שלמה אוחיון
שלמה אוחיון

יו"ר ועד קרית חיים קורא להתנתקות מחיפה

למרות שעיריית חיפה הציגה תוכנית להתחדשות עירונית של קרית חיים, יו"ר ועד השכונה שלמה אוחיון קורא להתנתקותה של הקריה מחיפה: "אין לי ספק שרוב התושבים תומכים בזה. מצדי שנהיה חלק מקרית מוצקין, רק לא מחיפה"

פורסם בתאריך: 17.11.19 12:46

יו"ר ועד קרית חיים שלמה אוחיון קורא להתנתקותה של הקריה מחיפה. קריאתו של אוחיון הגיעה לאחר הצגת התוכנית להתחדשות עירונית של קרית חיים, שאותה הציגה עיריית חיפה בשבוע שעבר בכנס שנערך באולם הספורט ברחוב דגניה בהשתתפותם של ראש העיר עינת קליש רותם, נציגים מהעירייה, נציגי הרשות להתחדשות עירונית וראש צוות תכנון התוכנית פרופ' אדר' אירית צרף נתניהו.

מיד בתום הכנס פרסם אוחיון תגובה לפוסט בפייסבוק שבה הוא כתב: "הפתרון היחיד לשינוי פני הקריה הוא לצאת בכל הכוח להתנתקות. אני מוכן לסבסד את ההוצאות ואת העלויות, כולל יועץ משפטי שיהיה צמוד לכל אורך הדרך, ואין לי ספק שאם תהיה היענות מצד התושבים אנו נצליח לקדם את ההתנתקות".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" חזר אוחיון על דבריו: "בוודאי שאני קורא להתנתקותה של הקריה מחיפה. הפעילות היתה צריכה להתחיל לאחר הבחירות בחודש אפריל. אם היתה מוקמת ממשלת ימין, הפעילות היתה מתחילה כבר אז. אני לא צופה פה שינוי, גם לא לנוכח תוכנית ההתחדשות של ראש העיר. מילים לחוד ומעשים לחוד. אם בשנה הראשונה היא לא התייעצה אפילו פעם אחת עם הוועד שנבחר על ידי הציבור, אז כנראה שהיא לא סופרת אף אחד. היא הוכיחה שהיא לא סופרת אותנו בדבריה על ועדי השכונות. היתרון שלנו על שאר הוועדים הוא שאנחנו היחידים שנבחרים על ידי הציבור".

קרית חיים הוקמה כיישוב קהילתי שמנוהל על ידי אגודה שיתופית מוניציפלית, אשר חבריה בוחרים אחת לארבע שנים ועד שמנהל את היישוב. בשנת 1949 צורפה הקריה כשכונה לחיפה בהסכמתם של התושבים, ומאז ועד היום נשארה האגודה על כנה והיא אמונה על אספקת המים לתושבים ועל ניהול הרכוש שנותר בבעלותה. האגודה עוסקת בתמיכות בפרויקטים קהילתיים באמצעות תרומה של כל חבר שעומדת היום על חמישה שקלים לחודש. ועד האגודה, המכונה ועד קרית חיים, הוא זה שבוחר את יו"ר ההנהלה, כלומר את יו"ר הוועד. אוחיון נבחר לתפקידו על ידי הוועד בסוף השנה שעברה.

 

 

אוחיון, אתה שומע את הרצון להתנתקות גם מהתושבים?

"בוודאי. אין לי ספק שרוב התושבים תומכים בזה. מצדי שנהיה חלק מקרית מוצקין, רק לא מחיפה. אני נפגש עם הרבה תושבים שמתפללים ליום הזה. אין לי ספק שזה יכול לצאת אל הפועל, אבל הכל תלוי בממשלה שתקום. עם כל הכבוד, הנושא הזה לא קשור לתושבי חיפה, ומי שצריכים להחליט הם תושבי קרית חיים. יש הרבה תושבים שמוכנים לצאת להילחם על הנושא הזה".

לדבריו של אוחיון, אין זו הפעם הראשונה שהוא קורא להתנתקותה של קרית חיים מחיפה וגם בתקופתו של יונה יהב בראשות העיר הוא החזיק בדעה זו, אך זו הפעם הראשונה בקדנציה של עינת קליש רותם שבה הוא מצהיר על כך בפומביות: "גם בימיו של יהב אמרתי את זה, ובמשך שנים יצאתי נגדו, אבל גם תחת ראש העיר הנוכחית שום דבר לא זז. אני מתגורר בקריה כבר 27 שנים, והמזל שלנו הוא שהבתים הישנים שנבנו בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת נהרסים, ובמקומם מקימים בתים חדשים, אבל זו יוזמה של יזמים פרטיים ולא של העירייה. יהב, למרות הטענות שלי נגדו, עוד קידם קצת את הקריה, אבל עכשיו אין כלום. אמרתי לקליש רותם בפגישה איתה שאני מוכן לצאת ולתמוך בכל הכוח אם כל ההבטחות שלה יקוימו, אבל לפחות שתראה צעד ראשון. אמרתי לה שאני מתפלל בשבילה שהיא תצליח, אבל שתראה ניצוץ. בינתיים אני לא רואה כלום. אני מברך על היוזמה שלה להתחדשות עירונית, אבל נראה אם זה ימומש".

לדבריו של אוחיון, "הוועד תומך בכל המוסדות העירוניים – בתי ספר, גנים ומוסדות לקשישים – ואני יכול למנות עשרות מוסדות שהוועד תורם להם יותר ממיליון שקל בשנה. גם בעירייה עצמה אומרים שאם לא ועד קרית חיים, מי יודע מה היה קורה פה. שצר לי ועצוב לי שבשנה הראשונה לכהונתה של קליש רותם אנחנו לא רואים אפילו פרויקט אחד קטן. לא גדול – קטן".

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מהירוקים קורא לעריכת משאל דעת קהל שבו תיקבע עמדתם של תושבי קרית חיים – בעד או נגד התנתקות מחיפה. "הגישה הזו נובעת מכך שבניגוד לקריות האחרות שהן פורחות ומשגשגות, קרית חיים נשרכת מאחור. אין הרבה תקציבים שמושקעים בקרית חיים לעומת חיפה, וכמובן ביחס לקריות הסמוכות. גם התוכניות שמוצעות היום הן בחלקן לא ישימות אם לא ייפתרו בעיות אחרות. אם העירייה חושבת ליישם תוכנית פינוי-בינוי במערב קרית חיים, כפי שעולה מהתוכנית להתחדשות עירונית, הרי שאם לא יפנו את חוות מיכלי הדלק זה יהיה חלום באספמיה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. פטריק

    בושה .איזה מצב הגענו.
    הצעירים בורחים לערים השכנות , העסקים נסגרים , כל הארועים מבוטלים…. הגימלאים מרומים לטענתם… ועכשיו אפילו קרית חיים כבר לא רוצה שום קשר עם האמא של המטרופולין –חיפה.

    רק החזירים בכרמליה חוגגים !!
    אוכלים את הלקרדות שהתושבים סידרו להם.
    תהנו — זה מה שבחרנו

  2. יגיל

    וואו איזה בוווום
    הכל בגלל הקלישאה הזאת שנפלה עלינו ובינתיים רק מקלקלת.

  3. יורם

    אז איך זה שרחוב אחי אילת בקריית חיים זה האיזור הכי שוקק חיים בכל הקריות אם לא הצפון כולו????? מרגישים שם בחו"ל בכלל והמקום ממשיך להתפתח יש שם בנייה מטורפת עכשיו!!! במערבית זה כל הזקנים והעולים החדשים לכן המקום ניראה מוזנח ולא מתקדם וזה בכלל לא קשור לעירייה!!!! ברגע שיהיה שם תושבים על רמה אז ממילא המקום יפרח ויתקדם למאה ה 21 קפיש????

  4. דגניה MAN

    קליש אימפריה!
    עד שמישהי מגיעה לעשות מ-ה-פ-כ-ה צצים להם כל בעלי האינטרסים למיניהם. הכל כדי להשקאיר את קריית חיים תקועה מסיבותיהם הם.
    קליש – אל נא ירפו ידייך – תושבי קריית חיים מאחורייך!!
    וועד קריית חיים צריך לעשות בדק בית – שנים שהם מובילים אותנו לכיוון הלא נכון. אל תתני להם להמשיך במזימה שלהם!

  5. רחלי

    דווקה עכשיו כשסוף סוף עינת קליש רואה בקריית חיים פרוייקט רציני.הציגה תוכנית התחדשות כבר בשנה הראשונה לכהונתה.הריי 30 שנה שום ראש עיר לא התייחס לקרית חיים איפה הייתם 30 שנה .דווקה עכשיו רוצים הפרדה?

  6. רחלי פוליקר

    דווקה עכשיו כשסוף סוף עינת קליש רואה בקריית חיים פרוייקט רציני.הציגה תוכנית התחדשות כבר בשנה הראשונה לכהונתה.הריי 30 שנה שום ראש עיר לא התייחס לקרית חיים איפה הייתם 30 שנה .דווקה עכשיו רוצים הפרדה?

  7. העתיד של קרית חיים זה איחוד עם מוצקין וים לעיר הקריות

    קרית חיים תצטרף לקרית מוצקין יש בזה הגיון תכנוני רב ולתוך זה צריך לאחד גם את קרית ים.
    יחד מדובר על מעל 120 אלף תושבים – הקמת עיר מהגדולות בישראל, חזקה כלכלית, שתפתח יחד מרינה תיירות ומקומות ביחוי ותדאג לאינטרסים של תושבי מפרץ חיפה טוב בהרבה ובפחות ארנונה ובירוקרטיה.
    אין ספק שמשאל כזה יביא תוצאות של 70-80% בעד איחוד עם קרית מוצקין.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לרחלי,
    כל התכניות של קליש ישארו על הנייר בלבד.
    אין לה יכולת ביצועית ואין לה גב כי ההתנהלות שלה זה במלחמות.
    ככה לא מנהלים.

  9. תושב קרית חיים מאוכזב

    רק הפרדה מחיפה תעשה טוב לקרית חיים
    לא קליש ולא אף ראש עיר בחיפה יעזור לנו
    קדימה בכל הכוח להתנתק מחיפה וכמה שיותר מהר

  10. יוליה ברגר

    משאת נפשנו מזה עשורים, להתנתק מחיפה, שבשבילה אנחנו פרוור סוג ב', סליחה, סוג ד'! אנחנו לא שונים מיתר הקריות, אבל בגלל אינטרסים כלכליים (ארנונות מסחריות ותעשייתיות) מחזיקים אותנו כלואים בחיבוק דוב! הגע זמן לשנות זאת!!!!
    צודק ב100% חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מהירוקים שקורא לעריכת משאל דעת קהל שבו תיקבע עמדתם של תושבי קריית חיים !!!! הלוואי וזה יתקיים בהקדם!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר