השפים בני קרואר (מימין) ומיכאל גרטופסקי (צילום: תמר דניאלי להב)
השפים בני קרואר (מימין) ומיכאל גרטופסקי (צילום: תמר דניאלי להב)

מערבה מכאן: וניה ביסטרו תארח יצרנים מהגליל המערבי

השף מיכאל גרטופסקי, מבעלי וניה ביסטרו, הוא גם הבעלים של מיכאל ביסטרו מקומי במושב לימן בגליל המערבי. ביום שישי יתארחו בוניה חבריו - יצרנים מהגליל שפונו מבתיהם - לאירוע שבו הם יציעו את מרכולתם לקהל הרחב, וחלק מהתוצרת יהפוך למנות קטנות של טפאסים

פורסם בתאריך: 12.12.23 13:25

בשירה הנפלא של תרצה אתר "מַעֲרָבָה מִכָּאן" היא כותבת: "יֵשׁ דְּבָרִים אֲחֵרִים. מִגְדָּלִים. צִפֳּרִי עֲנָק. שְׁעוֹנֵי־קוּקִיָּה מוּזָרִים. מַעֲרָבָה מִכָּאן, הַכֹּל אַחֵר לֹא כְּדַאי לְהַרְחִיק מַעֲרָבָה מִכָּאן". ובאמת, למה להרחיק מערבה אם הכל מגיע לפה? ביום שישי יארחו וניה ביסטרו והשף מיכאל גרטופסקי יצרנים מהגליל המערבי תחת הכותרת "מערבה מכאן – תוצרת גלילית משובחת". 

"למעשה, זהו אירוע של מיכאל ביסטרו מקומי ממושב לימן, בהובלתם של בני קרואר שהוא השף התפעולי שם ובת זוגו תמר דניאלי להב", אומר דני הוק-סגל מבעלי וניה ביסטרו, "כל היצרנים שנארח אצלנו הם הספקים מהסביבה שלהם בגליל המערבי שפונו בגלל המלחמה. הם יביאו את מרכולתם למכור אצלנו, והדבר החמוד שאנחנו עושים זה שבמטבח שלנו מיכאל ובני יהפכו את התוצרת הגלילית למנות קטנות של טפאסים במחיר מיוחד, ותהיה מכירה במקום של התוצרת שלהם. וניה לא תעבוד ביום שישי בצהריים, זה יהיה אירוע שלהם".

 

 

"גרטופסקי וקרואר מגיעים לבשל ולפרגן לחברים מהגליל המערבי, כאשר כל הדרינקים והביסים יהיו מורכבים מתוצרת מקומית ובמחיר של 35 שקלים למנה או לכוס", אומרת דניאלי להב שמפיקה את האירוע, "יהיה שוק איכרים משגע שכולו מורכב מהטוב של היצרנים, ואפשר ללקט בו ולהפוך את ארוחת השבת לטעימה ומקומית יותר. היצרנים ימכרו את התוצרת שלהם, וזו הזדמנות לקנות תוצרת כחול-לבן משובחת".

מי במשתתפים? 

"המחלבה של חוות הנוקד בגילון, זוטא ארט שזו מעדנייה משובחת מראש הנקרה, היקבים אשקר מכפר יאסיף ועבייה מתפן, מזקקת יוליוס מקיבוץ חניתה, התוצרת העונתית הטרייה של לגעת בשדה, לה שוקוליטה מפקיעין, מאפיית לחם טנא מקיבוץ גשר הזיו, מכוורת אילון, משק וולף ממושב בן עמי, משק חאכורה מבוסתן הגליל, הגבינות הטבעוניות של עלי אדמות בכליל, תושה בייקרי באכזיב, מיכאל ביסטרו מקומי, ונווה סכינים שאלו סכינים בעבודת יד".

וקצת על התפריט?

"אלו מנות שאוכלים בעמידה, מנות ביס. תהיה צלחת גבינות של הנוקד, סלט ליקוטים, ביסים של דגים נאים מעכו וברוסקטות מלחם טנא. יהיו גם עלי מנגולד ממולאים באורז ירוק, יוגורט, צימוקים ועלי תבלין; ראשי ברוקולי מושחמים ברוטב איולי קיסר וגבינת פקורינו של הנוקד; אומלט לבנוני עם תפוח אדמה ועלי בר; סלט מלקטים עם קרעים של פוקצ׳ה ואבן יוגורט; ופוקצ'ה של לחם טנא עם רוסטביף, חרדל של זוטא ועלי ג'רג'יר".

וניה ביסטרו, שער פלמר 1, העיר התחתית. שישי, 15 בדצמבר, 15:00-11:00.

 

מערבה מכאן - וניה ביסטרו מאחרים חבר'ה מהגליל המערבי

ההזמנה לאירוע "מערבה מכאן"

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר