רמי ברוך. מניפסט מהטלפון (צילום: מוטי מילרוד)
רמי ברוך. מניפסט מהטלפון (צילום: מוטי מילרוד)

האם הנאום של רמי ברוך חצה את הגבולות?

במוצ"ש, בתום ההצגה "אותלו" בתיאטרון חיפה, הקריא השחקן רמי ברוך נאום נגד חוק הנאמנות בתרבות. אורית אשכנזי, צופה בהצגה: "ביזיון שהתיאטרון מערבב פוליטיקה ותרבות". המנכ"לית ניצה בן צבי: "הקריאה היא למנוע חניקה של השיח הדמוקרטי"

פורסם בתאריך: 29.10.18 13:35

סערה התחוללה במוצ"ש בתיאטרון חיפה בסיום ההצגה "אותלו". בזמן שהקהל הריע ממושכות לקאסט החליט השחקן רמי ברוך שזה הזמן לנקוט עמדה ולהזדהות עם הברנז'ה האמנותית שהפגינה באותה השעה בתל אביב נגד חוק הנאמנות בתרבות של שרת התרבות והספורט מירי רגב. אז הוא שלף מכיסו את טלפון הסלולרי שלו והקריא נאום נגד החוק.

בקהל לא אהבו את הערבוב בין אמנות לפוליטיקה, ורבים קמו ועזבו בזמן שברוך נשא את המניפסט אלו, אבל הסערה האמיתית התחוללה – איך לא – בפייסבוק. אחת מהצופות כתבה: "בתום שעתיים וחצי של הצגה שותתת דם, במלוא מובן המילה, היה מאוד חשוב לרמי ברוך להזדהות עם המפגינים אי שם בבועה התל אביבית על חוק הנאמנות בתרבות ולנאום ארוכות על כך, שניות ספורות אחרי שקטף מחיאות כפיים סוערות על תפקידו כיאגו, הנבל ב'אותלו'. פשוט חוצפה שאין כדוגמתה לכפות דעות פוליטיות זולות על קהל שבוי, ישוב במקומו ובעיקר עייף. בושה לערבב כך תרבות ופוליטיקה! ולכם, הצוות היקר של תיאטרון חיפה, מביש ומעציב שאונס פוליטי שכזה מתרחש כאן, במגרש הביתי שלנו, וזוכה לגיבוי. מישהו היה צריך להשתיק את המיקרופון אך זה לא קרה. התוצאה – בושה, חרפה, ביזיון בתיאטרון”.

 

 

אורית אשכנזי, צופה בהצגה, פוליטיזציה של התיאטרון?

"זה היה ביזיון שתיאטרון חיפה מאפשר התנהלות כזאת ומערבב פוליטיקה ותרבות. אנשים קמו ועזבו. חלקם צעקו באולם נגד הדברים שלו, ועל אף הצעקות הוא המשיך ואמר את דבריו עד הסוף. אותי לימדו שלא קמים בזמן שאנשים מדברים, אבל אם לא הייתי בהלם גם אני הייתי עוזבת".

מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי, ביזיון?

"תיאטרון חיפה הוא תיאטרון יוצר בישראל אשר נאמן לערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ובמיוחד לחוק היסוד כבוד האדם וחירותו שכולל את חופש הביטוי. החברה הישראלית היא חברה חזקה ודמוקרטית שחוסנה תלוי גם ביכולתה לקיים שיח מגוון שמכבד מגוון רחב של השקפות ודעות. מימון תרבות נדרש על מנת להבטיח מרחב מבוסס של מחשבה ויצירה לטובת כלל החברה הישראלית ומגוון הזרמים והדעות בה. הקריאה מעל במות התיאטרון היא קריאה למנוע חניקה של השיח הדמוקרטי, החברתי, התרבותי והאמנותי התוסס של החברה הישראלית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר