מסעדת עראבסקה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עראבסקה)
מסעדת עראבסקה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עראבסקה)

המסעדה של האשה הראשונה שהיו בבעלותה בסטות בשוק

מסעדת עראבסקה בשוק תלפיות מציעה מנות שעברו במשך דורות במשפחתה של אמאל עבד, אשר למדה את מתכוניה הסודיים של סבתה שהיתה מבשלת באולמות אירועים. בנה אכרם ובן זוגו עידן מאדב הם שותפים במיזם, שמטרתו היא לשקם ולטפח את השוק על ידי הפרשת חלק מהרווחים

פורסם בתאריך: 15.11.20 15:59

בתחילת ספטמבר נפתחה בשוק תלפיות עראבסקה – מסעדה ערבית שמציעה – במשלוחים ובטייק אוויי – מנות שעברו במשך דורות במשפחתה של אמאל עבד, אשר למדה את מתכוניה הסודיים של סבתה שהיתה מבשלת באולמות אירועים. בנה אכרם ובן זוגו עידן מאדב הם שותפים במיזם, שמטרתו, מעבר לפרנסה, היא לשקם ולטפח את שוק תלפיות על ידי הפרשת חלק מהרווחים לצורך כך.

עבד היתה האשה הראשונה שהיו בבעלותה בסטות בשוק בשנות ה-80. ככל שהצליחה כאשת עסקים קשוחה היא רכשה עוד ועוד בסטות, עד שביום אחד לפני 15 שנה עולמה נעצר מלכת.

"אחי נהרג בתאונת דרכים, ומאותו יום נעלמה שמחת החיים שלה", מספר אכרם עבד, "אמא הסתגרה בביתה, כמעט ולא יצאה בעשור האחרון, והחיוך התחלף בדיכאון. כל שעשתה היה לעשן ולראות סדרות. כשהכרתי את בן זוגי היא רצתה להרשים אותו, ובכל שבוע הכינה לו סירים והתמוגגה לראות כמה הוא מתלהב. כשעלה רעיון המסעדה לקחנו אותה לשיחה כדי לראות איך היא תגיב כשנספר לה שאנחנו פותחים מסעדה ביחד איתה. עיניה אורו ושמחת החיים שלה חזרה. במשך עשר שנים ניסיתי להוציא אותה מזה ולא הצלחתי. היום אני צופה בה מהצד איך היא מגלגלת את עלי הגפן ומכינה את הקובות על שולחן מחוץ למסעדה, איך עוברי אורח נעצרים והיא מגישה להם לטעום, וכמה שהיא מאושרת. אמא אוהבת שהאירוח הוא פתוח, לא הכל זה כסף, ואני ממשיך את המסורת שלה".

בכניסה למסעדה עומדים באופן קבוע שני סירי מרק שונים וחבית עם משקה הבית שהוא לימונענערק – כך הם מפנקים את העוברים והשבים. נוסף על התפריט הקבוע יש שבע מנות ספיישל בכל שבוע אשר משתנות לפי העונה, ובכל יום יש הפתעה – בראשון ניתן רק לאסוף מהמקום, בשני מקבלים שני מלבי וחצי ליטר לימונענערק מתנה, בשלישי בשעות 21:00-17:00 מוצעות שלוש קומבינציות לבחירה (בשרית, צמחונית וטבעונית) במחיר פיקס, בחמישי נמכרים סלטים ב-11.90 שקל לחצי ק"ג, ובשישי מתקיים מעין שוק אוכל עם כל מה שיש למסעדה להציע.

 

מנות בערבסקה (צילום מתוך דף הפייסבוק של ערבסקה)

מנות בעראבסקה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עראבסקה)

 

 

מנות הפתיחה בעראבסקה הן החומוס של אכרם (24 שקל, עם תוספת בשר – 31 שקל); קובה לבנונית במילוי בשר, עולש או חומוס (ארבע יחידות ב-22 שקל); עג'ינת אל-סת – בצק סבתא מתובל בעלי זעתר מגולגל במילוי בשר, ירק, לבנה וזעתר, תרד וגבינה או רוקפור (23 שקל); סיגרים במילוי בשר או גבינה ותרד (שש יחידות ב-21 שקל); ובאבא גנוש (21 שקל).

המנות העיקריות (38 שקל למנה) הן הקובה של אמאל במילוי בשר כבש או עולש מבושל ביוגורט ועלי זעתר; עלי גפן על מצע של לבנה או טחינה עם עגבניות צלויות בשום; שיח מאחשי כזאבי – ארבעה חצאי קישואים ממולאים בבשר ובצנוברים, אפויים ברוטב יוגורט מתובל; סלט המלכה – פטרוזיליה, אגוזי פקאן, שקדים וחמוציות ברוטב מתקתק, ומעל קוביות חלומי; סלט עלי בבא – תרד, בייבי חסה, כוסברה, פטרוזיליה, נענע, אננס, צ'ילי אדום, קשיו וצנוברים; שושברק ביוגורט ונענע; לחם בשר – פראנה עם קבב מתובל, צנוברים, רוטב עגבניות צלויות ועלים ירוקים; מקלובה פריקי ירוקה – כרובית, חציל, גזר, בצל, שום וירקות עונתיים מבושלים עם פריקי; תבשיל עולש עם בצל ולימון; ובשר על האש בפיתה, בפראנה או בבגט.

לקינוח תמצאו שם מלבי (12 שקל) וכדורי תמרים ואגוזי מלך מתובלים בהל, ציפורן וקינמון ומצופים בפיסטוקים (22 שקל).

רחוב לונץ 7, הזמנות של משלוחים או איסוף במקום: 058-7111983. פתוח בימים ראשון בשעות 20:00-12:00, שני-חמישי בשעות 21:00-12:00, שישי בשעות 16:00-9:00 ושבת בשעות 16:00-11:00.

 

עג'ינת אל-סת (צילום מתוך דף הפייסבוק של ערבסקה)

עג'ינת אל-סת (צילום מתוך דף הפייסבוק של עראבסקה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וואו קיבלתי צביטה בלב וצמרמורת כשקראתי על עבד .
    תהיו חזקים אתם תצליחו בהכל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר