פחים הפוכים בגן אבשלום בכרמליה (צילום: אורון רוס)
פחים הפוכים בגן אבשלום בכרמליה (צילום: אורון רוס)

מי אחראי לפינוי הזבל שמפזרים החזירים בגנים הציבוריים?

ביום שבת בבוקר התקשר אורון רוס למוקד העירוני והתלונן על פחים הפוכים בגן אבשלום בכרמליה. בערב, כשהמפגע עדיין לא טופל, הוא פנה שוב למוקד ולא האמין שזוהי התשובה שהוא קיבל

פורסם בתאריך: 11.2.24 12:28

תושבי כרמליה שעוברים בגינת אבשלום כבר רגילים למראות של פחים הפוכים אחרי עוד מפגש עם חזירי בר. כך קרה גם אתמול (שבת) בבוקר.

"הלכתי לאירוע בבית הכנסת, הסתובבתי בגינה, וכל הפחים היו הפוכים", מספר אורון רוס, "החזירים מרימים אותם עם האף ואז מפרקים אותם לשלושה חלקים וכל הזבל נשפך החוצה. זו לא תופעה חדשה".

לדבריו, הוא פנה לעיריית חיפה בנושא כבר כמה פעמים בעבר, "אבל דבר לא השתנה. או שהפועלים לא מקבעים את הפחים כמו שצריך או שאי אפשר לקבע אותם. בשורה התחתונה – צריך להחליף את הפחים האלה. הם לא מתאימים, וזה קורה בעוד מקומות בעיר".

אתמול בבוקר עדכן רוס את המוקד העירוני: "הגיע רכב של אגף תברואה, וכמו שהוא הגיע – ככה הוא נסע. לא עשה שום דבר. אז התקשרתי שוב, והמוקדנית שאלה אותי 'זה פח של פסולת רגילה, פח ירוק גדול או פח בתוך הגינה?'. נזכרו לשאול בדיעבד. אמרתי לה 'פח בתוך הגינה', והיא אמרה 'אני מתקשרת למחלקת גנים'. עד הערב דבר לא קרה".

 

 

כאשר רוס התקשר בערב לבדוק מדוע המפגע עוד לא טופל, הוא לא האמין למשמע אוזניו. "התקשרתי לשאול למה הפנייה שלי מהבוקר לא טופלה, והמוקדנית אמרה שאגף התברואה אמנם עובד בשבת אבל הוא אחראי על הפחים בבניינים, ומי שאחראית על הפחים בגנים היא מחלקת גנים שלא עובדת בשבת. מסתבר שאין תורן במחלקת גנים בסופי שבוע, אז התושבים צריכים להיות בעונש כל השישי-שבת ולשחק במתקנים בתוך הזבל. זה המצב".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת להחלפת כל פחי האשפה, לרבות פחי האשפה בגנים הציבוריים, לפחים עמידים בפני חזירי בר. בתוך כך מפעילה העירייה קבלנים לטיפול בפחי אשפה הפוכים בשבתות ובחגים. לצערנו, הכונן שהשיב לפנייה לא היה מודע לנושא, ואנו מתנצלים על כך. בעקבות הפנייה תרענן מחלקת הגנים את הנהלים על מנת לוודא שכל הפניות בנושא פחי אשפה יקבלו מענה מיידי גם בימי שבת וחג".

 

פח הפוך בגן אבשלום בכרמליה (צילום: אורון רוס)

פח הפוך בגן אבשלום בכרמליה (צילום: אורון רוס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר