שולה מטבח טברייני. "אין יום שבו לא נכנסים למסעדה לפחות שלושה טבריינים ואומרים לי שזה האוכל שהם מכירים" (צילום: חמי פסקה)
שולה מטבח טברייני. "אין יום שבו לא נכנסים למסעדה לפחות שלושה טבריינים ואומרים לי שזה האוכל שהם מכירים" (צילום: חמי פסקה)

"שולה היא המסעדה הטבריינית הראשונה מחוץ לטבריה"

פורסם בתאריך: 24.10.19 11:15

ממש מתחת לרדאר נפתחה לפני כחודשיים ברחוב שער פלמר 2 מסעדה חדשה – שולה מטבח טברייני – שמציעה אמנם מגוון מצומצם יחסית של מנות מצוינות שמשלבות אוכל ערבי עם אוכל של יהדות ספרד, אך במחירים שווים לכל נפש. תוכלו למצוא שם קלסונס (כיסוני גבינה מבושלים ואפויים), תבשיל חצילים וחומוס, תבשיל במיה, קציצות כבש ברוטב לימון, קציצות בורי ועוד.

ואם זה לא מספיק, אז תדעו שהבעלים הוא חמי פסקה – חיפאי לשעבר, שאחרי כמה שנים ביפו ופתיחה של כמה מסעדות פופ אפ שב לחיפה ופתח את המסעדה החדשה.

 

 

פסקה, טבריה על המפה?

“אנחנו דור שישי של טבריינים, ובתור טבח רציתי לעשות פופ אפ של אוכל צהריים. זה היה בחג השבועות, שבו סבתא שלי נוהגת להכין קלסונס סוריים. אז התחלתי לחפש עוד מנות מעניינות ומצאתי כתבה על אוכל טברייני. חקרתי את הנושא והבנתי שכל האוכל שאכלתי אצל סבתא שלי בחגים הוא חלק מסיפור גדול יותר. שולה היא המסעדה הטבריינית הראשונה מחוץ לטבריה. אני מרוצה מאוד מהקהל החיפאי, ויותר מזה – אין יום שבו לא נכנסים למסעדה לפחות שלושה טבריינים ואומרים לי שזה האוכל שהם מכירים. זה ממש מרגש”.

מהי הייחודיות של המקום?

“המנות מתומחרות במחירים שפויים, וזה נובע מכך שהאוכל הטברייני הוא לא אוכל יקר כי המרכיבים הם פשוטים יחסית. התפריט הוא מצומצם כי אנחנו עובדים עם חומרי גלם טריים. בכל יום אני יורד לשוק בוואדי וקונה את הסחורה. כשיתחילו הגשמים אתחיל ללקט כל מיני דברים, כמו שסבתא שלי היתה מלקטת פטריות”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר