שמעון סבג (צילום: יוסף הירש)
שמעון סבג (צילום: יוסף הירש)

עמותת יד עזר לחבר תקיים טקס לציון יום השואה הבינלאומי

הטקס לציון יום השואה הבינלאומי ייערך ביום חמישי, 26 בינואר, במרכז קריגר, וישתתפו בו שר החוץ אלי כהן, חברי כנסת, אישי ציבור, ניצולי שואה, שגרירים וקונסולים, נציגים של צה"ל והמשטרה, ותלמידי בתי ספר בחיפה. באירוע תופיע מקהלה של 12 ניצולות שואה שגילן הממוצע הוא 92

פורסם בתאריך: 15.1.23 12:58

לקראת יום השואה הבינלאומי 2023 שיצוין בסוף חודש ינואר תקיים עמותת יד עזר לחבר טקס במרכז קריגר. הטקס ייערך ביום חמישי, 26 בינואר, בהנחייתו של העיתונאי גלעד עדין, וישתתפו בו שר החוץ אלי כהן, חברי כנסת, אישי ציבור, ניצולי שואה, שגרירים וקונסולים, נציגים של צה"ל והמשטרה, ותלמידי בתי ספר בחיפה.

מייסד ומנכ"ל יד עזר לחבר שמעון סבג: "בתחילת הטקס תודלק אש הלפיד לזכר הנספים על ידי ארבע ניצולות שואה, דיירות הבית החם של העמותה. השנה הענקנו לאירוע היבט נוסף, ואחד הרגעים המרגשים בו יהיה כשלראשונה תופיע מקהלה של ניצולות השואה המבוגרת בעולם שתשיר את 'שרדתי' – המנון העמותה ושיר מקורי על ההישרדות בגטאות בזמן השואה".

 

 

הזמרת אילנה אביטל כתבה והלחינה את השיר, וגם תדריך את בנות המקהלה. המקהלה עשויה להיכנס בקרוב לספר השיאים של גינס, שכן גילן הממוצע של 12 הזמרות הוא 92. בין חברות המקהלה נמצאות זלדה סגל בת 92 ואסתי ליבר בת 86 – שתיהן ניצולות שואה מפולין; סופי לייבוביץ' בת 95, ריטה ברקוביץ בת 91, סלינה שטיינפלד בת 88 וחיה כספי בת 90 – ארבעתן ניצולות שואה מרומניה. חברה נוספת במקהלה היא שליה קנבסקי בת 86 – ניצולת השואה מחרקוב, שביתה הופגז לפני כשנה בפלישה הרוסית לאוקראינה, ואשר חולצה תחת אש כבדה על ידי חברי המשלחת ההומניטרית של יד עזר לחבר.

אביטל: "זהו כבוד גדול עבורי לחבור שוב ליד עזר לחבר, ואין לי צל של ספק שזה יהיה אירוע מרגש מאוד. נעלה לבמה, מקהלת ניצולות השואה ואני, כדי לרגש את 500 האנשים שהוזמנו לאירוע. רק אהבת חינם תנצח ביקום המדהים הזה שלנו".

באירוע יוענק אות עיטור הכבוד מטעם ניצולי השואה לאנשים שתרומתם רבת השנים סייעה לניצולי השואה במדינת ישראל, ובהם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר שמעורבותם שלו ושל שחקני המועדון משמחת את דיירי הבית החם של העמותה; ויאן פישר מגרמניה והשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים על תרומתם לרווחת ניצולי השואה של העמותה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר