עומר מושקוביץ (צילום: איתי דויטש)
עומר מושקוביץ (צילום: איתי דויטש)

מיהי הזמרת שצילמה קליפ לשיר מלחמה דווקא בכרמלית?

הזמרת התל אביבית עומר מושקוביץ גנזה אלבום שאמור היה לצאת בזמן המלחמה, וב-6 בפברואר היא תשיק אלבום אחר בשם "לבבות ברזל". את הקליפ לשיר "דעות" היא צילמה בכרמלית בהשתתפותם הפעילה של הנוסעים

פורסם בתאריך: 27.12.23 07:53

"התחלתי להאמין/ מה זה משנה במה/ אם זה גורם לי להיות יותר טובה/
התחלתי להאמין/ כן, באלוהים היהודי/ אבל זה יכול היה להיות ישו הנוצרי או מוחמד המוסלמי או שווראמה מוגרבי"
("דעות", עומר מושקוביץ)

האלבום של הזמרת עומר מושקוביץ מתל אביב אמור היה לצאת בנובמבר, אך בשל מלחמת חרבות ברזל היא גנזה אותו, לפחות בינתיים, והחלה לעבוד על אלבום אחר שישקף את החוויות ואת התחושות שלה ברוח התקופה. "המלחמה שיבשה לי את התוכניות", היא אומרת, "מאז פרוץ המלחמה כתבתי עוד הרבה שירים, ובעוד שבועיים אני מוציאה אלבום מלחמה, כלומר אלבום תגובה למלחמה. זה אלבום חדש לגמרי שכתבתי והקלטתי אותו תוך חודש".

ב-6 בפברואר תשיק מושקוביץ את האלבום שזכה לשם הרלוונטי כל כך "לבבות ברזל", שכולל את השיר "דעות" אשר הקליפ שלו צולם כולו בכרמלית לפני שלושה שבועות. הניצבים בקליפ הם נוסעי הכרמלית ששיתפו פעולה ונרתמו בשמחה לככב בו. וכך, בלי להתכוון, הפך הקליפ לשיר הלל לכרמלית, לחיפה ולתושביה.

"האמת, זה לוקיישן מהמם, וחיפה היא העיר האהובה עלי", אומרת מושקוביץ, "יש משהו באנשים כאן, האווירה בהופעות היא תמיד נהדרת והאוכל הוא הכי טעים. ממש התאהבתי בחיפה. הרעיון לצלם את הקליפ בכרמלית היה ספונטני. הצלם והבמאי בחרו את הקונספט, וידענו שאנחנו רוצים לדבר עם אנשים, לקרב לבבות ולפזר קצת אהבת חינם. אמרנו לעצמנו שניסע לחיפה, נפגוש אנשים אקראיים ונדבר איתם. וזה מה שקרה".

 

עומר מושקוביץ בקליפ

עומר מושקוביץ בקליפ

 

 

אותם "אנשים אקראיים" הם נוסעי הכרמלית שניאותו לבקשתה להשתתף בקליפ. "הם היו הכי מקסימים, באמת", אומרת מושקוביץ, "זו האווירה בחיפה שאני לא יודעת להסביר אותה. גם בתל אביב כולם נחמדים אבל תמיד נורא עסוקים. חיפה היא ממש עיר-כפר מגניבה. מאוד".

גם התגובות לקליפ לא איחרו לבוא. "התגובות הן מעולות", היא מספרת, "אנשים בתל אביב לא ידעו איפה זה ושאלו 'מה זה הלוקיישן הזה?', ורק החיפאים מכירים את זה".

בגלל שהצילומים נערכו באופן ספונטני, בלי לעדכן את הנהלת הכרמלית, נאלצו מושקוביץ ואנשי הצוות לשלם עבור הנסיעות בה שוב ושוב. "כל הזמן שילמנו על הנסיעה כי היינו צריכים ללכת ולחזור, לצאת ולהיכנס", היא מסבירה, "לא צילמנו בכל התחנות, בעיקר בתחנת הנביאים. סיימנו את היום בתחושות מדהימות בזכות האנשים. הם זרמו, שיתפו פעולה, הקשיבו לטקסט, וחלקם אפילו חיכו בשביל להצטלם איתנו – הם פספסו את הרכבת וחיכו לבאה אחריה. אני לא יודעת איך הצלחנו לשכנע את כולם להצטלם. כנראה שיש דברים שצריכים לקרות. היתה באוויר אנרגיה של שיתוף פעולה ואהבה".

אז חיפה עשתה לך טוב.

"אני באמת מחוברת לעיר הזו באיזשהו קטע. גיליתי אותה לפני שנתיים, בזמן הקורונה, ומאז אני ממש מאוהבת בה. בהופעות שלי כאן אני תמיד אומרת שמתישהו אעבור לגור כאן. זה עוד יקרה".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר