בית הקפה טלק (צילום מתוך דף הפייסבוק "טלק - קפה בשוק תלפיות")
בית הקפה טלק (צילום מתוך דף הפייסבוק "טלק - קפה בשוק תלפיות")

100 אחוז ערביקה: חנות הקפה החדשה בשוק

חלומו הגדול של טל פרידמן (לא הקומיקאי מ"ארץ נהדרת" אלא דווקא מורה לחקלאות) לפתוח בית קפה התגשם סוף סוף. אחרי שלמד לבד כל מה שאפשר ללמוד על הגלעין הזה, הוא פתח את טלק - בית קלייה ובית קפה ברחוב סירקין 26 בשוק תלפיות

פורסם בתאריך: 2.8.20 12:29

לטל פרידמן (לא הקומיקאי מ"ארץ נהדרת" אלא דווקא מורה לחקלאות) היה חלום – לפתוח בית קפה. מאז ומעולם הוא התעניין בקפה ולמד לבד כל מה שאפשר ללמוד על הגלעין הזה, ממקור הפולים ועד לקלייתם ולטחינתם, עד שפתח את טלק – בית קלייה ובית קפה ברחוב סירקין 26 בשוק תלפיות בחיפה, שבו הוא מוכר תערובות שמורכבות מ-100 אחוז זני ערביקה מדרום אמריקה ומאפריקה.

"בהכללה, עולם גידול הקפה מתחלק לשני זנים דומיננטיים רובוסטה וערביקה", מסביר פרידמן, "אנחנו בטלק משתמשים בערביקה – זן מקורי שגדל רק בגבהים, רגיש למזיקים ולטמפרטורה, מניב מעט פרי ובעל אחוז קפאין נמוך יחסית. הוא עשיר בטעמים מתוקים וחמוצים, מורכב יותר לגידול ונחשב לזן היקר יותר. אנחנו יוצרים תערובות, קולים ומוכרים רק קפה ערביקה מכל אזורי הגידול בעולם. איך בוחרים אלו מהזנים ומתערובות אתם מעדיפים? ובכן, אין דרך אחרת לחוות את הקפה מלבד לשתות ולתת לבלוטות הטעם שלכם לעשות את העבודה".

 

 

התפריט בטלק כולל את תערובת הבית מפולים חד זניים טריים שנקלים ונטחנים במקום, עוגות ועוגיות עבודת יד של בת זוגו של פרידמן וכריכים של בוקר. פעמיים בשבוע בשעה 19:00 משנה המקום את פניו, בעזרתו של תום גרינברג שעובד גם במסעדת תלפיות, והופך לכמה שעות לאפטר לראש שקט עם בירות ויינות מקומיים, עם נקניקים, עם גבינות ועם כבושים שגרינברג בוחר בעצמו, ובשעה 23:00 הכל חוזר לקדמותו עד לאפטר הבא.

בלי קשר לאפטר, החל מהערב (ראשון) ובמהלך כל ימות השבוע (ראשון-חמישי) ייסגרו רחוב סירקין במקטע בין רחוב יחיאל לרחוב עקרון ורחוב השמש בחלקו המתחבר לרחוב סירקין לתנועת כלי רכב ויהפכו למדרחוב.

 

בית הקפה טלק (צילום מתוך דף הפייסבוק "טלק - קפה בשוק תלפיות")

בית הקפה טלק (צילום מתוך דף הפייסבוק "טלק – קפה בשוק תלפיות")

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר