתידה של חיפה. היום (שני) החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בראשותו של איתמר בן דוד לאשר תוכנית מפורטת להקמת מתחם לוגיסטי במפרץ חיפה שייתן מענה לפעילות השוטפת של נמלי חיפה. התוכנית, ששטחה הוא 1,400 דונם, ממוקמת בלב מפרץ חיפה – מדרום לשדה התעופה וסמוך לשפך נחל הקישון.

התוכנית שקודמה והוגשה על ידי חברת נמלי ישראל מאפשרת בינוי של כ-700,000 מ"ר לאחסנה וללוגיסטיקה, והיא כוללת כמה מתחמי אחסנה, אפשרות להקמת מסוף מטענים עבור רכבת ישראל וגישה ישירה למערכת הדרכים הארצית באמצעות חיבורי נמל המפרץ המוקמת בימים אלו.

עלה התאנה של התוכנית הקטסטרופלית, אשר מצויה סמוך לשטחי פארק מורד נחל הקישון ולשפך נחל הקישון לים, הוא תוספת של כ-23 דונם של שטחים פתוחים אשר להם נקבעו הנחיות נופיות וסביבתיות לממשק שבין שטחי האחסנה לשטחי הפארק שיפותחו בעתיד, הקמת שבילי אופניים והסדרת חניות לטובת באי הפארק. כמו כן ישומרו עצים בשתי חורשות אקליפטוסים המצויות בשטח התוכנית. נוסף על כך, התוכנית מסדירה את השטחים שסביב מעגנת שביט ומקצה לה שטחי מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי בהיקף של כ-21,000 מ"ר. התוכנית תאפשר את פיתוחה ואת התפתחותה של המרינה.

 

 

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון ליאת פלד: "קידומה של התוכנית תואם את החלטתה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה בדבר פיתוחם של שטחי עורף נמל לנמלי חיפה. התוכנית המוצעת מהווה את תחילתו של הפיתוח העירוני בעורף נמלי חיפה לשימושי אחסנה, לוגיסטיקה ופעילות תומכת בשרשרת הלוגיסטית, ותיתן מענה תכנוני ראשוני לשימושים התומכים בפעילות הנמל בכל מפרץ חיפה. התוכנית היא חלק ממהלך תכנוני אשר מממש את ההסכם שנחתם בין משרד האוצר, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית חיפה לפיתוח צרכי נמל חיפה ביחד עם פיתוח פארק מורד הקישון".

מרשות נחל הקישון נמסר בתגובה: "הוועדה המחוזית בראשותו של בן דוד הוכיחה שהיא חותמת הגומי של חנ"י. הוועדה לא דנה בהתנגדויות שהוגשו לה באופן ענייני וגזרה בכך גזר דין מוות על פארק הקישון שלא יורחב לעולם. רשות נחל הקישון מביעה מורת רוח ואכזבה רבה מההחלטה נטולת האופק ואיכות החיים לתושבים. במקום זאת 'יזכו' תושבי האזור לזיהום אוויר ולתנועת משאיות וחומרים מסוכנים. מהשטחים הפתוחים הערכיים והנדירים בנחל קישון ובסביבתו אפשר לשכוח".

ברשות הנחל ציינו שהם ילמדו את ההחלטה ויפנו לכל ערכאה אפשרית, לרבות לוועדת ערר, כדי למנוע את התוכנית ההרסנית של חנ"י.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה ליונה יהב וישראל כץ שדפקו את פארק הקישון.

  2. קוקיצה קריות

    זה לא מעניין אף אחד! כל החיפאים קירייתים אנשים משעממים שלא מבינים מזה איכות חיים יוצאים כמו חיות זומבים לעבודה בבוקר וחוזרים ככה לבית בערב, תל אביב זה לא יהיה בחיים!!

  3. הרסני

    תל אביב מעיפה מתוכה שימושי תעשייה. סגרה את המחלבות בתוכה, סגרה את פי גלילות, סגרה את מפעלי התעשייה בדרום העיר, סגרה את שדה דב, סגרה את מפעלי נחלת יצחק. בתל אביב מבינים שמרכז מטרופוליני לא יכול להיות נמל ומפעלים ומחסנים לוגיסטיים.
    אין אפשרות להנות בקישון בפארק, אם הוא ייראה כמו מססדרון בין מיכלי דלקים ומחסנים 20-30 מטר גובה של חברות לוגיסטיות עבור הנמל הסיני..
    חיפה הולכת ונהרסת לנו מול העיניים:
    4 מסילות ללא שיקוע עם עמודי חשמל לכל אורך החוף ובתוך חיפה
    חומות של מחסנים לוגיסטיים ומערומי מכולות ענקיים במקום פארק הקישון
    חיסול ואדיות ירוקים לגבעת העיזים ומורדות לינקולן עם חציבות ענק בתכנון כושל
    והרס ציר הרכס עם תמא 38 צפופה וחנק מאלפי כלי רכב נוספים
    תחברו הכל והמסקנה פשוטה:
    שורה תחתונה חיפה פשוט צועדת לאחור באיכות החיים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה שלא יעשו מסלול אופניים מעגלי לאימוני ערב של רוכבי כביש.
    זה יחייה את פארק הקישון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר