החיילים עם משלוח משווארמה 52 (צילום: שווארמה 52)
החיילים עם משלוח משווארמה 52 (צילום: שווארמה 52)

"מאז שהתחלתי לתרום לחיילים יש ירידה בעבודה במגזר הערבי"

בזמן שרבים מבעלי העסקים הערבים שתורמים לחיילי צה"ל חוששים להיחשף, רימון עיד - ערבי נוצרי מעילבון שהוא הבעלים של שווארמה 52 בצומת כרמליה - גם מקפיד לתרום ארוחות מדי שבוע וגם לא חושש מחשיפה: "כולם שולחים לנו הודעות של כל הכבוד"

פורסם בתאריך: 10.11.23 08:19

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל אנחנו נתקלים בפוסטים ברשתות החברתיות על תרומות ועזרה הדדית לחיילים ולמפונים. הרשת מוצפת במעשים טובים מעוררי השראה, אבל הפוסטים שהתפוצצו מבחינת לייקים ושיתופים נוגעים דווקא לתרומות מאנשי המגזר הערבי. לרוב אותם תורמים מסרבים להיחשף, כל אחד מסיבותיו הוא. יוצא דופן הוא רימון עיד, הבעלים של שווארמה 52 בכניסה לכרמליה, שבניגוד לרבים אחרים שאולי חוששים, אינו חושש להביע את דעתו.

בדיוק לפני שנה וחצי פתח עיד, תושב עילבון, את השווארמה שלו. היה זה לאחר חקר שוק מעמיק שהוא עשה, ובו גילה שחיפה היא בירת השווארמות. "יש פה כל כך הרבה שווארמות טובות וטעימות, עם שמות גדולים יותר ופחות, אבל רובן ככולן מתרכזות בעיר התחתית", הוא אמר אז ל"כלבו – חיפה והקריות", "בכרמל יש שתי שווארמות טובות, נקיות ועל הכיף כיפאק, אבל ביחס לאוכלוסייה שיש פה זה לא מספיק. זיהיתי שיש חוסר בשווארמה בכרמל, וכשמצאתי את הלוקיישן הזה ידעתי שאני עושה את הדבר הנכון".

מאז, הספיקה שווארמה 52 וקרייזי טאבון (זהו השם המלא של המקום) לצבור לעצמה קהל אוהד ונאמן. בכל בוקר מעמידים במקום שני סיחים ענקיים – אחד של עגל וכבש והשני של פרגית – גם עמדת הסלטים הטריים תמיד מתוקתקת וניתן לבחור בין צלחת, לאפה שנאפית במקום בטאבון, פיתה או מיני פיתה. ואם אתם מעדיפים משלוח, הרבה מחשבה הושקעה באריזות, כך שההנאה לא נפגמת.

 

 

מהשבוע הראשון של המלחמה תרם עיד מאות רבות של מנות שווארמה לכוחות הביטחון, ובכל שבוע הוא ממשיך לשלוח לחיילים על הגבול כמויות גדולות של אוכל, והם מחזירים לו אהבה.

מגיע לך שכל חיפה תדע על זה.

"אני משתדל לעשות מה שאני מרגיש, אבל אני קצת ביישן בעניינים האלה. אני תורם לפחות פעם בשבוע, גם לחיילים סדירים וגם למילואימניקים. יש כבר חבר'ה שמכירים אותי, אז הם מדברים איתי, אני מכין והם מגיעים לקחת את האוכל ולחלק לחיילים שנמצאים ממש בגבול".

נדמה שהתמיכה בכוחות הביטחון בא לך באופן טבעי.

"גם פה בשווארמה אנחנו מפנקים את החיילים. אני מנסה לתמוך כמה שאני יכול ולעזור איפה שאפשר. אבל האמת – מאז שהתחלתי לתרום לחיילים אני מרגיש ירידה בעבודה במגזר הערבי. אני לא יודע אם זה קשור או לא קשור. יש כאלו מהמגזר שלנו שאוהבים מה שאני עושה, ויש כאלה ששומרים מרחק. אבל זה לא מעניין אותי, שישמרו מרחק. אני ערבי נוצרי, ובתחושה שלי שכל הנוצרים, אולי לא ב-100 אחוז אבל 99.9 אחוז, הם בצד שלנו".

איזה תגובות אתה מקבל מהחיילים?

"מספיק לראות את התמונות שהם שולחים עם השווארמות ביד. אנחנו מקבלים תגובות ממש טובות, כולם שולחים לנו הודעות של כל הכבוד. הרבה מחזירים אהבה בזה שהם ממליצים להגיע לאכול דווקא פה, יש כאלו שהגיעו בעצמם לפה בגלל שאני תורם, וזה מנחם לראות שהם מסתכלים על זה בעין טובה".

שווארמה 52 וקרייזי טאבון, שד' מוריה 52, חיפה. שעות פעילות: כל השבוע מ-22:00-10:00. טלפון: 04-6995166.

 

האריזה המיוחדת של שווארמה 52 (צילום: באדיבות שווארמה 52)

האריזה המיוחדת של שווארמה 52 (צילום: באדיבות שווארמה 52)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אש

    מכיר את המקום הזה כמעט מיום פתיחתו, מדובר בשווארמיה מצוינת ומעבר לאוכל הטעים שלהם, תמיד נותנים שם שירות נהדר!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר