מנהטן - דיינר אמריקאי
מנהטן - דיינר אמריקאי

"הרעיונות עולים לי באמצע הלילה, ולמחרת הם כבר בתפריט"

במנהטן - דיינר אמריקאי בעיר התחתית תוכלו למצוא Smash Burger שהפך למנת דגל, וגם מנות משוגעות כמו עוף מטוגן בתוך סנדוויץ' של וופל בלגי וסירופ מייפל, ווינגז אנד וואפלז (כנפיים בציפוי פריך על מצע של שני וופלים בלגיים ומייפל), שלא לדבר על מיונז קנאביס

פורסם בתאריך: 23.11.20 08:59

אם לא הייתם בארצות הברית, כנראה שאינכם יודעים מה זה Smash Burger – כדור בשר טחון טרי שמועכים אותו על הפלנצ'ה, מוסיפים מלח ופלפל, הופכים, מוסיפים גבינת צ'דר בצבע כתום עז וטעם חרפרף, ומכניסים ללחמנייה. בדיוק כזה תוכלו למצוא במנהטן – דיינר אמריקאי בעיר התחתית בחיפה.

לפני שלוש שנים, כשהיה רק בן 20, פתח נימר זכנון את הדיינר בפינה חבויה ברחוב קדושי בגדד מתוך מצוקה כלכלית, ועל אף המיקום הבעייתי צבר המקום הרבה מאוד מעריצים.

"אני אוהב אוכל, ובבית הייתי מכין את ההמבורגרים המעוכים", מספר זכנון, "עבדתי בעבר אצל צ'יצ'ו ובסינטה בר אקספרס, וחשבתי על פתיחת מקום משלי. היו לי חסכונות, שברתי אותם ולקחתי מקום קטנצ'יק וחמוד שלא נמצא על ציר ראשי כי זה המקום היחיד שיכולתי להרשות לעצמי. היום הדיינר הוא כבר נקודה מרכזית בעיר. האמנתי בו, והוא תפס".

מה המיוחד בסמאש בורגר?

"הסגנון של הסמאש בורגר לקוח מרשתות אמריקאיות כמו In N Out. בארץ רק אנחנו ועוד מקום אחד בתל אביב מכינים סמאש לפי הספר, וזה הייחוד שלנו. בכל יום אנחנו עושים כדורים של 100 גרם ומועכים אותם על הפלנצ'ה. זו לא קציצה שמוכנה מראש, אלא אנחנו מכינים אותה על המקום. הקציצה מקבלת קראסט קראנצ'י מלמטה, וכשהופכים אותה מוסיפים גבינת צ'דר שאנחנו מייבאים ובייקון. זאת מנת הדגל שלנו. כמובן שניתן להוסיף משקל, ויש אנשים שמזמינים 700 גרם, קילו ואפילו שני קילו של המבורגר".

ומה זה מיונז קנאביס?

"(צוחק) אין בזה חומר פעיל, אבל אם תהיה לגליזציה בעזרת השם, נעשה את זה. במיונז שלנו יש עשבי תיבול, וממש כשפתחנו היתה מגיעה לפה לקוחה שבעצם המציאה את השם כשאמרה שהמיונז טעים לה כמו קנאביס. עם הזמן אנשים אחרים גם ביקשו מיונז קנאביס, והבנו שזה תפס והפך לשם מותג".

 

סמאש בורגר

סמאש בורגר

 

 

שאלה הכרחית – היית במנהטן?

"הייתי אמור להיות השנה אבל הקורונה ביטלה את התוכניות. בעזרת השם ניסע בשנה הבאה. בינתיים אני עובד כאן עם ההורים שלי, שנוכחים בעסק ועוזרים בניהול שלו".

מה טווח המחירים שלכם?

"מכיוון שאנחנו משתמשים בבשר אנגוס שחור אוסטרלי – ואנחנו מהבודדים שמשתמשים בו כי זה בשר יקר מאוד – המחיר להמבורגר של 200 גרם הוא 43 שקל, והמבורגר של 300 גרם עולה 58 שקל. אבל יש לנו דילים כמו דיל בידוד שכולל שתי מנות עם שתי תוספות מעל, צ'יפס ענק ובקבוק שתייה גדול ב-119 שקל. יש לנו כל הזמן ספיישלים מתחלפים. הרעיונות עולים לי באמצע הלילה, ולמחרת הם כבר בתפריט".

בתפריט תמצאו גם מנות משוגעות כמו עוף מטוגן בתוך סנדוויץ' של וופל בלגי וסירופ מייפל (45 שקל); ווינגז אנד וואפלז – ארבע כנפיים שלמות בציפוי פריך על מצע של שני וופלים בלגיים ומייפל (39 שקל); סלופי ג'ו (53 שקל); פילי צ'יז סטייק – נתחי אנטריקוט פרוסים דק על הפלנצ'ה, בצל מטוגן וגבינת פרובולונה (49 שקל); באפלו ווינגז (34 שקל); נקניקיית עגל בלחמנייה עם כרוב כבוש, קורנישונים ושבבי בצל (33 שקל); ותוספות כמו צ'יפס, כדור פירה, פוטטוס, Cheesy Wizz והומפרייז (24-15 שקל).

רחוב קדושי בגדד 34, טלפון למשלוחים ולטייקאוויי: 077-6350073. פתוח בימים ראשון-שישי בשעות 23:00-13:00 ובימי שבת בשעות 23:00-20:00.

 

פילי צ'יז סטייק (צילום: פזית אסולין)

פילי צ'יז סטייק (צילום: פזית אסולין)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יונתן

    מגעיל לא לאכול שם בשום מחיר
    הזמנתי המבורגר קיבלתי קציצה חיה לגמרי בתוך לחמנייה מגעילה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר