מדד השקיפות של אתרי הרשויות המקומיות לשנת 2021
מדד השקיפות של אתרי הרשויות המקומיות לשנת 2021

מדד השקיפות של אתרי הרשויות המקומיות: ביאליק ועכו במקום הראשון. חיפה במקום ה-11

עיריית קרית ביאליק ועיריית עכו הן שתיים מ-12 רשויות מקומיות בארץ שקיבלו את הציון 100. נהריה במקום השלישי עם ציון 98. חיפה מדורגת במקום ה-11 עם ציון 89, ואילו קרית אתא ממוקמת במקום ה-28 עם ציון 68

פורסם בתאריך: 15.2.22 21:54

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל) פרסמה היום (שלישי) את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות לשנת 2021.

המדד בוחן את שקיפות המידע המתפרסם באתרים הדיגיטליים של 76 ערים בישראל. המדד כולל 109 קריטריונים, במסגרתם נבחנת שקיפות המידע לציבור, בין היתר, בתחומים של תכנון ובנייה, רישוי עסקים, מכרזים, תקציב, רכש, סביבה וחירום. כמו כן, נדרשת שקיפות המידע בפרוטוקולים של ישיבות המועצה, בפרוטוקולים של ועדות תכנון ובנייה ומידע בתחומי פעילותן של חברות ועמותות עירוניות.

מהמדד שפורסם היום עולה, כי קרית ביאליק ועכו הן שתיים מ-12 רשויות, הניצבות במקום הראשון, עם ציון 100. עבור קרית ביאליק זו השנה השלישית שהיא תופסת מקום מכובד זה. עבור עכו זו השנה השנייה ברציפות שהיא ממוקמת במקום הראשון.

חיפה קיבלה ב-2021 את הציון 89 לעומת ציון 95 בשנת 2019 (בשנת 2020 לא נערך המדד). גם השנה כמו לפני שנתיים היא ממוקמת במקום ה-11.

נהריה ממוקמת במקום השלישי במדד 2021 עם ציון 98 ובכך רשמה עלייה נאה משנת 2017, אז קיבלה את הציון 55 בלבד.

קרית מוצקין ממוקמת במקום הרביעי במדד 2021 עם ציון של 97 ובכך רשמה עלייה ממדד 2019, אז קיבלה את הציון 86.

קרית ים תופסת במדד 2021 את המקום ה-14 עם ציון 86, נשר במקום ה-20 עם ציון 79, וקרית אתא הרחק בתחתית, במקום ה-28 עם ציון של 68.

 

 

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי: "אין דבר מחטא יותר מאור השמש. אני גאה על כך, שקרית ביאליק נמצאת במקום הראשון במדינה במדד השקיפות בפעם השלישית. לא בכדי אנו זוכים באמון הציבור. תהליכי שיתוף הציבור במידע ובקבלת החלטות תורמים להעלאת אמון הציבור במערכת, לייעול תהליכים, מאפשרים לתושבים לבקר את המערכת ולהשפיע. אמשיך לפעול להנגשת המידע העדכני לציבור".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי (צילום: דוברות העירייה)

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי (צילום: דוברות העירייה)

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "אני מברך על תוצאות המדד. הרשות המקומית תמשיך לקדם ולהוביל צעדים בהנגשה ובשקיפות של פעולות העירייה. בימים אלו אנו פועלים לשדרוג אתר העירייה המשמש פלטפורמה להעברת המידע לציבור הרחב בשגרה ובחירום, וזאת לצד הפעילות שלנו ברשת החברתית".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום: יח"צ)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום: יח"צ)

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "מיד עם היכנסי לתפקיד הבטחתי לקדם את נושא השקיפות בהתנהלות העירייה כלפי הציבור ואנו מקיימים זאת בכל התחומים יום יום, הלכה למעשה. לשמחתי, עשינו צעד משמעותי מאז המדד שפורסם בשנת 2017 ורשמנו זינוק של 43 אחוז מהפרסום האחרון. המטרה שלנו היא כמובן להמשיך ולהעמיק את העבודה בתחום החשוב הזה".

ראש עיריית נהריה רונן מרלי (צילום: דוברות העירייה)

ראש עיריית נהריה רונן מרלי (צילום: דוברות העירייה)

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "חיפה במקום ה-11 (ללא שינוי מ-2019) במדד השקיפות של אתרי הרשויות המקומיות. התוצאות התבססו על אתר העירייה הישן, מאחר שהאתר החדש שהקימה העירייה עלה לאוויר לקראת סיום בדיקות המדד. מדובר באתר עירוני חדש, ידידותי יותר ונגיש, הכולל שלל עדכונים ומידע חיוני לתושב. אין לנו ספק שבשנה הבאה נהיה במקום גבוה יותר בצורה משמעותית".

ניתוח הממצאים במדד וכתיבת הדוח השנתי נעשים על ידי ד"ר גלית אבידר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר