מסעדת סאשימי אסיאתי - טבעוני (צילום: באדיבות אסי דלק)
מסעדת סאשימי אסיאתי - טבעוני (צילום: באדיבות אסי דלק)

הבשורה האסיאתית הטבעונית הגיעה לחיפה

אסי דלק, שמוכר ממסעדת אום כולתום הטבעונית בכרמל, והסושי מן שימי בוסקילה פתחו בעיר התחתית את מסעדת סאשימי אסיאתי - טבעוני שלוקחת את המטבח הטבעוני צעד אחד קדימה. "בז'אנר הזה יש אולי עוד מסעדה אחת בארץ", אומר דלק, "הקהל שלנו הוא דווקא לא טבעונים, וזה מה שאנחנו רוצים"

פורסם בתאריך: 10.4.24 07:56

בשורה לטבעונים: מסעדת סאשימי אסיאתי – טבעוני לוקחת את המטבח הטבעוני צעד אחד קדימה, ונושאי הבשורה הם אסי דלק, שמוכר ממסעדת אום כולתום הטבעונית בכרמל, והסושי מן שימי בוסקילה. לפני ארבעה חודשים, כשברזומה שלהם חברות של כ-20 שנה, פתחו השניים את המסעדה ברחוב שער פלמר, בפסאז' שמאחורי פאב העוגן, ושמה נגזר משמותיהם – שימי ואסי.

"שימי ואני חברים כבר שנים", מספר דלק, "הכרנו במסעדה אסיאתית כשגרתי בקרית שמונה. הוא סושי מן כבר יותר מ-20 שנה, והבסיס שלי, עוד לפני המטבח הטבעוני, הוא המטבח האסיאתי. זה החיבור שלנו. ישבנו ביחד בתחילת המלחמה ולא הבנו מה קורה, זה היה להיות או לחדול. ככה עלה הרעיון של מסעדת פיוז'ן אסיאתי-יפני-סיני-תאילנדי, והכל 100 אחוז טבעוני. אנחנו עובדים בעיקר עם תחליפי בשר מודפס, טק פוד באיכות הכי גבוהה. המנות מטורפות, וגם נשים בהיריון יכולות לאכול אצלנו ללא חשש".

על הבחירה בעיר התחתית מסביר דלק: "הכוונה היתה לפתוח מקום קטן וצעיר בוייב שלו. חיפשנו מקומות, והכרמל לא משך אותנו. הווייב שם לא בא לנו טוב. במקרה ראינו את המקום הזה, והסמטה הזו היא בדיוק מה שרצינו. ההרגשה היא שנכנסים לסמטה בטוקיו. אני קורא לה 'טוקיו פינת תחתית'. הכרמל נהיה מבוגר, לפחות בתחושה שלי".

 

מסעדת סאשימי אסיאתי - טבעוני (צילום: באדיבות אסי דלק)

מסעדת סאשימי אסיאתי – טבעוני (צילום: באדיבות אסי דלק)

 

בעשור הקודם הביא דלק את בשורת הטבעונות לכרמל עם מסעדת אום כולתום על ציר מוריה. הבסיס היה חומוס, אך עד מהרה הפך המקום למסעדה מזרח תיכונית ישראלית עם מבחר של מנות טבעוניות ומשך גם קהל שאינו טבעוני. דלק ממשיך את הטרנד ואומר: "זה מה שאני עושה, אין משהו אחר. יש ביקוש לאוכל טבעוני בחיפה, במיוחד אחרי שאום כולתום נסגרה. בז'אנר של אסיאתית טבעונית יש אולי עוד מסעדה אחת בארץ – בתל אביב. בניגוד למסעדות אחרות, אין דבר כזה לבקש בלי עוף או בלי בשר, כי יש לנו תחליפים להכל. אנחנו מכינים מפטריות מנות שהן תחליפים לכנפיים, לשניצל, לשיפודים או לסטייק".

לדבריו, גם לקוחות שאינם טבעונים מתאהבים במנות: "השבוע היתה במסעדה לקוחה שאינה טבעונית, שבאה פעם עם מישהי טבעונית ועפה על המנות. היא באה עם חבר, ביקשה שלא נספר לו שזה טבעוני והזמינה בשר, שיפודים, מוקפץ. הוא פשוט עף על האוכל, וכשניגשנו לשאול לדעתו וסיפרנו לו שזה טבעוני, הוא היה בשוק. רוב הלקוחות הם טבעונים שמביאים חברים לא טבעונים, וזה הזוי. יש טבעונים שעושים את זה מטעמי בריאות או תזונה, אחרים מדאגה לבעלי חיים ולסביבה, אבל החלק הגדול של הקהל שלנו הוא דווקא לא טבעונים, וזה מה שאנחנו רוצים. אנחנו לא אומרים לכם תהיו טבעונים, אבל תיפתחו, תגוונו".

 

 

והביקוש הרב הביא את דלק ובוסקילה להתרחב לתחום האירועים. "זה יקרה בקרוב", אומר דלק, "יש ביקוש גדול למנות הטבעוניות. אנשים כבר מתכננים אירועים ומבקשים להזמין אותנו".

התפריט של המסעדה הוא עשיר ומגוון. במנות הראשונות ניתן למצוא נאמס ויאטנאם (ספרינג רול מקדאיף אורז במילוי ירקות מתובלים) – 35 שקל, אגרול "בשר" (שתי יחידות של עלה סיגר במילוי טחון מהצומח) – 32 שקל, כנפיים ברביקיו (פטריות יער בציפוי טמפורה ופנקו קראנץ' מקורמלות) – 39 שקל, ופיש אנד צ'יפס (קציצות "דג" בבאן) – 39 שקל.

במנות העיקריות תמצאו ירוק עולה (אטריות ירוקות, ירקות ירוקים, בקצ'וי, ברוקולי ושעועית) – 49 שקל, פאד קא פאו ("בשר" רידיפיין קצוץ מוקפץ עם בצל סגול, שעועית סינית, בזיליקום, צ'ילי ושום ברוטב תמרהינדי וסויה, לצד אורז לבן ו"ביצת" עין מעל) – 72 שקל, שיפודים ושזיפים (יקיטוקי "בשר" צרובים בגלייז, רוטב שזיפים ופיסטוקים טחונים מעל, תפוחי אדמה בגריל, אספרגוס ועגבניות שרי) – 82 שקל, וסשימי סטייק (נתחי סטייק רידיפיין צרובים על הפלנצ'ה בליווי ירקות בגריל על מצע של פולנטה) – 82 שקל.

הסושי בתפריט כולל פוטומאקי ופוטומאקי אינסייד אאוט (שש יחידות), ספיישל סושי (סנדוויץ' סושי או כיסון) ורולים בהרכבה, וניתן להזמין גם מגש סושי למסיבות.

סאשימי אסיאתי – טבעוני, רחוב שער פלמר 3, שעות פתיחה: ראשון-רביעי, 23:00-12:00, חמישי-שבת, 24:00-12:00. משלוחים בתן ביס ובוולט.

 

ירוק עולה (צילום: באדיבות אסי דלק)

ירוק עולה (צילום: באדיבות אסי דלק)

 

מגש סושי למסיבות (צילום: באדיבות אסי דלק)

מגש סושי למסיבות (צילום: באדיבות אסי דלק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חחח סגירה נעימה

    הכרמל לא בא להם טוב בווייב?
    בכרמל המסעדות עובדות 20 שנה, בעיר התחתית מחזיקות אולי 3 שנים במקרה אופטימי. העיר התחתית מתה בגלל הערסיאדה מהמשולש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר