אייל פאר
אייל פאר

קוראים לי אייל פאר

ואני בן 45, עורך דין וראש התחום המשפטי בחממה החיפאית לדיור

פורסם בתאריך: 25.8.17 13:02

כיצד הפכת לפעיל חברתי?

“בת זוגי ויקטוריה ואני מגדלים ארבעה ילדים ומקפידים להקצות מזמננו לטובת פעילויות התנדבותיות. במסגרת עמותת גדולים מהחיים מתנדבת ויקטוריה במחלקת ילדים בבית החולים רמב”ם, ואני מסייע לה בכך, וכמו כן אני פעיל במתכונת ‘שכר מצווה’ שזה סיוע למעוטי יכולת. אני עורך דין זה 17 שנה ושותף מייסד במשרד עורכי הדין גפני אבוקרט פאר ואיימצ’ט. אני מייצג ומלווה ביחד עם שותפי עו”ד רונן גפני ועם צוות המשרד שורה של חברות עסקיות, יזמים וחברות בנייה בפרויקטים נדל”ניים ולקוחות פרטיים בתחומי המשפט המסחרי. במסגרת עבודתי הזדמן לי להכיר את יוסי כהן מחברת NEXT URBAN שסיפר לי על היוזמה המתגבשת לרתום כמה בעלי מקצוע – יועץ משכנתאות, עורך דין, יזם נדל”ן, אנשי תקשורת ועוסקים בתחום הנדל”ן – לצוות מקצועי שמעניק ייעוץ בחינם בנושאים הקשורים בנדל”ן ובדיור. שמחתי על הפנייה ונרתמתי לעניין. אנחנו מקבלים פניות ושאלות מאנשים שנתקלים בבעיות, ומשיבים להם לפי תוכן הפנייה ומהותה. השאלות והתשובות מתפרסמות גם בדף הפייסבוק של החממה, וכך נוצר מאגר מידע שיכול לשמש גם אחרים. שיטת העבודה היא פשוטה ונגישה לכולם – מחפשים בפייסבוק את ‘החממה החיפאית לדיור’, צוות החממה מקבל את הפנייה, עורך אותה ומעביר אותה לגורם הרלוונטי בחממה, ולרוב תוך 24 שעות יתקבל מענה. שוכרים רבים פונים אלינו עם חוזי שכירות לא הוגנים, ואנחנו מסייעים. חשוב לנו להיות שם בשבילכם בכל שאלה ושלרגע לא תאבדו הזדמנויות או חלילה תרומו”.

מה הביא אותך להקדיש זמן למען האחר?

“אני מאמין שנתינה היא דרך ארץ ושהיא צריכה להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. כל מי שהתנסה בכך יודע שנתינה מחזירה לנותן סיפוק ואנרגיה אשר עולים לאין שיעור על התרומה. בנוסף, כבן לשבט רפפורט – משפחה הידועה בתרומתה לחיפה – חשיבות הנתינה ידועה לי היטב וקרובה ללבי. בת זוגי רותמת אותי ולעתים אף את לקוחותי בעזרה לעולים חדשים ובכלל”.

איזה סיפור מרגש חרות בזיכרונך מהעשייה שלך בחממה?

“לאחרונה נדרש מענה שלי לפנייה משוכרי דירה, עולים מצרפת, שחתמו עם בעל דירה על הסכם שכירות דרקוני. בעל הדירה הציב דרישות נוקשות ובלתי סבירות בעת פינוי הדירה וסירב להשיב לידי השוכרים את המחאות הביטחון שהם מסרו לו. מהיכרותי את הקשיים הניצבים בפני עולים חדשים שמחתי מאוד לסייע למשפחה”.

האם תחומים כמו נדל”ן ותרומה לקהילה יכולים להיפגש בתדירות גבוהה יותר?

“לנוכח המורכבות בתחום הנדל”ן וריבוי המושגים והמידע, הדיוטות מתקשים לעתים להתמודד עם זה. העוסקים בתחום בהחלט יכולים להקל על מצוקות ועל פתרונות בדרכים שונות, בין אם בהקצאה מזמנם למענה ובין אם במתן סיוע אחר, לעתים אפילו באיתור מקום מגורים זמני או אספקת פריטי ריהוט חסרים”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר