ג'וקים בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)
ג'וקים בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)

בעקבות הפרסום ב"כלבו": צו הפסקה מינהלי למאפיית דגן

בעקבות חשיפת "כלבו - חיפה והקריות" על הימצאותם של תיקנים בלחמניות שמיוצרות במאפיית דגן בקניון עזריאלי, רופא מחוז חיפה במשרד הבריאות פרופ’ שמואל רשפון הוציא צו הפסקה מינהלי למאפייה בשל ליקויים חמורים: גללי חולדות במחסן, עובש רב ואשפה זרוקה

פורסם בתאריך: 4.2.20 16:58

רופא מחוז חיפה במשרד הבריאות פרופ’ שמואל רשפון הוציא צו הפסקה מינהלי למאפיית דגן בקניון עזריאלי חיפה. הצו כולל הפסקה מיידית של ייצור, שיווק, הוצאה והכנסה של סחורה או מוצרים כלשהם, וכל פעילות אחרת במסגרת המאפייה. הצו הוצא לנוכח ממצאי הביקורת שערך במאפייה מפקח לשכת הבריאות המחוזית חיפה אתמול (שני) אשר נערכה בעקבות תלונה על הימצאותם של תיקנים בתוך לחמניות אפויות.

כזכור, ביום ראשון פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" סיפורה של רנטה אדמסקי, שגילתה שבעה ג'וקים בלחמניות שנרכשו במאפייה. לאחר הפרסום פנתה אדמסקי פנתה למשרד הבריאות בתלונה על המאפייה. היא אף הגיעה למאפייה כדי לדרוש התנצלות מבעל העסק, אך לשווא. "אני לא רוצה שעוד ילדים יסבלו מזה", היא אמרה היום ל"כלבו – חיפה והקריות", "אני לא מתכוונת לשתוק. לא מגיע לעוד ילדים שיאכלו מוצרים כאלה".

 

 

בביקורת שערך משרד הבריאות נמצאו ליקויים חמורים ומהותיים: 1. במחסן נמצאו גללי חולדות בכמות גדולה מאוד. המחסן אינו סגור והוא חלק מהשטח הפתוח של המקום. הגללים נמצאו על הרצפות, על המדפים, על אריזות מזון וכו'. 2. מקררים, מקפיאים ומקררי עבודה נמצאו במצב ירוד מאוד עם עובש רב. רוב קירותיהם של המקררים מכוסים בעובש, כולל הדלתות והמדפים. בחלק מהמקררים העובש התפשט ועוטף את הנירוסטה המכסה את הכניסה לחדרי הקירור. 3. אשפה רבה כמו סמרטוטים, שאריות מזון וקרטונים, זרוקה בתוך החללים השונים של המאפייה. 4. עמדות העבודה מלוכלכות מאוד, עם הצטברות של עובש ושאריות מזון, וניכר כי העמדות לא נוקו זמן רב. 5. חלק מהמזון מאוחסן על הרצפה במקרר, כולל ביצים, רטבים וירקות גולמיים. רצפת המקרר מלוכלכת מאוד, עם שאריות מזון ועובש, ונראה כי היא לא נוקתה זמן רב. 6. התפחה של בצקים מתבצעת באוויר הפתוח ללא כיסוי. כמו כן, נראו מעופפים רבים על המוצרים בעת ההתפחה. 7. במקום מוכרים סלטים ולא מתבצע תהליך של שטיפה וחיטוי לירקות. כמו כן אין מדורי עבודה מתאימים. 8. ביצים שבורות המשמשות למריחה על הלחמניות נשמרות ללא קירור.

 

ג'וק בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)

ג'וק בלחמנייה (צילום: רנטה אדמסקי)

 

 

בצו נכתב כי לנוכח חומרת הליקויים שנמצאו, הסכנה המיידית והחמורה לבריאות הציבור הנובעת מהם, והצורך למנוע את ייצורם ואת שיווקם של מוצרים המיוצרים במאפייה במצבה זה, החליט רופא המחוז להוציא את צו הפסקה מינהלי לפני קיום שימוע.

עוד נכתב בצו כי הבעלים של המאפייה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית המשפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים. עוד נכתב כי "מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים. אני מורה למשטרת ישראל לנקוט את האמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו המיידית של העיסוק בעסק. צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאי לבקש את הארכתו מבית משפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים".

השימוע לבעלים יתקיים ביום ראשון בלשכת הבריאות המחוזית בחיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הערב ביקרתי בקניון עזראלי חיפה המאפייה עדיין פתוחה ומוכרת אז מה זה אומר איפה החוק

  2. טינופת.

    לסגור מיידי.לבטל חוזה מול הנהלת הקניון !!
    עזריאלי צריכים להתבייש ולבדוק מיהם השוכרים שלהם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחחחח איך אנשים לא יוצאים משם חולים
    נראה לי להרבה אנשים הולכים ליפול פה אסימונים, לבריאות.

  4. אנונימוס

    לא מאמין קניתי שם בייגלה וקוראסונים רואים שהמקום לא נקי אבל מעולם לא היו חרקים במה שקניתי שם אם זה ככה לא יתקרב לשם יותר.

  5. איגריד

    עכשיו רמי לוי צריך לקנות את החלקה של המאפייה ולשלב אותה בתוך הסופר שלו ליד.

  6. מודאג ....

    בצו נכתב כי לנוכח חומרת הליקויים שנמצאו, הסכנה המיידית והחמורה לבריאות הציבור הנובעת מהם, והצורך למנוע את ייצורם ואת שיווקם של מוצרים המיוצרים במאפייה במצבה זה, החליט רופא המחוז להוציא את צו הפסקה מינהלי
    יש להם סניף במרכזית חוף הכרמל,,שם המצב הרבה יותר קטסטרופלי !@ שם איו סכנה לבריאות הציבור ????

  7. משרד הבריאות

    משרד הבריאות המשרד שחא עושה כלום רק אחרי פרסום פתאום מגלים ליקויים פשוט בושה הדבר הכי חשוב זה בריאות

  8. יש לדגן עוד מאפיות בהדר ובמרכזית חוף הכרמל. אין צורך לחכות לתלונה,חובה לבדוק גם אותן

    עסק שמוכר אוכל חייב להיות נקי ומתוקתק. אם הבעלים נתנו יד למצב הזה בקניון
    אני לא אתפלא אם המצב חמור גם ביתר המאפיות

  9. אנה

    במרכזית חוף הכרמל מאפיית דגן עוד יותר גרועה ועכברים מסתובבים שם בלילה חופשי .
    נא לעשות שם גם ביקורת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר