פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
פסטיבל "החג של החגים" (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

לא התקפלה: ראש העיר החליטה על הפעלת השאטלים

ראש העיר עינת קליש רותם לא נכנעה לאיומי הפרישה של הסיעות החרדיות בקואליציה, והודיעה כי השאטלים לאירועי פסטיבל "החג של החגים" יפעלו גם בשבת הקרובה. יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר: "נבחן את המשך שיתוף הפעולה. ככל שיש שינויים בסטטוס קוו, נבחן את זה עם מועצת גדולי התורה"

פורסם בתאריך: 14.12.22 09:21

ראש העיר עינת קליש רותם לא נכנעה לאיומי הפרישה של הסיעות החרדיות בקואליציה, והודיעה כי השאטלים לאירועי פסטיבל "החג של החגים" יפעלו גם בשבת הקרובה.

בהודעה שפרסמה עיריית חיפה הבוקר (רביעי) נכתב: "בהמשך לשינויים בסידורי התנועה באירועי 'החג של החגים' ולאחר דיונים עם גורמי המשטרה, תגבור התחבורה הציבורית יימשך כמתוכנן. בתום סדרת פגישות של צוותי העירייה ומשטרת ישראל הובהר כי לאור ההצלחה בצמצום מספר כלי הרכב שנכנסו לעיר בשבת האחרונה, במקביל לחסימת צירי תנועה מרכזיים, נראה כי ניהול התנועה שיפר במידת מה את שמירת דרכי הגישה והמילוט פתוחים למקרי חירום, והועיל אף להפחתה בסבל התושבים".

עוד נכתב כי "מפקד תחנת משטרת חיפה והצוות המקצועי הביעו את שביעות רצונם מניהול האירוע בשבת האחרונה וביקשו להמשיך את סידורי התחבורה הציבורית והשאטלים שהסדירו את כניסתם של עשרות אלפי המבקרים לעיר. בבסיס הבדיקות עומדים צרכי הבטיחות, הביטחון והשמירה על חיי אדם, מתוך מטרה למנוע אסונות אפשריים ככל הניתן. לקחים יופקו רק בעוד שבוע. יש לציין שתגבור התחבורה הציבורית באירועי 'החג של החגים' הוא נוהל של שנים רבות. ניהול הנושא ייבדק על ידי גורמי המשטרה רק בתום השבועיים הראשונים".

יצוין כי הרעיון להפעלת שאטלים הגיע לאחר פגישת שיתוף ציבור שקיימה קליש רותם בבית הגפן עם תושבי השכונות, שמתלוננים כבר שנים לפגיעה בשגרת החיים שמתבטאת בפקקים, בהפיכת חדרי המדרגות לשירותים ציבוריים ובקשיים להגיע לתפילות בכנסיות בשל העומס הרב שמתבטא גם בבעיות חניה.

הפרשה החלה עם הודעתה של עיריית חיפה בשבוע שעבר על הפעלת שאטלים בשתי שבתות, לראשונה במסגרת פסטיבל "החג של החגים". בסיעות החרדיות נזעקו וטענו לפגיעה בקדושת השבת ולהפרה של הסטטוס קוו בעיר, וש"ס ואגודת ישראל אף הבהירו כי לא יהססו לפרוש מהקואליציה השברירית של קליש רותם.

מי שנקרא לדגל, תרתי משמע, הוא יו"ר סיעת דגל לתורה בכנסת ח"כ משה גפני, שנציגו בעיר מיכי אלפר משמש מ:"מ וסגן ראש עיר. אלפר נחשב לאחד מהאנשים החזקים בעירייה, ורבים מייחסים לו את בחירתה של קליש רותם לראשות העיר בזכות תמיכתו בה בבחירות. בסוף השבוע, לאחר שקליש רותם שבה מחו"ל, גורמים בסיעות החרדיות טענו כי הושג הסדר, ולפיו השאטלים המתוכננים לשבת הקרובה יבוטלו.

בתוך כך, גורמים באופוזיציה, ובהם יו"ר סיעת חד"ש במועצה רג'א זעאתרה ושרית גולן שטיינברג, טענו שראש העיר נכנעת לאיומיהם של החרדים ולכפייה הדתית.

 

 

בשלב זה החלה טלטלה במערכת הפוליטית. ההערכות בקרב גורמים במועצת העיר היתה שאלפר מאותת לקליש רותם שהוא מתכוון לפרוש מהקואליציה, וזאת לאחר שקרא את התמונה הפוליטית והבין שהתמיכה הציבורית בראש העיר נמצאת בשפל. גורמים אחרים בפוליטיקה העריכו כי הצעד נבע מתקציב התרבות התורנית שאמור להתחלק בין הסיעות החרדיות ועדיין לא הועבר, כאשר האצבע המאשימה מופנית לעברה של קליש רותם. גורמים אחרים בעירייה יודעים לספר שראש העיר זעמה על הפרסומים בתקשורת החרדית בדבר איומי הפרישה והפשרה שלכאורה הושגה לביטול הפעלת השאטלים, ושאת כעסה היא מפנה לכיוונו של אלפר, עד שאפילו שקלה להדיחו, למרות הקואליציה הצרה.

עוד טוענים גורמים בעירייה כי יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי גילה במועצת העיר שאלפר נכח באחת מישיבות ועדת ההקצאות. לפנייתה של סגנית ראש העיר סופי נקש ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין בנושא, השיבה קליין כי נאסר על גורמים פוליטיים להשתתף בוועדת הקצאות. הדבר, כך נטען, הוסיף לכעס של קליש רותם על אלפר. אלפר התייחס בישיבה לטענות ואמר: "ועדת הקצאות היא חשובה מאוד. הנוכחות שלי כמ"מ ראש עיר בוועדה באותה העת נעשתה באישור של יו"ר הוועדה (מנכ"ל העירייה לשעבר אוהד שגב; ב"כ) ובאישור של כל הגורמים הרלוונטיים. אם יש עובד ציבור שהמידע שהבאתי בפני החברים לא מוצא חן בעיניו, הרי שמתעורר חשש כבד לשיקולים זרים בהחלטות ועדת ההקצאות, וטוב שהייתי שם כדי להעמיד דברים על דיוקם".

בעקבות הודעתה של העירייה על המשך הפעלת השאטלים מסר אלפר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בנוגע לשבת, יש לנו הסכם מסודר שידוע לכולם ולכל חברי המועצה. רוב חברי המועצה במועצת העיר חתומים עליו, ובו דרישה להסכם על הסטטוס קוו. אמרנו שנבחן את המשך שיתוף הפעולה. הסטטוס קוו לא מבטיח שינוי של המצב הקיים, להיפך – הוא משמר את המצב הקיים, ואת זה אנחנו מבקשים לכבד. ככל שיש שינויים בסטטוס קוו, נבחן את זה עם מועצת גדולי התורה. זה בהחלט משהו שלא צריך לקרות ולא תורם לשותפות שלנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רק ועדה קרואה בדחיפות

    מקוה שתודח במהרה על ידי שר הפנים הנכנס
    ושייצאו מהקואליציה הממיחא לא קיימת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר