משאית הזבל חונה בשטח בין רמת הנשיא לנוה דוד
משאית הזבל חונה בשטח בין רמת הנשיא לנוה דוד

מדוע לנהג משאית הזבל לא אכפת מהסבל של התושבים?

כבר שנים סובלים דיירי רחוב רבי יהודה הנשיא 8 בנוה דוד בגלל נהג של משאית זבל שאינו תושב השכונה, אשר מחנה מדי יום אותה במגרש הריק שבין הבניין שלהם לרמת הנשיא. לטענתם, המשאית מהווה מטרד תברואתי ומקור משיכה לחזירים, אך גם דוחות של העירייה לא מרתיעים את הנהג 

פורסם בתאריך: 25.3.24 15:10

בין שכונת רמת הנשיא לבין רחוב רבי יהודה הנשיא בנוה דוד יש מגרש ריק, אשר משמש במשך שנים מעבר לתלמידי בית הספר וגם המבוגרים מטיילים שם, אם זה עם הכלבים או סתם למטרת צעדות רגליות.

דיירי בניין מספר 8, שנמצא סמוך למגרש, סובלים כבר שנים בגלל נהג של משאית זבל שאינו תושב השכונה, אשר מחנה מדי יום, בכל סיום המשמרת, את המשאית במגרש הריק. לטענתם, המשאית מהווה מטרד תברואתי ומקור משיכה לחיות בר, אך הנהג בוחר להתעלם מפניות שנעשו אליו במרוצת הזמן, וגם דוחות של עיריית חיפה לא מרתיעים אותו. 

"אני כבר ממש מיואשת ולא יודעת מה עוד נותר לי לעשות", אומרת אחת מדיירות הבניין, "אי אפשר לצאת מהבניין בגלל הסירחון. המפגע התברואתי של מיצי הזבל שניגרים מהמשאית הוא בלתי נסבל וגורם לכל חיות הבר להגיע לכאן. מגיעים לפה חזירי בר עם עשרות גורים ותנים, וברור שזה בגלל הריחות שמושכים אותם. אנחנו צריכים להתמודד עם המטרד הנוראי הזה, והוא ישן לו בנחת בביתו בקרית שפרינצק". 

פנית לנהג? דיברת איתו?

"אני לא מעוניינת לפנות אליו, אבל אני יכולה לספר לך שביום רביעי ישב פה פקח של העירייה במשך שמונה שעות עד שהוא תפס אותו. במקרה הייתי בחוץ עם הכלב וראיתי שהוא לקח ממנו את הפרטים וצילם את רכבו הפרטי ואת רישיון הנהיגה שלו. הנהג הבטיח לו שהוא לא יחנה שם יותר, ולקח לו בדיוק יומיים עד שהוא חזר לחנות פה. לא מעניין אותו בכלל שהוא מקבל דוחות. הוא עובד בחברה פרטית, ואין לנו דרך לברר מי הבעלים שלה. כל יום אנחנו מתקשרים לעירייה, שאומרת שהם לא יכולים למסור את הפרטים של החברה ושכדאי שאפנה למשטרה".

 

 

ופנית למשטרה?

"במשטרה ביקשו שאגיש תלונה אונליין, וזה מה שעשיתי אבל כלום לא קרה. המשטרה טוענת שהוא חונה באופן חוקי ולכן הם לא מתערבים. בגלל שאין שם שילוט האוסר על חנייה, הוא לא עובר על החוק. הם כנראה מצפים שאני אגרום לעירייה לשים במקום שילוט שאסור להחנות שם, ואז המשטרה תוכל להתערב. העירייה לא תעשה את זה. אני דווקא רוצה לציין לטובה את העירייה – הם מגיעים ונותנים דוחות – אבל זה לא עוזר. אני לא יכולה לגרום לו להפסיק לחנות כאן. אני לא מבינה איך עובד לוקח משאית זבל הביתה כאילו זו המכונית הפרטית שלו. הן לא אמורות לחנות במגרש מיועד למשאיות זבל, הרחק משטח בנוי?".

הצעת לעירייה שהיא תמסור את פרטיו למשטרה?

"זה בדיוק מה שהצעתי לעירייה לעשות, אבל הם אומרים שהם לא יכולים. אני מתחילה להרגיש כמו המטריד הלאומי, זה שכל יום מתקשר להתריע על מפגע בטיחותי או תברואתי. לפני כמה חודשים, כשזה החל להטריף אותי, התחלתי להתקשר לעירייה באופן יומיומי. לפני כן לא היה לי כלב ולא הסתובבתי בחוץ הרבה. אז נכון, היה ריח רע, אבל את לא משייכת אותו למשהו שנסתר מעינייך. את נמצאת בבית שלך עם חלונות סגורים בגלל המזגן, ולא כל כך סובלת. אבל ברגע שהבאתי כלב והתחלתי לטייל איתו בחוץ, הבנתי מאיפה זה בא. אני לא יכולה לטייל שם עם הכלב כי הסירחון הוא אדיר. הגועל נפש שיוצא מהמשאית הוא בלתי נסבל. בלילה את פוחדת לפגוש שם חיות הבר. אין לנו איכות חיים, טיפת רוח והסירחון הזה מקיף את הבניין. נראה לי שנותרו לי שני דברים שאוכל לעשות – לפנות למבקר העירייה כדי שהוא יתערב או למחלקת השילוט שיבחנו אם יש היתכנות לשים פה שלט. אבל אני בספק אם זה יקרה, בטח משהו שקשור לחוקי עזר עירוניים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה יצאו מפקחי העירייה למקום, איתרו את נהג המשאית ודרשו ממנו שלא להחנות יותר במקום משום מפגעי הריח והנוזלים הניגרים על הקרקע, תוך גרימת מפגע תברואתי. מכיוון שדרישת העירייה לא נענתה, לבעלי המשאית נרשמו ארבעה דוחות, והחברה המפעילה עודכנה בנושא ובדרישת העירייה. הדוחות הם מכוח חוק העזר העירוני שמירת הסדר והניקיון ואינם דוחות חנייה. העירייה תמשיך לפעול עד למיגור המטרד".

 

משאית הזבל חונה בשטח בין רמת הנשיא לנוה דוד

משאית הזבל חונה בשטח בין רמת הנשיא לנוה דוד

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שמואל

    הגיע הזמן שהעירייה תמנע חניית משאיות באזורי מגורים
    ראש העיר נוף הגליל הוציא חוק עירוני שכזה לפני מספר שנים ומאז העיר נקיה מרכבי משא

  2. גיל

    לא הבנתי אם אלה אינן דוחות חנייה אז למה מחלקים אותם ? אם אין שיניים לדוח אם הוא לא מגיע עם קנס אדיר אז איך זה ירתיע ? מפתיע שהנהג החלאה לא מתייחס ? ברור שלא מפתיע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר