מסעדת דולפין סגורה (צילום: בועז כהן)
מסעדת דולפין סגורה (צילום: בועז כהן)

אחרי 50 שנה: מסעדת דולפין נסגרה

מסעדת דולפין המיתולוגית בבת גלים, שבה נהגו לסעוד שרים, חברי כנסת וראשי ערים, נסגרה בשל מצבו הבריאותי של בעליה איציק חנוך. "דולפין לא תיפתח בעתיד", אומרת אשתו אילנה, "נתגעגע לכל הלקוחות היקרים והנאמנים שלנו. במשך עשורים הם ליוו אותנו, והם יחסרו לנו כמו שאנחנו נחסר להם"

פורסם בתאריך: 3.4.24 14:13

סוף עידן: מסעדת דולפין בבת גלים נסגרה אחרי כ-50 שנות פעילות. בשנות ה-70 של המאה הקודמת פתח חיים חנוך את המסעדה בשדרה הראשית של השכונה. חנוך היה ימאי בצי הסוחר, והשם שבחר היה הכי טבעי עבורו. לימים החליף אותו בנו איציק, שהיה אמון על המנות, בעוד שכלתו אילנה, אשתו של איציק, ניהלה את המסעדה ביד רמה.

במשך השנים הקפידו במסעדה לשמור על העיצוב המקורי שלה, עם קירות העץ ואוסף הפריטים מעולם הים שמילאו את החלל, כשהאקווריום הגדול השלים את האווירה. וכך, שמורה כמו במנהרת זמן, היתה דולפין בין המסעדות הבודדות ששרדו את השנים בשכונה.

 

מנת דג בדולפין (צילום בועז כהן)

מנת דג בדולפין (צילום בועז כהן)

 

 

האיכות הקולינרית שעליה הקפיד חנוך לאורך השנים יצרה לדולפין קהל של לקוחות קבועים. לא פעם ניתן היה לראות במסעדה שרים, חברי כנסת וראשי ערים שהגיעו להתענג על המנות. בשנים האחרונות הפכה המסעדה לאבן שואבת גם בשעות היום לאחר שהנהיגה ארוחות עסקיות עד לשעה 17:00. הארוחה כללה מנה עיקרית ומגוון סלטים שרבים התקשו לסיים. העובדה שמסעדות אחרות גובות תשלום נוסף על סלטים הפכה את דולפין למבוקשת אף יותר.

"בעל כורחנו המסעדה נסגרה בעקבות מצבו הבריאותי של איציק, והיא לא תיפתח בעתיד", אומרת אילנה חנוך בעצב, "נתגעגע לכל הלקוחות היקרים והנאמנים שלנו שהפכו ברבות השנים למשפחה. במשך עשורים הם ליוו אותנו, והם יחסרו לנו כמו שאנחנו נחסר להם".

 

מנת קלמרי בדולפין (צילום בועז כהן)

מנת קלמרי בדולפין (צילום בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עופר

    מבאס. מקום שמחזיר אותנו לילדות . אחת המסעדות האהובות עליי במשך שנים. חבל שלא נתנו התראה מראש כדי לבוא לאכול שם בפעם האחרונה. הלוואי ויקרה משהו והמסעדה בכל זאת תיפתח שוב בעתיד.

  2. רון

    עצוב מאד הייתה המסעדה האהובה עלי , כל מנה ומנה הייתה מוקפדת ועשוייה בטוב טעם .
    חבל לי מאד

  3. מירי

    מאוד עצוב לנו שהמסעדה נסגרה. במשך שנים אכלנו שם, ומדי פעם ערכנו שם ארועים משפחתיים. באו איתנו למסעדה, חברים מהארץ ומחו"ל וכולם אהבו את האוכל ושפע הסלטים (17 סוגים, כולל כבד קצוץ, סלט ביצים, סלט כרוב מטוגן בטמפורה, איקרה, חומוס, טחינה, חצילים 3 סוגים, כרוב 2 סוגים, סלק ועוד סלטים) האוכל היה מעולה, שירות טוב מכל הלב, והמחיר ממש הוגן. כמה תחסרי לנו אילנה יקרה. אנחנו כבר מתגעגעים גם לתפאורה, עם השולחנות עם המפות וכוסות היין. אין על דולפין. עצוב לנו שלא נאכל יותר אצלכם. תהיו בריאים, כל טוב ומאחלים לאיציק בריאות טובה. באהבה ממני ומאריה

  4. עם כל הכבוד לנוסטלגיה צריך להתעדכן עם הזמן

    הציבור דורש מסעדה כשרה בעיצוב עדכני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר