הפשרת בשר ודגים ללא הפשרה במסעדת אווזיי חיפה בחוצות המפרץ (צילום: משרד הבריאות)
הפשרת בשר ודגים ללא הפשרה במסעדת אווזיי חיפה בחוצות המפרץ (צילום: משרד הבריאות)

30 ק"ג בשר ושמונה ק"ג דגים הושמדו: צו סגירה לאווזיי חיפה בחוצות המפרץ

לשכת הבריאות הוציאה צו הפסקה מינהלי למסעדת גריל בר אווזיי חיפה בשל "מצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירוד ביותר, עם ליקויים חמורים מאוד המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור". בין הליקויים: מזון שאינו ראוי למאכל אדם, הפשרה בטמפרטורה גבוהה וזבובים במסעדה. אווזי חיפה: "חלק מהטענות הן שקריות"

פורסם בתאריך: 2.3.23 12:08

סגן רופאת מחוז חיפה ד"ר יהונתן דובנוב חתם היום (חמישי) על צו הפסקה מינהלי למסעדת גריל בר אווזיי חיפה בחוצות המפרץ. במכתב שנשלח לבעלים של המסעדה עלי דראושה וטופז סלמון נכתב כי "עליכם או על כל אדם אחר הפועל מטעמכם להפסיק באופן מיידי את הפעלת העסק. במסגרת הצו, על העסק להיות סגור. אין לייצר ולהכין מזון, לעשות כל טיפול במזון, להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס מוצרים לעסק, כל זאת עד לביטול צו זה".

הצו נחתם לנוכח ממצאים חמורים שנמצאו במסעדה במהלך ביקורת שנערכה אתמול על ידי מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה והווטרינר של עיריית חיפה. בצו נכתב כי "בביקורת זו נמצא העסק במצב תברואתי, תחזוקתי ותפעולי ירוד ביותר, עם ליקויים חמורים מאוד המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור".

הליקויים העיקריים שנמצאו בעסק: מצב תברואי ירוד בכל כותלי העסק – המטבח כולל מדורי העבודה וארונות האחסון, כל חדרי האחסון, הקירור והקפאה, המחסן וציוד העבודה. הווטרינר השמיד שיפוד שווארמה של 30 ק"ג שהונח על רצפה לא נקיה ושמונה ק"ג דגים שאינם ראויים למאכל אדם; ציוד שאינו בשימוש (כיסאות, שולחנות, ציוד לבישול ופחמים) מאוחסנים ללא הפרדה מהמטבח; בחדר קירור המיועד לירקות אוחסנו ירקות לא שטופים עם סלטים מוכנים ללא הפרדה; סלטים חתוכים וחמוצים מונחים על הרצפה ללא כיסוי; סלט כרוב וגזר מוכן מאוחסן בתוך פח אשפה לא נקי וללא תאריך הכנה.

 

לכלוך וזוהמה במטבח של מסעדת אווזי בחוצות המפרץ (צילום: משרד הבריאות)

סלט כרוב וגזר מאוחסנים בפח אשפה במסעדת אווזיי חיפה בחוצות המפרץ (צילום: משרד הבריאות)

 

 

כמו כן, בחדר הקירור לבשרים מתבצעת הפשרה ללא הפרדה, כאשר בשר בקר מופשר ליד דגים, ושומן מופשר ליד שיפודי עוף; נעשה שימוש בקרטונים לכיסוי מגשי בשר מופשרים בניגוד למותר; מתבצע תהליך של בישול כנפיים, הקפאה והפשרה נוספת; בחדר ההקפאה מונחים בשרים, דגים, קינוחים וירקות קפואים על רצפה לא נקייה; מתבצעת הפשרת קבב טחון במשך יותר מ-24 שעות ללא בישול; נעשה שימוש בקרטונים לכיסוי בשרים בהפשרה ולא במכסים כנדרש; המטחנה המיועדת לבשר בקר חלודה ולא נקייה; מתבצעת הכנת רטבים בכמויות גדולות ללא ציוד מתאים; מתבצעת הפשרת שיפוד שווארמה בטמפרטורת החדר ולא בחדר הפשרות כנדרש בטמפרטורה של עד ארבע מעלות.

ממצאים נוספים שהתגלו בביקורת: סלטים מונחים בתוך גסטרונומים בפס הגשה בטמפרטורה של 13 מעלות במקום עד ארבע מעלות כנדרש, ומד הטמפרטורה לא תקין; במקרר מתחת לפס הגשה נמצאה קופסה עם פלאפל מוכן שאינו ראוי למאכל ונזרק על ידי העובד; בפס ההגשה מול חדר האוכל מאוחסן בשר בקר (שיפודי קבב) ליד שיפודי בשר עוף ללא הפרדה; גסטרונום בשר עוף מופשר מלא בדם, ולידו בקבוקי רטבים; שירותי העובדים לא נקיים; הוונטה בשירותי העובדים לא עובדת; לא הוצגו אישורי הדברה; וזבובים חגו בעסק.

"בנסיבות המתוארות אני מוציא צו הפסקה מינהלי לעסק לפני שימוע בשל חומרת הממצאים ומיידיות הסכנה לבריאות הציבור", כתב ד"ר דובנוב, "מדובר בליקויים מהותיים העלולים להוות פגיעה מיידית בבריאות הציבור. תחולתו של צו זה היא מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת הצו".

ממסעדת אווזיי חיפה נמסר: "נערכה ביקורת של משרד הבריאות במסעדה. בניגוד לשאר העסקים שנסגרים לאחרונה בחיפה, לנו יש רישיון עסק. כל הביקורות שנערכו לנו עד עכשיו היו תקינות. בעקבות שינוי נהלים ודרישות חדשות של משרד הבריאות שלא עודכנו בהם, נאלצנו לתקן מספר ליקויים. ראוי לציין שחלק מטענות המפקחת הן אינן נכונות ושקריות, והדבר בטיפול של עורך דין מולם. לדוגמה, הטענה שלא הוצגו אישורי הדברה. יום לפני הביקורת עשינו הדברה, ויש לנו את האישור הדרוש. המפקחת בכלל לא ביקשה אותו. הטענה של הטמפרטורה במקרר לא נכונה מכיוון שגם למפקחת וגם לווטרינר לא היה מד טמפרטורה – לטענתה היא שכחה אותו בבית, ויש לנו צילומים של מצלמות האבטחה. המפקחת לא ביקשה לראות שום תעודה או משהו שיראה לה את תוקף הבשר או הדגים. בריאות הציבור חשובה לנו מעל הכל. כבר תיקנו את הליקויים, ואנו מחכים למשרד הבריאות שיגיע ביום ראשון לאשר".

 

חדר הקירור במסעדת אווזי בחוצות המפרץ (צילום: משרד הבריאות)

חדר הקירור במסעדת אווזיי חיפה בחוצות המפרץ (צילום: משרד הבריאות)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לאמור את האמת

    ללכת לאכול בחוץ-סכנת חיים. עדיף לאכול בבית, לפחות יודעים מה מבשלים.

  2. נחמה פסטרנק

    רק נאיבי ןפראייר אוכל בחוץ,ולא משנה איפה!!!!!!!!

  3. .

    להקיא. הבנתי שנסגרו כבר כמה פעמים. אולי הגיע הזמן לשלול מהם את הרישיון למסעדה הנוראית הזאת!!???

  4. אחד שיודע

    זה לא אווזי המקורי זה אווזיס חיפה. משהוא אחר לגמרי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר