דוד יהלומי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
דוד יהלומי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"אין סיבה להשאיר תעשייה מזהמת בלב המטרופולין"

את הדברים אמר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי בכנס סביבה 2050 בהתייחסו לתעשיות המזהמות במפרץ חיפה. עוד אמר יהלומי: "תם עידן הדלקים הפוסיליים. יכולת הזיקוק של בז"ן לא תידרש יותר בעתיד. אפשר לחשוב על עתיד אחר לאזור - סביבתי יותר, חברתי יותר וכלכלי יותר"

פורסם בתאריך: 8.1.21 14:01

בכנס סביבה 2050 שנערך אתמול (חמישי) באמצעות אפליקציית זום אמר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי בנושא התעשיות המזהמות במפרץ חיפה כי "המפעלים במפרץ, ובראשם בז"ן, עדיין מהווים מקור זיהום סביבתי ובריאותי לא מבוטל – דבר שמוביל אותנו לצורך במציאת אלטרנטיבות סביבתיות יותר, אבל לא רק. בהיבט הכלכלי, המגמות בעולם הולכות לכיוון אחד – האנרגיות המתחדשות. תם עידן הדלקים הפוסיליים. יכולת הזיקוק של בז"ן לא תידרש יותר בעתיד, ואין סיבה להשאיר תעשייה כזו בלב המטרופולין. אפשר לחשוב על עתיד אחר לאזור – סביבתי יותר, חברתי יותר וכלכלי יותר – שבו קיימים אופק וביטחון תעסוקתי ארוכי שנים לתושבי האזור".

בכנס השתתפו, נוסף על יהלומי, בכירי המשרד להגנת הסביבה, ובהם השרה גילה גמליאל, סמנכ"לית בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה גלית כהן, וסמנכ"לית בכירה תעשיות ורישוי עסקים שולי נזר ואחרים.

 

 

הכנס עסק ברובו במשבר האקלים, ועל כך אמר יהלומי: "הספירה לאחור החלה. משבר האקלים כבר כאן. העשור הקרוב הוא קריטי למניעת התרחישים הגרועים ביותר של ההתחממות הגלובלית. אנחנו חייבים למהר ולסגור את הפערים מול העולם ולייעל את צריכת המשאבים שלנו תוך תמחור הפחמן, אחרת כושר התחרות של ישראל ייפגע אנושות".

יהלומי הוסיף כי "השרה גמליאל מובילה שני תהליכים מרכזיים – האחד הוא החלטת ממשלה שתקבע יעדים ברורים ותעגן את המחויבות הבין לאומית, והשני הוא חוק אקלים שיסדיר ויבסס את התהליכים ואת ההתאמות הנדרשות בממשלה ובמשק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ממש תכשיט היהלומי הזה

    התכשיט צודק. במקום כל ארובה נבנה מגדל נדלן ובו נשכן מצביעי ליכוד צייתנים שיקחו משכנתא עד גיל 120 ויחזירו אותה מקצבאות הסעד שיקבלו כיאה לתומכי המלך ביבי והנסיכה גילה.

  2. אייל חיפה

    בתקופת יהב, השתלטו האחים עופר על חיפה. 3 קניוני ענק (מי צריך רשות הגבלים) וכמובן בתי הזיקוק. לטשו עיניים להקים חוות דלקים עצומנץה בקרקעןת צפון ומתקן פצחן. יהב כבר היה בדרך לאשר להם.
    כדי להטעות את הציבור נבחר יעד תעתוע, מיראז', בקפידה. מכל המוניה כבר היה סדוק בלוי והיה ברור שמקריבים אותו למען יעד ההתעשרות העצומה של האחים עופר בקרקעות הצפון. הם גם חשבו להציע חסינים שותפות בנמל הסיני ממנו ישנעו דלקים במסוף נוסף. ועוד פעלו למנף תוכנית הרסנית במורדות לינקולן לקבל אלפי דירות בחציבה ענקית של גבעה שלמה, כמו מכתש מורדות ורדיה רק כפול 1 בגודל.
    על דבר אחד לא בנו בשקשוקה, וזה שיהב לא ייבחר לקדנציה רביעית בה ישלים את התעשרות משפחת עופר על חשבון הרס בריאות נוף ואויר תושבי חיפה, תוך סימום שלהם בערי הקניונים, שגם הם כמו חוצות המפרץ נבנו בחטא באישור הפיכת קרקע תעשייה לקרקע קניוני מאות אלפי מ"ר וחיסול המסחר בשאר חיפה.
    יהב לא נבחר, בז"ן לקראת סגירה, קרקעות הצפון בוטלה, ומורדות לינקולן בתכנון מחדש. בצר לה, גברת עופר פנתה לעיריית תל אביב לאשר 3 מגדלי ענק מעל קניון רמת אביב. התאבון שלהם לא יודע שובע. מליארד שקלים בכל כיס לא מספיקים.
    אז הם מפעילים מערך ממומן היטב מפרסום ויחסי ציבור במטרה להבטיח שראש העיר הנוכחית תוחלף שוב ביס מנים ושקשוקאים כמו קודם, ולכן מנסים לשמר את אחיזתם בבז"ן בתקוה שממשלה ועירעה אחרות יאפשרו להם להמשיך להוסיף מזהמים ותחלואה להעשרת כיסיהם.

  3. סידור קרקעות לקבלנים במסווה של איכות סביבה

    מדברים על חשיבות איכות הסביבה ומסמנים קרקעות לנדל"ן. רק שכחו שנדלן הוא לא תכלית בפני עצמה. לאלה שגרים בנדלן צריכה להיות תעסוקה. בחיפה אין מקורות תעסוקה מספיקים לאוכלוסיה. האוכלוסיה מזדקנת, הצעירים נודדים ובחיפה הדבר היחיד שגדל מבחינת אוכלוסיה זה נרקומנים ו"משפרי דיור" מכפרים שונים ומשונים בגליל המערבי והעליון שמגיעים בגלל איכות המגורים הנמוכה בהדר, והעיר התחתית עקב הזנחה כרונית.

  4. לאדון "סידור קרקעות"

    חבל שאתה מפגין את בורותך כך ברבים. עם פינוי התעשייה הפטרוכימית יתפנו קרקעות רבות במפרץ חיפה, אך רק כמחצית מהן מתוכננות לשמש למגורים. כל השאר ישמשו לתעשיה קלה ,מסחר ופארקים לשימוש הציבור. צריך גם לזכור שבשטח העצום של מפעלי בז"ן ,עובדים רק כ1400 עובדים. לצורך ההשוואה ,רק במרכז הפיתוח של אינטל במת"ם יש יותר מפי 3 עובדים ,על שטח של 5% משטח בז"ן.

  5. כולם "בורים" חוץ מבעלי ההון ומלככי הפניה שלהם

    מדברים גבוהה גבוהה ויורדים נמוך נמוך. על הכרמל אנחנו רואים את התכנון האורבני הנפלא של בעלי ההון. בניינים מפלצתיים שמסתירים את השמיים וכל נוף – ראו את שכונת שמבור, שהיתה בין השכונות היפות בארץ עד שהתחילו להרוס אותה עם תמ"א 38. דרכם של בעלי ההון לדבר בשם הבטיחות (תמ"א 38) או איכות הסביבה וכו'. בסוף הם מותירים אחריהם הרס וחורבן בעוד הם ממלאים את כיסיהם על חשבון כולנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר