פסטיבל אבירים ואומנים בפארק גורן

ימי הביניים מגיעים לישראל: פסטיבל אבירים ואומנים במבצר מונפורט

בפסטיבל ייחשפו האורחים לטורניר אבירים, מחנה מסעות מדיאבלי, מתחם שבו יעבדו נפחים בין לאומיים וטברנה שתגיש אוכל מימי הביניים. הטורניר יתקיים לאורך כל שעות היום וייערכו קרבות אבירים רגליים ורכובים על סוסים, דו קרב וקרבות קבוצתיים. הפסטיבל ייערך בימים חמישי עד שבת של פסח ב', 05-07.04.18

פורסם בתאריך: 13.3.18 14:31

חוות מונפרוטיטו נמצאת בסמוך לפארק הגורן במבצר מונפורט ושם יתארח בחג הפסח פסטיבל אבירים ואומנים במרחק של 15 דקות נסיעה מנהריה. ככלל, פארק גורן בגליל המערבי הוא מקום שקט בדרך כלל, העצים הרבים, הנוף שנשקף ממנו עד לים מצד אחד או עד למבצר המונפורט מעברו השני. המקום מתנשא לגובה של מעל ל – 450 מטר מעל הים ולא סתם מכנים את האזור "שוויצריה הקטנה".  אולם השקט הזה הולך להשתנות בפסח ב' כשהוא יהפוך ל-3 ימים למעין עיר ימי הבינים עם הלמות הפטישים של הנפחים, אבירים שמתאמנים עם חרבות, סוסים צוהלים, גברים ונשים שמכינים ומוכרים בשוק ולהקות שינגנו את המוזיקה העדכנית ביותר של ימי הבינים. ברוכים הבאים למגה פסטיבל "אבירים ואומנים". האירוע הגדול הראשון שמאחד תחתיו אבירים, נפחים, חובבי נשק קר לאירוע הגדול מסוגו שנערך אי פעם בישראל ואשר מביא אליה אנשי מקצוע ומומחים מכל רחבי אירופה – צרפת, שוויץ, ליטא, גרמניה, רוסיה, אוקרינה, בלרוס, ועוד.

הרוח החיה מאחורי הפסטיבל הנוכחי ותערוכות קודמות שנערכות כבר 10 שנים בארץ – הוא מיכאל פישמן. בעברו היה פישמן בלש פרטי אך בשלב מסוים הוא החליט ללכת על האהבה האמתית שלו – נשק קר ולקיים אירועים בין-לאומים בארץ בנושא. פישמן הוא ראש ארגון "אומנים, נפחים ואספני נשק קר בישראל". ארגון פרטי שהוקם ב – 2007 ומחזיק תחתיו עשרות אנשים, מכל קצוות החברה הישראלית. בנוסף, ייסד פישמן מגזין בין לאומי – "R.I.F – נשק קר עולם הגבר" שיוצא בשפה האנגלית והרוסית בנושא הנשק הקר ומופץ בכל העולם.

 

פסטיבל אבירים ואומנים בפארק גורן

הצוות של פסטיבל הם אנשים מקצוענים. מיכאל מורגוליס – מועדון "MFC ", ראש נבחרת ישראל בקרבות אבירים , גנאדי ניז'ניק – מעדון "ירי מקשת מסורתית", יבגני גסין – מועדון "ממלכת ירושלים", סרגי קלימקין – " Kepa Shows" פעלולן, אנימטור, ח'יר עקר נפח-אמן בית הספר לנפחות "R.I.F – Asala"

המבקרים בפסטיבל ייחשפו לטורניר אבירים, מחנה מסעות מדיאבלי, מתחם שבו יעבדו נפחים בינ"ל ואפילו לטברנה שתגיש את האוכל של אותה תקופה! טורניר יתקיים לאורך כל שעות היום, ייערכו קרבות אבירים רגליים ורכובים על סוסים, דו קרב וקרבות קבוצתיים. אחד משיאי האירוע יהיה פסל "לתת לעולם" בגודל של 3 מטר בצורת יד שמחזיקה את כדור הארץ, עליו יעבדו טובי הנפחים הבינ"ל שהגיעו לישראל בהזמנתו של פישמן בראשות ח'יר אקר, נפח-אומן שיוביל את בניית הפסל המיוחד והעצום בגודלו.

את הבאים לאירוע ילוו במוזיקה אותנטית של ימי הביניים 2 להקות שיגיעו במיוחד מחו"ל. לאורך כל שעות היום יוכלו מבוגרים וילדים כאחד להתנסות במגוון עצום של סדנאות שכל כולן פעילויות של ימי הביניים. מזירה להתנסות בסיף (עם חרבות ספוג), דרך סדנת בישול, הקמת אוהל, הדלקת אש, ייצור בשמים וסלים קלועים ועוד. המבוגרים יותר ייהנו מתערוכת נשקים קרים מודרניים ועתיקים, סדנאות של ריקודים מימי הביניים, מטווחי רובה קשת, חנית, ואפילו שוק ימי ביניים עם סחורה מגוונת ומקורית.

כאמור, בנוסף לנפחים ולאומנים ייערכו במקום "קרבות אבירים" או קרבות ימי הביניים. מדובר בתחום שהחל להתפתח בארה"ב ובבריה"מ לשעבר בסוף שנות ה90. הוא זכה לאהדה, עוד ועוד אוהדים הצטרפו לתחום וב – 2010 נערכה אליפות העולם הראשונה של קרבות ימי הביניים. ישראל גם היא הצטרפה לתחום ומשלחת ישראלית ייצגה לראשונה את המדינה באליפות אולם ששמה "קרב האומות"  בשנת 2012 בפולין.

מורגוליס עצמו נכנס לתחום בשנת 2009, כשהיה בן 24. "בהתחלה לא הבנתי למה חברים שלי מתלהבים מזה", הוא אומר. "לאט לאט ניסיתי, התחלתי להתאמן ומאז אני שם , ב2010 פתחנו מועדון משלנו במרכז והוא עכשיו בין הוותיקים בישראל".

על מנת להיות אביר יש להירשם לאחד המועדונים בקרבה אליכם. להגיע לאימונים, להבין שזה כבר יותר מתחביב ואז אפשר להתחיל להזמין מיגון. לא מייצרים מיגון איכותי בארץ, אז תצטרכו להזמין מחו"ל. סט ציוד מלא יכול לעלות החל מ-4,500 ש"ח, אבל איתו תוכלו להשתתף בטורנירים בינלאומיים.

פסטיבל "אבירים ואומנים" ייערך בין הימים חמישי – שבת של פסח ב', 5-7/4 בין השעות 10:00 – 17:00   

ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים במכירה מוקדמת: בימות 6226*, בראבו 3221* או באתר.

לפרטים נוספים:

טל’ 054-4411100. מייל [email protected]

 

פסטיבל אבירים ואומנים בפארק גורן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר