חזיר בר בחיפה (צילום: בועז כהן)
חזיר בר בחיפה (צילום: בועז כהן)

העירייה תרדים חזירים שמסתובבים סמוך לבתי ספר

ההחלטה שהתקבלה על ידי העירייה, בשיתוף רט"ג, נחשפה בפורום לטיפול בחזירי הבר שהתכנס אתמול בעירייה. החזירים שיוצאו מהמערכת יהיו חזירים שמתקרבים למוסדות החינוך, בעיקר בשעות שבהן מגיעים או יוצאים התלמידים. מבחינת העירייה ורט"ג דפוס התנהגות זה הופך את החזירים לסוררים

פורסם בתאריך: 23.3.22 18:52

אתמול (שלישי), כמדי שבוע, התכנס הפורום לטיפול בחזירי הבר בהשתתפות הגורמים האמונים על הנושא, ביניהם הווטרינר העירוני ד"ר יאיר וייס, האקולוגית העירונית יעל אולק, ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, הממונה על פרויקט החזירים בעירייה ערן מיכאל וכן נציגים מרשות הטבע והגנים (רט"ג).

אחד הנושאים בהם עודכנו הנוכחים היה החלטת העירייה, בשיתוף רט"ג, כי חזירים שמתקרבים לבתי ספר יוצאו מהמערכת, כלומר: יורדמו. רמז להחלטה זו כבר ניתן היה למצוא ביום רביעי שעבר, כאשר שלושה חזירי בר בגן הכט ביום הורדמו, כפי שנחשף לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות". בתגובה לדברים אמר דובר עיריית חיפה אלירן טל: "עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים פועלות בנחישות להרחקת חזירי בר סוררים ממרכזי השכונות ומקרבת בתי הספר". כעת מתברר, כי אין מדובר רק בהרחקה, כי אם בהרדמת חזירים.

על צעד זה, כך נראה, הוחלט בעירייה וברט"ג לנוכח ריבוי המקרים, בהם תלמידם נתקלים בחזירי בר עם תלמידים, בעיקר בשכונת כרמליה. בינואר האחרון חטף חזיר בר מעיל של ילדה מבית הספר הרצל בכרמליה; לפני כשבועיים רדף חזיר אחרי מורה מבית הספר הרצל, שנאלצה לזרוק את השקית, שבה אחזה, כדי שיפסיק לרדוף אחריה; ביום שלישי שעבר חטף חזיר בר תיק מתלמידת כיתה ד' בבית הספר הרצל, בעת שישבה בגינה ציבורית; שהמקרה האחרון היה ביום רביעי שעבר, כאשר חזיר התקרב להילה מורג, בת 11, בגן החבלים ואכל את משלוח המנות שלה.

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע עוד, כי גם חזיר גדול ממדים, שהסתובב בשכונת כרמליה והטיל את אימתו על התושבים, הורדם והוצא מהמערכת, לאחר שנמצא, כי הוא מפתח התנהגות שעלולה לסכן את התושבים.

על המדיניות החדשה, שבה נוקטת העירייה, דווח לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות". אחד העקרונות המרכזיים במדיניות זו הוא הרדמת פרטים שנחשבים "סוררים", שהפכו תלויים בהאכלה של בני אדם או כאלו שנמצאים בשכונות כלואות נעדרי מרחב מחייה טבעי, ולכן הפכו את גינות השכונה לבית הגידול שלהם, כפי שקרה במקרה ההרדמה ברחוב חניתה בנווה שאנן.

באשר להחלטה, לפיה יוצאו מהמערכת פרטים שמסתובבים סמוך לבתי ספר בדרך קבע, אומרים גורמים בעירייה, כי לא מעט מקרים של הימצאות חזירים בקרבת מוסדות חינוך נגרמים, בין היתר, בשל האכלתם על ידי תושבים המתגוררים בסמוך.

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר