דריכות. קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

המאבק על כינוס ישיבת הכספים: נקש vs קליש

קליש רותם דורשת כינוס ועדת הכספים ביום רביעי השבוע, נקש מתנגדת. מאז מינויה של נקש ליו"ר ועדת הכספים – ניצבת קליש בפני אתגרים שמציבה לה נקש כחלק מ"קואליציית השינוי". נקש: "אני מבינה שלראש העיר אצה הדרך לאשר תקציב ללא פירוט, אבל אנו חברי הועדה הנושאים באחריות לא עובדים לפי גחמות ראש העיר"

פורסם בתאריך: 3.10.21 14:42

מרכז ועדת הכספים, יאיר דוד, שלח פניה ליו"ר ועדת הכספים, סגנית ראש העיר סופי נקש, בדרישה לקיים עוד השבוע ישיבת ועדה על פי הנחיית ראש העיר. "ע"פ הנחיית ראש העיר", כתב דוד, "יש לזמן השבוע ישיבת המשך לועדת הכספים, המועד המתאים השבוע הינו יום רביעי, 6/10/2021, בשעה 17:00 באולם הכנסים. לאישורך והתייחסותך אודה".

בתשובה לדוד, כתבה לו נקש: "כיו"ר הועדה אני מתנגדת בכל תוקף לקיום ישיבה ב-6/10. הייתה ישיבה שנשוא התקציב של ועדת הכספים ב-29/10, מתוכננת ישיבה נוספת ב-11/10 בנושא התקציב במסגרת ועדת הכספים. להזכירכם אנו פועלים בהתנדבות, רובנו עובדים ובעלי משפחות".

עוד כתבה נקש: "בנוסף, לא קיבלנו שום חומרים ממה שביקשנו על מנת לקיים דיון ענייני בנושא התקציב. אני מבינה שלראש העיר אצה הדרך לאשר תקציב ללא פירוט או חומרים שיתמכו בו אבל אנו חברי הועדה הנושאים באחריות, לא עובדים לפי גחמות ראש העיר אלא בצורה עניינית. לאור כל האמור לעיל, ולאור צפיפות מועדי הישיבות וחוסר קבלת החומרים שביקשנו – אני משאירה את התאריך 11/10 לקיום הישיבה, דבר שיאפשר גם לצוות המקצועי להכין את החומרים שנדרשו ואף קיבל הנחיה מהיועץ המשפטי להעביר אלינו".

 

 

כזכור, נקש מונתה לסגנית ראש עיר וליו"ר ועדת הכספים כחלק מהשינויים הפרסונלאיים ובהרכב הועדות העירוניות שביצעה המועצה הלעומתית לקליש. תנאי הכרחי להמשך שלטונה של ראש העיר וגם של המועצה עצמה הוא העברת התקציב השנתי, שכן ללא העברתו עלולה שרת הפנים, איילת שקד, למנות ועדה קרואה במקום מועצת העיר או, לחלופין, במקום המועצה וגם במקום ראש העיר. לכן סביר שהמועצה הנוכחית לא תמנע את העברתו, אולם ועדת הכספים בראשה עומדת נקש יכולה להערים קשיים ולדרוש פירוט על סעיפי התקציב בטרם זו תאשר אותו ותעבירו להצבעת מועצת העיר.

נקש אמרה ל"כלבו חיפה והקריות": "נכון שהחוק קובע שראש העיר יכולה לבקש ישיבה אבל הוא לא קובע פרק זמן ואנחנו אכן קבענו ישיבה ב-11/10".

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איצקו

    סופי נחש ממשיכת דרכו של יהב
    תושבי העיר הם הדבר האחרון שמעניין אותה

  2. יוסי הקטן

    עם כל הכבוד לגברת נקש, יד פה עיר שצריך לנהל. תפקידה לעזור לראש העיר ולא לתקוע לה הכל הזדמנות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר