שבט תדהר (צילום: אור לוי)
שבט תדהר (צילום: אור לוי)

מדוע המתחם של שבט הצופים תדהר נראה כמו מזבלה?

כבר שנים שהמתחם של שבט הצופים תדהר, שבו שוכנים גם בית הספר הרצל ושני גני ילדים, מלא בזוהמה. אור לוי, תושב כרמליה, פנה לעיריית חיפה, וכאן נכנסה לעניין השאלה מי אחראי לניקיון - השבט או העירייה?

פורסם בתאריך: 18.3.24 07:40

אור לוי הגיע להתגורר בשכונת כרמליה לפני כשלוש שנים והזדעזע מרמת הניקיון במתחם שבו נמצאים שבט הצופים תדהר, שני מבנים של בית הספר הרצל ושני גני עירייה. לוי התלונן במוקד העירוני, ושם אמרו לו שעיריית חיפה לא אחראית על השטח אלא הצופים. כאשר לוי ראה שהטיפול בבעיה מתעכב ושדבר לא נעשה, הוא כתב פוסט בדף הפייסבוק השכונתי.

"שלום לכל תושבי השכונה", הוא כתב, "אני מניח שיש פה בקבוצה הורים שהילדים שלהם חניכים או מדריכים בשבט תדהר. אני סקרן לשאול – האם יצא לכם לבקר בשבט? לא מפריע לכם שהמקום נראה כמו מזבלה? אתם שולחים את ילדיכם פעמיים בשבוע לפעילות שאמורה להיות מעשירה וחינוכית, ולמעשה מתרחשת כולה בתוך זוהמה. איפה שלא מסתכלים יש לכלוך, ואת רוב הלכלוך הזה הצופים מייצרים בעצמם. אני רואה את זה בעיניים שלי כי אני גר ליד ועובר שם הרבה. אני מזועזע בכל פעם מחדש מרמת הטינופת ומכך שנראה שלאף אחד שם לא אכפת. אלו ערכים מלמדים אותם שם כשהם מוקפים בזבל ואף אחד לא נוקף אצבע כדי לשמור על הניקיון והסביבה? מסתבר מהמשרד הראשי של הנהגת חיפה נמצא פה, וככה המקום נראה. פשוט בושה. בושה לתנועת הצופים, בושה להנהגת חיפה ובושה לשכונה שלנו. אלה לא הצופים שאני גדלתי בהם, אנחנו שמרנו על הסביבה נקייה והקפדנו לעשות ימי ניקיון. זה גם עצוב וגם מגעיל".

 

הלכלוך מחוץ לשבט תדהר (צילום: אור לוי)

הלכלוך מחוץ לשבט תדהר (צילום: אור לוי)

 

לוי, פנית למישהו בצופים לגבי הלכלוך?

"מאז שהגענו לגור כאן אני מזועזע מרמת התחזוקה של המתחם הגדול הזה, שכולו מגודר. בחלק האמצעי של המתחם נמצא השבט, ושם זו מזבלה. לאן שלא מסתכלים רואים לכלוך – אריזות פלסטיק, אוכל זרוק. כשעברנו לגור כאן פניתי לעירייה, ושם די נפנפו אותי ואמרו לי שזה שטח של הצופים ושאני מוזמן לפנות אליהם. זה נשמע לי מוזר, אף פעם לא נכנסתי לעומקם של הדברים, אבל אני בטוח שלעירייה אמורה להיות אחריות על המקום הזה. אגב, יש פה שילוט מטעמה לגבי שמירה על הניקיון".

חבר בוועד השכונה אומר שזה שטח של העירייה ושהיא אחראית על פינוי האשפה.

"אבל היא התנערה מכך בזמנו. נאמר לי שהם לא מתעסקים עם זה. אף פעם לא פניתי לצופים, אין לי שום היכרות איתם. אבל עכשיו, כשאני ממשיך להזדעזע בגלל שעדיין לא קרה שום דבר במשך כל כך הרבה זמן, החלטתי להציף את הבעיה. יכול להיות שהעירייה באמת אמורה לנקות את זה, אבל זה גם לא בסדר מבחינת הצופים שהם נותנים לעניין להימשך. אני רואה בעיניים שלי איך הם בעצמם מלכלכים".

 

 

מה זה אומר?

"בכל פעם לפני ואחרי טיול הם נפגשים שם, ואני רואה איך הנערים מהשכבה הבוגרת לוקחים את הדברים האישיים שלהם ומשאירים את כל הלכלוך – אוכל, שקיות, חטיפים ודברים של הצופים כמו חבלים וסנדות. הכל זרוק שם בבלגן".

גם הכלבים חוגגים שם.

"נכון. בגלל שהמקום מוקף בגדר ויש שער שאמור למנוע מחזירי בר להיכנס, בעלי הכלבים באים וחוגגים שם. הם משחררים את הכלבים כי המקום סגור, וכולו מלא צואה של כלבים. מישהו צריך לטפל גם בזה, ואגב, יש שלט של העירייה שמבקש מבעלי הכלבים לאסוף אחריהם. פשוט נראה שלאיש לא אכפת שכך המקום נראה. החניכים באים פעמיים בשבוע, מנהלים פה פעילויות בתוך כל הזוהמה הזו והולכים הביתה, כאילו ככה זה אמור להיות. אני בכל פעם מסתכל על זה ולא מאמין. אני תוהה איך להורים אין בעיה עם זה. הילדים שלי עדיין קטנים ולא הולכים לצופים, אבל אין סיכוי שככה הייתי מאפשר למקום להיראות אם הם היו מגיעים לשם לפעילות".

 

השילוט העירוני במתחם שבכרמליה (צילום: אור לוי)

השילוט העירוני במתחם שבכרמליה (צילום: אור לוי)

 

הלכלוך לא נמצא בחצר אחורית, כל מי שעובר שם רואה את זה.

"לגמרי, כל מי שמביא את הילדים לגן עובר דרך המתחם הזה. זה מקום די מרכזי בשכונה, וחבל שהוא נראה כך. אם זה באחריות העירייה, אני מצפה שינקו, ואם כפי שהעירייה אומרת שהשטח הוא באחריות הצופים, אני מצפה שהיא תתחיל לחלק קנסות למי שמלכלך. מה בסך הכל אנחנו רוצים? שיהיה נקי".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא יטופל מול הנהגת תנועת הצופים על מנת להבטיח שהשטח יישאר נקי גם לאחר סיום הפעילויות המתקיימות במקום".

משבט הצופים תדהר נמסר: "ראשית, תודה על תשומת לבם של השכנים. חשוב להדגיש כי בחלק מהמקרים מדובר במפגעים סביבתיים שנגרמים בין השאר על ידי בעלי החיים בסביבה. אנחנו עושים ככל האפשר לשמור תמיד על ניקיון בתוך השבט ומחוצה לו. זה חלק מהמחויבות שלנו ומחינוך הילדים ובני הנוער, ונפעל להגברת המודעות והפעילות בנושא".

 

לכלוך במתחם שבט תדהר (צילום: אור לוי)

לכלוך במתחם שבט תדהר (צילום: אור לוי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלדד

    החזירי בר שם בכל מקום וזה לא אשמת הצופים כי זה סמטה חיצונית שמחברת את לוטוס לצפרירים והיא באחריות העירייה. הזבל נגרם מהחזירים ומהולכי הרגל שעוברים שם. מעבר לזה, בתור הורה לילד שבצופים אני יודע בעצמי שמעכבים חזרה מטיולים בשביל להתעקש על ניקיון של הסביבה ואחרי כל פעילות יש ניקיון יסודי והיקפי ואפילו ימי ניקיון יזומים במהלך השנה אז אין טעם להכפיש סתם את שם השבט, התנועה היא ערכית והשבט הוא מקום נפלא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר