משתתפי יום המחקר במרכז הרפואי בני ציון (צילום: שרית נס)
משתתפי יום המחקר במרכז הרפואי בני ציון (צילום: שרית נס)

יום המחקר השנתי צוין בבני ציון

יום המחקר השנתי של המרכז הרפואי בני ציון סיכם את הפעילות המחקרית לשנת 2018 בתחום המדע הבסיסי והרפואה היישומית. באירוע חולקו פרסים לחוקרים ולסטאז'רים מצטיינים

פורסם בתאריך: 28.5.19 15:24

יום המחקר השנתי של המרכז הרפואי בני ציון, שמאורגן על ידי ועדת המחקר של בית החולים בראשותו של פרופ' חבר קליני אהרון קסל, סיכם את הפעילות המחקרית לשנת 2018 בתחום המדע הבסיסי והרפואה היישומית. בוועדה חברים גם פרופ' מאג'ד עודה, ד"ר פורת סוייד ומריסה ארליכגרכט.

ביום המחקר הוצגו מחקרים שונים על ידי ד"ר ג'ני גרקבי מהמכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית שמחקרה עוסק בנושא "שכיחות אלרגיה למזון בקרב פעוטות בישראל", ד"ר אליאס עזאם ממחלקות פנימית א' וקרדיולוגיה שמחקרו עוסק בנושא "מסתם דו פסיגי – השוני בין האוכלוסיות בישראל", ד"ר שגיא שפריץ ממחלקת אורולוגיה שמחקרו עוסק בנושא "בטיחות אונקולוגית יעילות בשימוש בחנקן נוזלי מבוססי מכשיר קריוגני טיפול בנגעי כליה קטנים", סגנית מנהלת הסיעוד ומרכזת תחום איכות ואקרדיטציה טובה נתיב שמחקרה עוסק בנושא "צמצום פסילת בדיקות מעבדה", מנהל טיפול נמרץ ביילוד פרופ' אריה ריסקין שמחקרו עוסק בנושא "חשיפה לגסות רוח והשפעתה על בטיחות המטופל", וד"ר אמג'ד טוביא ממחלקת אף אוזן גרון שמחקרו עוסק בנושא "20 שנות ניסיון בשימוש בסריקת CT". יום המחקר כלל גם הרצאת אורח של המדען הראשי של מעבדת המחקר במכון אלה למלבאום לאימונו-אונקולוגיה במרכז הרפואי שיבא תל השומר פרופ' גל מרקל.

המשנה לדיקן הפקולטה לרפואה בטכניון פרופ' עמי ארונהיים אמר: "העשייה המחקרית היא מרשימה מאוד בהתחשב בכך שהרפואה הציבורית קורסת תחת עומס ההוראה. לערוך מחקר בתנאים שכאלה זה לא פשוט". פרופ' ארונהיים ציין כי בני ציון מאפשר "בצורה יוצאת מן הכלל את הטיפול במטופלים בשילוב עם המחקר וההוראה".

 

 

באירוע הוענק פרס הסטאז'ר המצטיין לד"ר סאדי סאהר, בוגר הפקולטה לרפואה בקושיצה, סלובקיה, ולד"ר רם שי, בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון. מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ואחראית סטאז'רים בבני ציון ד"ר אלונה פז אמרה: "אין לי ספק שאתם תהיו דור אחר של רופאים, שונים מאיתנו, שכן הטכנולוגיה היום היא שונה, ההכשרות השתנו והרפואה ככלל משתנה. אתם חלק משינוי מסעיר ומרתק אבל זכרו – תמצית הרפואה היא המטופל שאותו אנו פוגשים בשעות הקשות של חייו. האנושיות, החמלה, ההקשבה וכבוד האדם הם דברים שלא ניתן להחליף. מה שהופך סטאז'ר למצטיין זה לאו דווקא רמת הידע שלו אלא אופיו, אישיותו, רצונו ללמוד ולהתקדם, ההשקעה, הרצינות וההתייחסות המכבדת והאנושית לחולים. רבים מהסטאז'רים הם טובים ומצטיינים, וההתלבטות בבחירת הסטאז'ר המצטיין היא קשה".

פרס מנכ"ל בית החולים לחוקר המצטיין הוענק שמואל אטיאס, המנהל המקצועי של שירותי רפואה משלימה בבית החולים. פרס הפוסטר המצטיין ניתן למנהל מכון הגנטיקה בבני ציון ד"ר עאדל שלאעטה על מחקרו בנושא "מוטציות בגן EXOC3L2 שגורמות לתסמונת חדשה שמשפיעות על המוח, על הכליות ועל הדם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר