מסעדת רפאלו. "אנחנו מנסים לקיים אורח חיים שגרתי בגבולות האפשר" (צילום: אפיק גבאי)
מסעדת רפאלו. "אנחנו מנסים לקיים אורח חיים שגרתי בגבולות האפשר" (צילום: אפיק גבאי)

"אנחנו עובדים מבוקר ועד ערב כדי למזער נזקים"

במסעדת רפאלו מנסים להישאר עם הראש מעל למים ולעבור את התקופה הקשה שפוגעת בכל המשק. שרון משאלי מבעלי המסעדות מסביר איך עושים את זה, ומפרגן למשכירים שהפסיקו לגבות דמי שכירות ומנסה לשדר אופטימיות: "אנחנו לא מסתכלים כרגע על ההפסדים אלא מסתכלים על הדרך קדימה"

פורסם בתאריך: 24.3.20 07:57

אחד מהענפים שנפגעו יותר מכולם ממשבר הקורונה הוא ענף המסעדנות. בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות סגרו המסעדות, בתי הקפה והפאבים את שעריהם, ומי שיכול וערוך לכך עבר לעבוד במתכונת של משלוחים וטייק אוויי. אחד מהעסקים הללו הוא מסעדת רפאלו במתחם קסטרא, שהצלחתה הובילה לפתיחתן של מסעדות נוספות ולהפיכתן לרשת משגשגת. כעת נעצרה תנופת הפיתוח, וגם ברפאלו, כמו בכל העסקים בתחום, השאיפה היא לשרוד את התקופה הקשה.

"עם ישראל מגיב בצורה יפה למשלוחים שאנחנו עושים, נהנה מהאוכל, ומוקיר את האפשרות שניתנה לו", אומר שרון משאלי, מבעלי הרשת, "אנשים יושבים בבית עם הילדים, וכמה כבר אפשר לראות טלוויזיה? אנשים רוצים לאכול משהו מעבר לבישולים שכולם רגילים אליהם, אז יש להם אלטרנטיבה – להזמין משלוח. גם נתנו הטבות למזמיני המשלוחים. המשלוחים הם הערך המוסף של המסעדה".

כל המסעדנים, גם הגדולים והמוכרים שבהם, מתלוננים על הפסדים.

"לפני ההנחיות של משרד הבריאות היתה ירידה קלה של עשרה אחוזים. הלקוחות אמנם הצביעו ברגליים, אבל בשוק הכללי היתה ירידה משמעותית הרבה יותר. כנראה שאצלנו בפריפריה זה נגע פחות. אבל מהרגע שבו הכריזו על סגירת העסקים, התמונה כמובן השתנתה לגמרי, ונאלצנו להמשיך רק עם משלוחים ועם טייק אוויי".

 

 

ואיך זה השפיע עליכם?

"רוב העובדים, אם לא כולם, יצאו לחל"ת. אנחנו השותפים עובדים מבוקר ועד ערב כדי למזער את הנזקים. ההוצאות השוטפות כמו דמי שכירות וארנונה הם ההוצאות הכבדות של העסק, וגם עצרנו פתיחות של סניפים חדשים, כמו זה שאמור להיפתח בביג קריות. זה תהליך שקיבל ברקס רציני. עם זאת, אני חייב לציין שהמשכירים נעמדו לצדנו ברגעים הקשים כי הם רואים אותנו כשותפים לדרך ארוכה. אובדן של דמי שכירות לחודשיים או שלושה לא ייגרמו להם ליפול אבל ייגרמו לנו להמשיך. לזכותם ייאמר שהם ביטלו תשלומים והעניקו הלוואות למי שרוצה".

ואיך אתם שורדים?

"בימים אלה אנחנו מקפידים על שירות ללקוחות ומנסים לקיים אורח חיים שגרתי בגבולות האפשר. לפני כמה ימים הבאנו חברה שעשתה חיטוי לכל המסעדה, וזה עולה לא מעט כסף. אנחנו מנסים לתת מענה עד כמה שניתן ולא מסתכלים כרגע על ההכנסות או על ההפסדים, אלא מסתכלים על הדרך קדימה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר