רמזור (צילום: Gavran333/depositphotos.com)
רמזור (צילום: Gavran333/depositphotos.com)

הסכמות בין העירייה למשרד התחבורה בנושא הצמתים המרומזרים

בעקבות העתירה שהגיש משרד התחבורה נגד העירייה הגיעו הצדדים להסכמות, ולפיהן העברת הניהול והתחזוקה של הצמתים המרומזרים שמחוץ לשטח המוניציפלי של חיפה לחברת נתיבי אילון תתבצע עד 15 במאי. ההסכמות קיבלו תוקף של החלטה על ידי סגנית נשיא בית המשפט המחוזי השופטת בטינה טאובר

פורסם בתאריך: 3.1.23 08:57

עיריית חיפה הגיעה להסכמות עם משרד התחבורה במסגרת העתירה שהגישה מדינת ישראל נגד העירייה בנושא העברת הניהול והתחזוקה של הצמתים המרומזרים שמחוץ לשטח המוניציפלי של חיפה לחברת נתיבי אילון (נת"א).

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", בין העירייה למשרד התחבורה התגלעו מחלוקות באשר למועד העברת הניהול והתחזוקה של הצמתים המרומזרים. במשרד טענו כי בפגישה בין נציגי נת"א לראש מינהל התפעול בעירייה אוהד דורפמן סוכם כי יבוצע תהליך מסירה סדור, ללא ניתוקים חד צדדים או מהלכים שיפגעו בציבור. כמו כן טענו במשרד כי למרות בקשתם לקבל ארכה עד 15 באפריל – המועד שבו תוכל נת"א לקבל לידיה את ניהול הצמתים – הם נתקלו בסירוב מצדהעירייה, שביקשה לנתק את הצמתים ממרכז הניהול כבר ב-1 בינואר.

ביום שישי הגישה המדינה לבית המשפט המחוזי בקשה לצו מניעה נגד העירייה, וזה נענה לבקשה והוציא צו מניעה שאוסר על העירייה לנתק את ניהול ותחזוקת הצמתים המרומזרים מחוץ לגבולות רשות התימרור של העיר ממרכז ניהול התנועה של חיפה.

 

 

בדיון שהתקיים אתמול (שני) הגיעו העירייה והמשרד להסכמות, ולפיהן הצדדים "יחתרו לכך שהעברת הרמזורים תיעשה עד 15 במאי. כדי להשיג מטרה זו יתכנסו הצדדים לדיון בנושאי המחלוקת – תשתיות, מערכת אביבים והתחשבנות כספית".

כמו כן הוסכם כי "במקביל, בשבעת הימים הקרובים, עד 9 בינואר, הגורמים המקצועיים יגיעו להסכמה ויחתמו על נוהל עבודה להפעלה ולניהול של הרמזורים מחוץ לתחומי העיר בתקופת הביניים, כאשר העיקרון המוסכם הוא שהפעלת הקבלנים תיעשה על ידי העירייה בתיאום עם נת"א, ואם נת"א תבקש להפעיל את אותם הקבלנים היא תעשה זאת בתיאום עם העירייה ובהסכמתה, והעירייה לא תתנגד לשינויים בצמתים ככל שיידרשו".

על הצדדים לעדכן את בית המשפט בהתקדמות התהליך עד 15 בפברואר. ההסכמות קיבלו תוקף של החלטה על ידי סגנית נשיא בית המשפט המחוזי השופטת בטינה טאובר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר