תרומות למשפחות נזקקות. הפרויקט של נדב גבאי-שמר (צילום: פייסבוק)
תרומות למשפחות נזקקות. הפרויקט של נדב גבאי-שמר (צילום: פייסבוק)

הפרויקט של נדב

ביום שנדב גבאי-שמר נזקק לתרומה כדי להעביר את חג הפסח, הוא החליט שברגע שרק יתאפשר לו, הוא יתרום בחזרה לקהילה. זה היה לפני תשע שנים, ומאז החיידק ההתנדבותי לא מרפה. כל הפעילות מתבצעת באמצעות קבוצת פייסבוק בשם "סיוע למשפחות נזקקות", שמונה יותר 5700 חברים, ואתם יותר מאשר מוזמנים להצטרף ולפתוח את הלב

פורסם בתאריך: 14.4.22 19:44

פעם אחת, לפני תשע שנים, נזקק נדב גבאי-שמר מקרית ביאליק לבוסט קטן לפני חג הפסח. כבעל משפחה צעירה עם ילדים, משכנתה, תשלומים והוצאות אחרות, הכסף פשוט לא הספיק. הם קיבלו גיפטקארד בסך 400 שקלים כתרומה, וזה היה היום שבו השתנו חייו.

"הגיפטקארד החזיק אותנו שבועיים", הוא מספר, "עבדנו שנינו, אבל הכסף לא הספיק. מי שהייתה אשתי הגיעה אל אותה בחורה דרך הפייסבוק, היום היא חברה מאוד-מאוד טובה שלי. זו הסיבה שאני עושה את זה. אמרתי לעצמי שטיפונת אני אתאושש, ואני מתחיל להחזיר. מה זאת אומרת, עזרו לי ואני לא אעזור לאחרים? היום החיידק הזה לעזור לא מרפה, אני לא מסוגל אחרת. היום (חמישי) אני מחלק 170 סלי מזון".

אתה עושה הכל כאדם פרטי?

"עד לפני כשבועיים, כל כספי התרומות היו עוברים דרך חשבון הבנק שלי, ואז קיבלתי הצעה מבנק מזרחי טפחות, שעשה מהלך מדהים. בגלל היכרות מוקדמת, הבנק הציע לי לפתוח חשבון נאמנות שאני אחראי עליו, אבל הבנק מפקח על כל הוצאה. בשלב הבא אני רוצה לייצר הכנסות קבועות על בסיס חודשי ואז לפתוח עמותה. הפרויקט של פסח שווה 46 אלף שקלים, שנתרמו על ידי אנשים מכל הארץ. השווי של כל סל כזה הוא 500 שקלים בסופרמרקט. הצלחתי בגלל קשרים ורכישה ישירה מספקים להוריד את הסכום ל-250 שקלים. בסל יש חבילת ניקיון שכוללת כל מה שבית צריך וחבילת מזון שיש בה 14 סוגי מוצרים. למשפחה שלי יש עסק בשם 'ש.ש. סוכנויות', שעוסק בשיווק והפצת חומרי ניקוי ומוצרי צריכה לשוק המוסדי. אנחנו דאגנו לכל מוצרי הניקוי והצריכה במחירי עלות, עם סבסוד מלא ואת מוצרי המזון אני משיג ישירות מהספקים".

איך התרומות מגיעות אליך?

"הכל דרך הפייסבוק. יש לי קבוצה בשם 'סיוע למשפחות נזקקות' שמונה יותר 5700 חברים".

ואיך אתה מגיע לנזקקים?

"היום יש לי כבר את הניסיון ואת הידע לזהות מה נכון ומה לא, ואני עושה את זה כבר בשיחת הטלפון הראשונה. דבר שני, אני תושב קרית ביאליק וכחלק מהפעילות שלי אני חבר ועדת הרווחה בהתנדבות, אז יש לי את הקשרים שלי לדעת ולבדוק דברים, לפחות מה שקורה אצלי בעיר. כמובן שהכל בהסכמתם, לאחר שהם חותמים על ויתור סודיות, אם הם מוכרים ברווחה. בערים אחרות יצרתי קשרים, כדי להשיג את המידע שצריך. יש פה הרבה פעילים חברתיים באזור הקריות ובחיפה ואנחנו כבר יודעים מי כן ומי מתחזה. לצערי הרב, אנחנו עושים היום את התפקיד של מדינת ישראל".

 

 

בקבוצה יש המון פוסטים של תרומות של כל מיני דברים ולא רק כסף.

"נכון, ואני מעודד את זה. כי המטרה בסופו של דבר, לא משנה מה תורמים, העיקר שזה יגיע לאנשים הנכונים. זה בכלל לא חשוב לי אם זה מגיע דרכי או דרך אחרים. אספר לך סיטואציה שקורית המון. זוג מתגרש ונשארת אם חד הורית, לרוב חסרת כל. הוא בורח, הם מעוקלים מכל הכיוונים, השאיר אותה עם חובות עתק, ולך תתחיל לשקם את אותה משפחה. אנחנו בונים משפחה כזו מאפס. צריך לדאוג לה לריהוט, לביגוד ואת כל הדברים האלה אני עושה בעזרת תרומות שמתפרסמות בקבוצה".

ומי משנע?

"לפני הקורונה היו לי מובילים שעשו זאת בהתנדבות, היום זה כבר יותר קשה. הרבה פעמים אני מגייס את הכסף להובלות. לפעמים העירייה מקצה לי משאית, מסתדרים, ומהמעט שיש מצליחים לעשות המון. בסוף-בסוף לראות את החיוך שלהם שווה הכל. לראות משפחה שמצליחה להתרומם, לאחר שנה-שנתיים שהשקעת בהם, ואז הם אומרים שעכשיו הם רוצים לתרום חזרה, אני יודע שעשיתי את שלי. זה כל העניין. במקום שהילדים של אותם בתים הרוסים יגדלו ברחוב, דרך הפעילות שלי, אני מציל אותם. הם הדור הבא והם ימשיכו אותנו".

כל התרומות מתורגמות לסיוע למשפחות במספר תחומים: סלי מזון, תרופות וסיוע ותשלום חשבון חשמל.

לתרומות: בנק מזרחי טפחות, סניף 448, מספר חשבון 337994, שם החשבון: נדב גבאי-שמר בנאמנות סיוע למשפחות נזקקות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר