רג'א זעאתרה ושהירה שלבי (צילומים: בועז כהן, חגית הורנשטיין)
רג'א זעאתרה ושהירה שלבי (צילומים: בועז כהן, חגית הורנשטיין)

"השם ואדי אל-ג'מאל היה הרבה לפני קליש רותם, אוזן וגולן שטיינברג"

חברי מועצת העיר רג'א זעאתרה ושהירה שלבי מסיעת חדש מצטרפים לסערת פתיחת מרכז קלור בשכונת עין הים והשימוש בשמה הערבי של השכונה - ואדי אל-ג׳מאל - בפרסומים רשמיים של עיריית חיפה. בהודעה שפרסמו נכתב: "אפשר להתכחש להיסטוריה, אבל אף אחד לא יוכל לשנות את ההיסטוריה"

פורסם בתאריך: 30.10.22 18:54

סערת פתיחת מרכז קלור בשכונת עין הים והשימוש בשמה הערבי של השכונה – ואדי אל-ג׳מאל – בפרסומים רשמיים של עיריית חיפה מסרבת לגווע, וכעת גם חברי מועצת העיר רג'א זעאתרה ושהירה שלבי מסיעת חדש נכנסים לקלחת.

בהודעה שפרסמו כתבו זעאתרה ושלבי כי "סיעת חד"ש במועצת העיר מברכת על הפתיחה המחודשת של המרכז הקהילתי קלור בשכונת עין הים – ואדי אל-ג'מאל, אחרי תקופה ממושכת שבה פעילות המרכז נפגעה והוגבלה. השם ואדי אל-ג'מאל קיים מימים ימימה, הרבה לפני קום המדינה ולפני שחבר מועצה כזה או אחר הגיע לשכונה. אפשר להתכחש להיסטוריה, אבל אף אחד – לא ראש העיר, לא יו"ר ועדת השמות ולא חבר מועצה – לא יוכל לשנות את ההיסטוריה. השם המשותף בערבית ועברית של המרכז הקהילתי בשכונה הוא תולדה של תהליך שעברו תושבים ערבים ביחד במשך שנים, והגיעו להסכמה שהתושבים רוצים ומעוניינים לקיים מרחב משותף ושוויוני".

 

 

עוד נמסר כי חד"ש פעלה בשנים האחרונות לתגבור תקציבי המרכזים הקהילתיים וכי "נמשיך לפעול לחיזוק כל המרכזים הקהילתיים בחיפה כדי שישרתו את כל התושבים, יהודים וערבים כאחד, לרבות המרכז הקהילתי קלור בשכונת עין הים – ואדי אל-ג'מאל".

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "השם ואדי אל-ג'מאל היה הרבה לפני עינת קליש רותם, אורי אוזן ושרית גולן שטיינברג, ויישאר גם אחריהם".

 

ההזמנה הרשמית של עיריית חיפה לפתיחת מרכז קלור

ההזמנה הרשמית של עיריית חיפה לפתיחת מרכז קלור

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אריה

    בזמן אדם וחווה גם כן השם היה אחר… למה נעצרת בהסטוריה המוסלמית? גם באמריקה האינדיאנים נתנו שמות שלא קיימים היום. מבחינתכם הזמן נעצר עם הקמת הישוב היהודי ואתם חושבים שתחזירו את מחוגי השעון אחורה? אז אף אחד לא יהודי ולא ערבי לא יריב בשנת 2022 את מלחמת 1922 בשביל פרנסה של פוליטיקאים ערבים. מדינת ישראל מכינה את הנוער לשנת 3022 ואתם תמשיכו לשקוע במדמנה הוירטואלית שלכם

  2. אנרכיפאי

    השכונה הוקמה בואדי אל-ג'מל. מה פתאום שיבטלו את שם השכונה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר