גן המעדטק המואר (צילום עופר פיקס)
גן המעדטק המואר (צילום עופר פיקס)

סוף סוף: גן המדעטק מואר

פעילים במועצת הדר התערבו, ועמודי תאורה הותקנו בגן המדעטק בהדר שהיה חשוך כמעט לחלוטין בשעות הערב והלילה. מנכ"ל המדעטק יוסי אני: "הקשר והחיבור של תושבי שכונת הדר למוזיאון חשובים לי באופן אישי. בעזרת הטכניון הותקנה תאורה נרחבת בגן"

פורסם בתאריך: 4.9.22 12:22

בעקבות התערבות של מועצת הדר הוצבו סוף סוף עמודי תאורה בגן המדעטק שליד בניין הטכניון בשכונת הדר בחיפה, אשר היה כמעט חשוך לחלוטין בשעות הערב והלילה.

"בחודש ינואר 2021 פניתי למנכ"ל המוזיאון יוסי אני וביקשתי ממנו להאיר את הגן החשוך לטובת תושבי העיר", מספר עופר פיקס, פעיל מרכזי במועצת הדר, "זה היה לאחר השיפוץ שנעשה במקום, אשר במסגרתו הוסיפו תאורת לד בתוך הגדר לאורך השביל המרכזי של הגן. אלא שהתאורה לא האירה את חלקיו המרוחקים של הגן והיה לא נעים לחצות אותו בשעות הערב. יתרה מכך, לאחר זמן לא רב הפסיקה תאורת הלד לעבוד. המנכ"ל לא חשב שזה באחריותם, ולכן פניתי לעיריית חיפה והסתבר לי שהשטח מוגדר שפ"פ – שטח פרטי פתוח. חזרתי עם תשובת העירייה למנכ"ל המדעטק שביקש לבדוק את הדברים. הוא הציע פתרון ביניים – להעיר את הגן בתאורה מהבניין עצמו – אך ההבדל בעוצמה לא היה משמעותי".

 

 

ואיך בסוף הצלחתם?

"בפגישה האחרונה שלנו, לפני כמה חודשים, הוא סיפר לי שהוא פנה לטכניון ושהם החליטו ללכת ביחד על פרויקט הארת הגן, שהגיע לסיומו בימים האחרונים. עכשיו מתקיים שיח על שדרוג מצלמות האבטחה במקום כדי להגביר את תחושת הביטחון לבאים בשערי הגן ולמניעת ונדליזם. אנחנו בקהילת הדר מרגישים תנופה, והשכונה מתחילה לפרוח מחדש. קורים גם דברים חיוביים בחיפה".

אני מסר בתגובה: "הקשר והחיבור של תושבי שכונת הדר למוזיאון חשובים לי באופן אישי, ויש פעילויות חינוכיות וחברתיות שנעשות בשיתוף פעולה של המעבדה האזרחית והטכניון. אנחנו בקשר שוטף עם ועד השכונה, ובעקבות נושאים שהועלו הצלחנו לעשות דברים רבים כמו הקמת גינת כלבים בשיתוף עם עיריית חיפה, שדרוג הצמחייה בגן הצפוני, ועכשיו בעזרת הטכניון הותקנה תאורה נרחבת בגן – דבר הכרחי שמוסיף מאוד לתחושה הטובה של כל המבקרים והעוברים בו. דברים נוספים צפויים בהמשך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאמור את האמת

    במדינת עולם חמישי יש סיבה למסיבה לאחר הקמת עמודי תאורה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר