כתובות הגרפיטי שנמחקו, מתוך הציוץ של "Ofek Sundgren"
כתובות הגרפיטי שנמחקו, מתוך הציוץ של "Ofek Sundgren"

מי מחק כתובות גרפיטי לזכר אוהדי מכבי חיפה בתל אביב?

מתחת לגשר נמיר בתל אביב נמחקו כתובות גרפיטי לזכרם של יהונתן סמו ז"ל ודולב ואודיה סויסה ז"ל, אוהדי מכבי חיפה שנרצחו ב-7 באוקטובר. בעיריית תל אביב טוענים שלא הם מחקו את הכתובות: "נמנעים ממחיקות גרפיטי לזכר הנופלים והנרצחים בעת הזו". לכו תשכנעו את האוהדים הירוקים

פורסם בתאריך: 21.12.23 12:47

מי שמסתובב בעיר התחתית בחיפה בוודאי שם לב לקירות עם כתובות גרפיטי של שמות אוהדי מכבי חיפה שנרצחו במסיבה בנובה או נהרגו בקרבות בשבת השחורה. הכתובות בירוק-לבן הן פרויקט הנצחה – ככל הנראה של ארגון הקופים הירוקים – והן מפוזרות גם בערים אחרות ברחבי הארץ.

אבל מסתבר שלא בכל הערים יש סובלנות לאוהדים מחוץ לעירן, כפי שעולה מציוץ ב-X (לשעבר טוויטר) של האוהד החיפאי שהכינוי שלו ברשת הוא "אופק סונדגרן". "אחרי שבשבוע שעבר העליתי גרפיטי שנמחק בחיפה ונעשה בפרויקט לזכר חללים ונרצחים מהמלחמה הנוכחית של אוהדי מכבי חיפה, ואחרי שרון חולדאי אמר שמחיקת גרפיטי לזכר אוהד הפועל תל אביב (יובל גבאי ז"ל) היתה טעות שלא תקרה שוב – עכשיו זה שוב קורה בתל אביב עם מחיקה של שתי כתובות בשטח של העירייה. חולדאי?".

 

תמונות הגרפיטי שנמחקו (צילום מסך של הציוץ)

תמונות הגרפיטי שנמחקו (צילום מסך של הציוץ)

 

לפני כחודשיים מחקה עיריית תל אביב-יפו גרפיטי ברחוב פלורנטין שהיה חלק מהנצחה של אוהדי הפועל תל אביב שנהרגו במלחמה, והדבר גרם לזעם רב בקרב משפחתו של גבאי ז"ל ואוהדי הקבוצה. הפוסטים של האחות יעל זכו לחשיפה אדירה, והעירייה נאלצה להגיב: "כואבים עם משפחת גבאי ואת כאבן של אלפי המשפחות אשר איבדו את היקרים להם מכל. מחיקת כתובת הגרפיטי בוצעה בשגגה, ואנחנו מצרים על כך ולכן נאפשר לחדש אותה. בזמן הקרוב נתקשר את מדיניות העירייה בנושא".

 

 

פנינו לעיריית תל אביב-יפו כדי להבין אם חולדאי התכוון שלהבא לא יימחקו כתובות של אוהדי הקבוצות התל אביביות, כי את שמותיהם של יהונתן סמו ז"ל ודולב ואודיה סויסה ז"ל, אוהדי האלופה, כן מחקו. מהדוברות נמסר לנו שאגף שפ"ע (שיפור פני העיר) של העירייה לא מכיר את המקרה ולא ביצע מחיקה לכתובות הגרפיטי הללו, אך סייגו ואמרו שכל עוד לא ידועה כתובת, הם לא יוכלו לבצע בדיקה נוספת. הכתובת נחוצה, כך נטען, מכיוון שרק כך ניתן לבדוק אם נפתחה במוקד קריאה, כי אגף שפ"ע מוחק גרפיטי רק על פי דרישה.

בעקבות פנייתנו, מישהו בעיריית תל אביב הגדיל ראש וענה לציוץ: "היי אופק, אז עשינו בדיקה עם הצוותים שלנו ואנחנו לא מכירים מחיקה שכזו. אנחנו נמנעים מלעשות זאת בתקופה הזו. ‏נשמח שתציין מה הכתובת של הגרפיטי המחוק כדי שנדע לבדוק יותר לעומק. ‏רצוי בכלל לעשות תמיד בדיקות מקדימות לפני שמפרסמים מידע שיכול להיות מוטעה ומטעה".

ועל כך ענה "אופק סונדגרן": "היי, המיקום הוא מתחת לגשר נמיר בפארק הירקון, לא רחוק מתחנת הדלק פז. אוכל לשלוח מיקום במידת הצורך. את הבדיקות עשיתי, התבססתי על מקרי עבר שבהם מחקתם כתובות דומות באותה הצורה ועל מקרים שבהם אוהדי כדורגל מחקו כתובות של קבוצות אחרות – דבר שלא נראה ככה וגם לא נעשה בכתובות מסוג זה".

לאחר שהעירייה קיבלה מיקומים נמסר לנו בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו כואבת את כאבן של אלפי המשפחות אשר איבדו את היקרים להם מכל. לאחר בדיקה מעמיקה, כתובות הגרפיטי לא נמחקו על ידי צוותי העירייה, ואנו נמנעים ממחיקות גרפיטי לזכר הנופלים והנרצחים בעת הזו. עם זאת חשוב לציין – בתל אביב-יפו יש נוהלי הנצחה מסודרים, וכל בני ובנות העיר שנפלו במלחמות ישראל מונצחים בגן הבנים בפארק גני יהושע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל חיפה

    האם גרפיטי זו הנצחה ראויה?
    האם התעסקות של תקשורת בכתובות גרפיטי זו עבודה עיתונאית חשובה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר