הליקויים שנמצאו במנדרין בגרנד קניון (צילום: דוברות משרד הבריאות)
הליקויים שנמצאו במנדרין בגרנד קניון (צילום: דוברות משרד הבריאות)

מקקים, עובש והקפאות חוזרות: צו סגירה למנדרין בגרנד קניון

צו הפסקה מינהלי הוצא למסעדת מנדרין בגרנד קניון בשל מצב תברואתי ירוד אשר מסכן את בריאות הציבור. בין הליקויים שהתגלו: מקקים חיים, עובש ואבק על התקרה, מרצפות שבורות ובתוכן מים עומדים, רטבים רגישים שאינם נשמרים בקירור, ודגים מופשרים שמוחזרים להקפאה חוזרת

פורסם בתאריך: 23.1.23 18:22

סגנית רופאת מחוז חיפה ד"ר רנא שיבלי חתמה היום (שני) על צו הפסקה מינהלי למסעדת מנדרין בגרנד קניון. צו הסגירה הוצא בעקבות דוח ביקורת מ-16 בינואר, סיכום שימוע מ-22 בינואר ודוח ביקורת מהיום, והוא מורה להפסיק באופן מיידי את הפעלת המסעדה. 

לפי הדוח הראשון, "בביקורת נמצאו ליקויים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. לאורך הביקורת נראו מקקים חיים, ומלכודות המקקים היו מלאות. חלק ניכר מהמזון שהוכן מוחזר למקררים שבמחסן – דבר שעלול לגרום לזיהום צולב. החזרת מזון לאחור בניגוד לתהליך הטיפול במזון מהאזור המלוכלך לאזור הנקי. חלק מהסלטים אינם נשמרים בקירור, ומזון נשמר בכלים לא סגורים. חלק מהתקרה במטבח חסר, ועל התקרה קיימת הצטברות של עובש ואבק. חלקים בקירות חסרים, ויש אריחי קרמיקה שבורים – דבר הגורם לחורים בקירות ומאפשר כניסת מזיקים לעסק. בשטח המטבח יש מרצפות שבורות המאגדות בתוכן מים עומדים – דבר העלול לגרום להתפתחות מזהמים. יש חרקים מעופפים במטבח. רמת הניקיון הכללי במטבח היא ירודה. בכניסה לבר נמצאים מוצרי מזון על הרצפה ללא הגבהה כנדרש. חלק מהברזים שבורים ורופפים, ואין סבון לשטיפת ידיים. רטבים רגישים על בסיס מיונז, לאחר פתיחה, אינם נשמרים בקירור. מזונות רגישים כגון סלטים על בסיס מיונז וטונה מתוקפים למספר ימי עבודה. נמצא כי דגים מופשרים מחולקים למנות ומוחזרים להקפאה חוזרת. דגים מאוחסנים עם סוגי מזונות שונים בניגוד למותר".

 

 

נוסף על כך ציינה ד"ר שיבלי כי העסק פועל כמסעדה אך לא ניתן לו אישור משרד הבריאות למסעדה. בשימוע שהתקיים אתמול הצהירו בעלי המקום כי מרבית הליקויים המופיעים בדוח הביקורת תוקנו, ולכן הושהתה ההחלטה על הוצאת צו הפסקה מינהלי לעסק עד לביצוע ביקורת חוזרת. ד"ר שיבלי אף התריעה כי "אם יימצא שאין תיקון של הליקויים אוציא צו סגירה ללא שימוע חוזר".

היום כאמור נערכה ביקורת חוזרת במסעדה, ו"בה נמצא כי חלק מהליקויים, לרבות ליקויים מהותיים, לא תוקנו באופן שבו המצב התברואתי של העסק עדיין ירוד ובאופן המסכן את בריאות הציבור".

לאור הממצאים החליטה ד"ר שיבלי להוציא צו הפסקה מינהלי למסעדה, והוא נכנס לתוקף באופן מיידי עד לתיקון הליקויים. 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיכל

    מזעזע לא נואכל במנדרין מרכז הכרמל מי יודע אוי גם שם חמור ומזעזע

  2. אייל

    כל המסעדות מעסיקות בני נוער שמביאים את המטבחים ללכלוך מקקים חולדות נמלים בגלל שלא מנקים ולא אכפת להם
    הגרועים ביותר זה הפיצריות לפעמים תולעים בקמח הפיצה. מזעזע.

  3. פחחחח...

    הייתי מצפה שאחרי שהוצא צו נגד "קפה קפה" – הם יסיקו מסקנות ויקפידו יותר….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר