מרכז ההייטק של אינטל (הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)
מרכז ההייטק של אינטל (הדמיה: אדריכל מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)

הלם בעירייה: אינטל ביטלה את הקמת מרכז ההייטק

מכה קשה לעתידה של חיפה: אינטל אישרה כי היא תבטל את בנייתו של מרכז ההייטק שלה, שאמור היה לקום בהשקעה של 200 מיליון דולר ולהעסיק 6,000 עובדים. בעיריית חיפה קיבלו את הידיעה באכזבה קשה, שכן המרכז של אינטל היה אחד מיעדי הדגל של ראש העיר עינת קליש רותם

פורסם בתאריך: 16.1.23 16:16

הלם בעיריית חיפה: שנה וחצי לאחר הנחת אבן הפינה למרכז ההייטק החדש של אינטל בחיפה, אישרה היום (שני) המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי כי היא תבטל את בנייתו של המרכז, שאמור היה לקום בהשקעה של 200 מיליון דולר.

המרכז, שהתוכנית להקמתו אושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית בינואר 2021, אמור היה לחבר את מרכז הפיתוח של אינטל בפארק מת"מ עם הבניין החדש. במרכז, שכבר קיבל את השם IDC12, אמור היה להיות מועסק מספר שיא של 6,000 עובדם.

בעירייה קיבלו את ההודעה באכזבה קשה. הקמת המרכז של אינטל היתה אחד מיעדי הדגל של ראש העיר עינת קליש רותם, וביטולו מהווה מכה קשה הן לשאיפותיה של ראש העיר והן לעתידה התעסוקתי של חיפה.

 

 

בטקס הנחת אבן הפינה אמרה קליש רותם: "לאינטל קשרים הדוקים וארוכים עם חיפה. קשרים אלו החלו עוד בשנת 1974, עם ההחלטה ההיסטורית של החברה להקים כאן, בחיפה, את מרכז המחקר והפיתוח הראשון שלה מחוץ לגבולות ארצות הברית. מאז ועד היום העמיק תאגיד הטכנולוגיה הבינלאומי את קשריו עם העיר, קשר שמגיע היום לשיא נוסף עם הנחת אבן הפינה למבנה החדש, שביחד עם קודמיו ייהפך למרכז ההייטק הגדול בישראל. לא ניתן להפריז בחשיבותה של החלטה זו לעתידם של חיפה והצפון כולו".

למרות האכזבה הקשה אומרים גורמים בעירייה כי במשרד מהנדס העיר לא התקבל כל עדכון מאינטל על ביטול הקמתו של המרכז. עם זאת, באינטל הוחלט כי למרות שהקמתו של המרכז תיעצר, העבודות להקמת החניון המתוכנן יימשכו, ובסיומן הוא ישמש את עובדי פארק מת"ם. בעירייה מציינים כי אם החברה אכן תבטל את הקמת הבניין ותבנה רק את החניון, היא תידרש לבצע שינוי ייעוד לקרקע, וגם בקשה כזו עדיין לא התקבלה. בעירייה מקווים כי ההחלטה לביטול בניית המבנה היא זמנית, וכי בעתיד תבקש אינטל להוציא את התוכנית המקורית אל הפועל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאית

    מתי כבר תבינו, חיפה זו עיר שבה כולאים תינוקות בכלובים ומכים קשישים בבתי אבות. זו לא עיר של הייטק, חדשנות וצעירים. בשביל זה יש את ערי המרכז.

  2. אייל חיפה

    פספסתם את העיקר. אינטל עשתה תרגיל עוקץ תכנוני לעירייה. היא קיבלה אישור להקים חניון ענק כחלק מהבניין החדש. עכשיו מבטלת את הבניין אבל ממשיכה בהקמת החניון כלומר השתלטה על השטח החשוב הזה לחניון לעצמה בלבד.
    על העיריעה לבטל את ההיתרים לחניון ולדרוש ביטול הפרויקט ושיווק מחדש של הקרקע למשרדים

  3. שמואליק גלבהרט

    על מה ההיסטריה? ביטלו את הבנין, אבל זה רק הנדל"ן, לא הפרוייקט, שאותו ניתן לקדם בבניינים קיימים, ושיטות עבודה מתקדמות מרחוק. בנסיבות אלו החלטת אינטל נראית הגיונית. ובמקום לבזבז סכומי עתק על בטון וזכוכית, הכסף יוכל להתפנות להשקעה בדברים החשובים באמת – מחקר, פיתוח, וייצור.

  4. אייל

    אנחנו נסתדר בלי הטק. תדרשו להקים מלון עסקים גדול שגב-ים התחייבה בעבר להקים במת"ם ועד היום לא הקימה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר