ארז יעקבי וג'קי רזון (צילום: חגית הורנשטיין)
ארז יעקבי וג'קי רזון (צילום: חגית הורנשטיין)

"שנינו בלתי נסבלים, אז עדיף שיישאר פה בלתי נסבל אחד"

השורה התחתונה: ארז יעקבי עוזב את הבולגרי, פורש מעסקי המזון ופותח משרד נסיעות בוטיק שיתמחה בהופעות חיות. אז מה גרם לפרידה מחברו ג'קי רזון שימשיך להפעיל את החמארה לבדו ואיך זה קשור לבתו? "מסעדנות זה המקצוע הכי תובעני בגלקסיה", הוא מסביר, "שלוש שנים לא הייתי נוכח כל כך בחיים של הבת שלי"

פורסם בתאריך: 9.11.22 12:04

בגיל 53, לאחר שהיה שותף ליצירה הקולינרית המאוד מצליחה – הבולגרי בעיר התחתית – פורש ארז יעקבי מעסקי המזון. את החמארה הבלקנית פתחו יעקבי, שדרן רדיו חיפה, וג'קי רזון, איש חיי לילה ובשלן מחונן, לפני שלוש שנים בעיתוי מאוד לא מוצלח – חודשיים בדיוק לפני שמגיפה עולמית שיתקה פה הכל. אבל בעבודה קשה הצליחו השניים להתגבר על המון מכשולים. החמארה פרחה, שמעה יצא למרחוק, והיא הפכה למקום אהוב עם קהל נאמן.

רק מי שיודע מה עובר על מסעדנים בתקופה זו של לונג קוביד יוכל אולי להבין איך יעקבי מוותר על הצלחה כזו. הוא עושה זאת בלב שלם, בעיקר לאחר הכאפה שקיבל מבתו המתבגרת. בסוף השנה הוא פורש מתפקידו כאחראי על ההווי במסעדה שלו לטובת משרד נסיעות בוטיקי, שבו יעסוק במה שהוא הכי אוהב – הופעות חיות.

יעקבי, זרקת פצצה לאוויר הפייסבוק.

"מסעדנות זה באמת המקצוע הכי תובעני שיש בגלקסיה. מעבר לזה, שלוש שנים לא הייתי נוכח כל כך בחיים של הבת שלי. ואז איזה יום היא באה ודיברנו על זה. שאלתי אותה אם היא כועסת עלי, והיא ענתה שהיא לא כועסת עלי אבל היא מאוד מתגעגעת".

אני נמסה פה.

"אז זה הכל ביחד, גם השיחה עם יעלי וגם העובדה שאני משועבד למקום. כדי לפנות לעצמך זמן אתה צריך לתכנן אסטרטגיות ועניינים. ויש את הקטע הזה שכוח אדם זה משהו שמוציא לך את כל האוויר. העניין הזה של לרדוף אחרי אנשים, להתחנן. אנשים מגיעים לריאיון עבודה ומראיינים אותך אם הם מוכנים לעבוד אצלך. בקיצור, זה הכל ביחד. גם העובדה שפתחנו את המסעדה חודשיים לפני הקורונה, ולקח לנו כל כך הרבה זמן להתמודד עם זה והמון זמן להתאושש".

אהבת להיות מסעדן?

"זו היתה חוויה נהדרת, מרגשת וסוחפת. לא הייתי מוותר עליה בשום צורה. למדתי המון. זה גם שינה אותי מבחינת ההסתכלות על החיים, אבל כשאתה מרגיש שאתה כבר נע על אדים, אתה צריך לומר לעצמך 'וואלה, זה הזמן'. לא שיש פה איזה גליק גדול מבחינה כלכלית או משהו בסגנון. אתה כל הזמן מנסה לשרוד ולהחזיק את הראש מעל המים".

הגעת לזה בלי רקע, והצלחתם לעשות מסעדה שהיא הצלחה מסחררת.

"כן וזה ימשיך עם ג'קי. נכון שאני הבאתי את הפן הממורמר, אבל את יודעת, מי שאחראי על כך שהכל יהיה מאוד מאוד טעים זה היד של ג'קי. נכון שהייתי מארח למופת, מארח בריטי".

הקוראים עוד יאמינו לך.

"תמיד אמשיך לדאוג לקדם את המסעדה כי המסעדה הזו היא חוויה. זה משהו מדהים מבחינתי ומהמם, ואני רוצה שהיא רק תצליח ותתפתח ותגיע לעוד הרבה אנשים".

איך ג'קי קיבל את הבשורה?

"הוא מאוד שמח. זה לא קל ביחד, שנינו אנשים לא פשוטים. אני מאוד מאוד אוהב את ג'קי והוא מחבב אותי בדרכו, אבל עדיין גם פה צריך לדעת מתי לשים את האצבע ולומר 'שמע, עזוב. שנינו בלתי נסבלים, אז עדיף שיישאר פה בלתי נסבל אחד'".

 

ארז יעקבי (צילום: אלבום פרטי)

ארז יעקבי (צילום: אלבום פרטי)

 

 

איך הגעת לרעיון לפתוח את Trolly Trips?

"כשהתחילו המחשבות לפני כמה חודשים, ובעקבותיהן הגעתי למסקנה שאני צריך ללכת, שאלתי את עצמי מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול. בהתחלה חשבתי להישאר בתחום המסעדנות וניסיתי להתמקד על עסק קליל עם אופי שעובד רק בבוקר, כי לא רציתי לשמוע שוב על ערבים. התחלתי להתייעץ עם חברים, ובכל פעם שדיברתי על מסעדה הרגשתי שזה לא מדבר אלי, שאני כבר לא שם, שאין לי את הפאשן ושאין לי את הדרייב. רק המחשבה על כוח אדם עשתה לי פריחה. אני עדיין שותף בבית המרזח ברמת ישי בחלק של ההופעות, אני מאוד אוהב מוזיקה, אוהב ללכת להופעות. פניתי לכל מיני חברים שעוסקים בתרבות ושמקושרים לענף התרבות, ושאלתי אם יש להם משהו בשבילי. לא ממש קיבלתי תשובות, והתחלתי לגלגל בראש את מה שאני ממש אוהב, וזה הופעות בחו"ל. בדיוק סגרתי לעצמי כרטיס לפסטיבל מוזיקה באירופה, ופתאום זה היכה בי".

החלטת להיות סוכן נסיעות.

"הקטע הוא שאני בן אדם של אנשים, עם כל המרמור. ואני אוהב באמת, וזה מה שעשיתי כל החיים שלי, לעשות לאנשים טוב. שיהיה להם כיף. זה הסיפוק שלי. וואלה, התחלתי לחקור את העניין, לדבר עם אנשים שמבינים, ומצאתי אנשים מהתחום שמלמדים אותי ומלווים אותי כדי לראות שאני לא עושה טעויות. יצרתי קשרים עם ספקים מחו"ל להופעות ולאטרקציות אחרות, ואני חושב כל הזמן איך להביא ערך מוסף ולא סתם עוד חבילה להופעה". 

בתכלס, היום המגמה היא שאנשים פחות משתמשים בסוכני נסיעות ומעדיפים להרכיב לעצמם חבילה לבד.

"זה נכון וזה גם מה שאני אמרתי. זה נכון שאנחנו אוהבים להיכנס ולמצוא לבד טיסה ומלון, אבל לרוב האנשים אין סבלנות לזה, אין להם כוח לעשות זאת לבד. הם רוצים שהכל יהיה מוכן ושכל מה שהם יצטרכו לעשות זה להגיע לשדה התעופה ולעלות על מטוס כשהכל תפור לפי מידותיהם".

אתה יכול להבטיח שתמצא לי את הדיל הכי משתלם?

"יש לי נגישות לבתי מלון שהם יותר זולים מהאתרים המוכרים, והכל תלוי בסטנדרטים שלך. היתרון הוא שאני אטפל בך באופן אישי, ולא תוכנה של סוכן נסיעות. לפי הצרכים שלך אדאג לך לחבילה שתהיה מושלמת עבורך במחיר הכי משתלם".

אתה מכין את עצמך לתלונות של הישראלים על המגבת במלון או על פקיד הקבלה שלא חייך?

"הייתי עכשיו שלוש שנים מסעדן, אין תלונה שלא שמעתי. הרי בכל תחום של שירות אתה נתקל בכל סוגי האנשים, גם במתלוננים הסדרתיים. אני לא במקום שאני אשרת כל אחד. אם בן אדם יהיה בלתי נסבל, אני אשחרר. אני לא במקום להכיל שיט של אנשים. הכל בטוב, הכי למענכם, הכי רוצה לעזור ושיהיה לכם הכי טוב בעולם, אבל מי שיביא את הצרות שלו לתוך הדבר הזה – פחות".

נפגעת חזק מהקורונה, ובחרת במקצוע שנפגע אנושות ועדיין רחוק מלהתאושש.

"בקורונה גם כשלא פתחתי את דלת המסעדה, שילמתי, זה עלה לי כסף. פה אשב לי במשרד הקטן בבית שלי, ומקסימום לא תהיה לי עבודה אז אלך להיות מאבטח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר