סגן ראש עיר. אביהו האן (צילום: מירב שדה)
סגן ראש עיר. אביהו האן (צילום: מירב שדה)

האן מטיל פצצה: "איני רואה עין בעין את המשך הפעילות במסגרת מועצת השינוי"

דברים אלה כתב האן בקבוצת הוואטס-אפ של חברי מועצת השינוי ולאחריהם עזב את הקבוצה. צעד זה מביא את המערכת הפוליטית לנקודת רתיחה שכמוה עוד לא נראתה עד להפיכת מועצת העיר למועצה לעומתית לראש העיר. האן: "היינו מוכנים לבלוע לא מעט צפרדעים". מועצת השינוי: "נמשיך בדרך שלנו ונשמח לשתף פעולה עם כל סיעה"

פורסם בתאריך: 9.12.21 08:49

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת הירוקים אביהו האן מטיל פצצה על הבוקר. בהודעה שכתב לחברי מועצת השינוי בקבוצת הוואטס-אפ שלהם הוא כתב הודעה בזו הלשון: "בחודשים האחרונים התגברו חילוקי הדעות בינינו. איני רואה את המשך הפעילות במסגרת מה שמכונה מועצת השינוי. אני וחברי לסיעת הירוקים נמשיך לפעול לטובת תושבי חיפה כפי שאנו פועלים שנים רבות".

לאחר כתיבתו הודעה זו – עזב האן את הקבוצה המשותפת.

 

דברים אלו מגיעים על רקע המתיחות שהתפתחה בשבועות האחרונים בין האן למועצת השינוי לאחר שנשמעו טענות מצידו כי סיעת הירוקים לא מקבלת יצוג הולם בהתאם לגודלה במועצה. ההצבעה נגד הצעתו לסדר לפתוח בשיחות מול משרד התחבורה להפעלת הכרמלית בשבתות – רק העצימה את הקרע בינו ובין מועצת השינוי.

האן: "הירוקים בראשותי לא הצטרפו למועצת השינוי בשביל להחליף רעה חולה אחת ברעה חולה אחרת. מה שמניע אותנו זה טובת העיר ואך ורק טובת העיר, שילבנו ידיים עם מועצת השינוי בשביל לקדם את העיר והיינו מוכנים לבלוע לא מעט צפרדעים בשביל זה.
אנו נמשיך לפעול לטובת תושבי חיפה ולעשות כל מה שניתן כדי להרים את חיפה מהקרשים. בחודשים האחרונים ראיתי שמועצת השינוי לא הולכת למקומות הנכונים, יותר מדי שכרון כח שלא לטובת תושבי חיפה. לא לשם כך תושבי העיר בחרו בנו. נפעל בשיתוף פעולה עם כולם בכל פעולה שתקדם את העיר. כך בפעילות שלנו להפעלת הכרמלית בשבת, שינוי היסטורי שיש לבצע כעת עם הממשלה החדשה. כך בנושא המרינה בבת גלים שאנו מברכים את שרת התחבורה ושרת הגנת הסביבה על שקיבלה את עמדתנו לשמור על חופי חיפה לטובת כל התושבים. וכך בשורה של פגישות עם תושבים, יזמים, נבחרי ציבור שחברי סיעתי ואני מבצעים יום יום. הנאמנות שלנו לתושבי חיפה בלבד, ואנחנו נשקול את המשך צעדינו על פי מה שנכון לציבור ששלח אותנו למועצה".

מועצת השינוי הוציאה בדקה האחרונה (09:16) תגובה להתפתחות: "מועצת השינוי מצרה על התנהלות סיעת הירוקים של חיפה בראשותו של אביהו האן. לאורך כל הדרך פעלו חברי מועצת השינוי מתוך הבנה שהדרך לפעול לטובת תושבי העיר היא ממקום של שיתוף פעולה ויכולת להתגבר על מחלוקות. כך עשינו עד היום וכך נמשיך לעשות כדי להציל את העיר ולמנוע אשר ההתדרדרות של העיר בחינוך, בתברואה, ברווחה, הספורט, בתשתיות ועוד. אנחנו נמשיך בדרך שלנו ונשמח לשתף פעולה עם כל סיעה שתתמוך במטרה זו".

יו"ר סיעת מר"צ, תבור להט, החבר במועצת השינוי, אומר בתגובה להתפתחות האחרונה: "״לצערי במקום לראות את טובת העיר והתושבים, ובמקום לקדם את העירייה בעוד שראש העיר לא מתפקדת, הירוקים החליטו לעסוק רק בפוליטיקת בחירות ואינטרסים אישיים וקטנים. אנחנו מועצת בשינוי התאחדנו יחד ימין ושמאל כדי לעבוד ולא לעשות ספינים זולים ופופוליסטיים. אני קורא להאן ולחבריו להתעשת ולחזור לשתף פעולה עם חברי האופוזיציה לטובת תושבי העיר״

בדקות הקרובות צפויה מועצת השינוי להוציא תגובה לעיתונות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טעות טקטית קשה של האן

    היה צריך למצב עצמו בראש מועצת השינוי ולהוביל לקראת השינוי המיוחל בבחירות הקרובות. לא היה צריך להתעסק בנושאים תיאורטיים שממילא אינם בסמכות המועצה כמו הפעלת הכרמלית בשבת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר