אתר האינטרנט של עיריית חיפה
אתר האינטרנט של עיריית חיפה

מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות: מי בצמרת ומי בתחתית?

לפי מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022 של עמותת שבי"ל, חיפה מדורגת במקום ה-12 מבין 121 רשויות מקומיות עם ציון כולל של 85. קרית ביאליק בפסגה עם ציון כולל של 100, קרית אתא בתחתית עם ציון כולל של 42. ובאיזה מקום מדורגות קרית מוצקין, קרית ים, נשר וטירת כרמל?

פורסם בתאריך: 13.3.23 07:55

עמותת שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל) פרסמה את מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022, וממנו עולה כי חיפה מדורגת במקום ה-12 מבין 121 רשויות מקומיות.

שבי"ל מפרסמת את מדד השקיפות זו השנה ה-14, והשנה לראשונה היא שיתפה פעולה עם איגוד האינטרנט הישראלי. במדד נבחנו 115 קריטריונים ב-121 רשויות מקומיות – 78 ערים, 19 מועצות אזוריות ו-24 מועצות מקומיות שמספר תושביהן עולה על 18,000 תושבים. במדד מחולקות הרשויות לחמש רמות: רמה A+ (מצוין) שבה נכללות הרשויות שקיבלו את ציון בין 95 ל-100; רמה A (טוב מאוד) שבה נכללות הרשויות שקיבלו ציון בין 85 ל-94; רמה B (טוב) שבה נכללות הרשויות שקיבלו ציון בין 70 ל-84; רמה C (כמעט טוב) שבה נכללות הרשויות שקיבלו ציון בין 55 ל-69; ורמה D (טעון שיפור) שבה נכללות הרשויות שקיבלו ציון בין 0 ל-54.

לפי המדד, חיפה נמצאת ברמה A ובמקום ה-12 מבין כל היישובים עם ציון כולל של 85 (96 נקודות מתוך 113 נקודות אפשריות). עם זאת, הציון שקיבלה חיפה מהווה ירידה בהשוואה למדד של השנה קודמת שבה קיבלה העיר את הציון 89.

את הציון הגבוה ביותר מבין הערים במטרופולין קיבלה קרית ביאליק, אשר ניצבת ברמת דירוג A+ עם ציון כולל של 100. ציון זה מציב את קרית ביאליק במקום הראשון ביחד עם אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו, עפולה, ראשון לציון, רעננה, אור יהודה, הוד השרון, מודיעין, רמלה, תל אביב ולוד.

ראש העיר אלי דוקורסקי מסר: "אני רואה באתר העירייה ובשאר הנכסים הדיגיטליים כלים מרכזיים באינטראקציה בין הרשות לתושביה. לא בכדי אנו זוכים באמון הציבור. תהליכי שיתוף הציבור במידע ובקבלת החלטות תורמים להעלאת אמון הציבור במערכת ולייעול תהליכים, ומאפשרים לתושבים לבקר את המערכת ולהשפיע. אמשיך לפעול להנגשת המידע העדכני לציבור".

 

 

גם לקרית מוצקין יש במה להתגאות. בדומה לחיפה, היא מדורגת בדרגה A (טוב מאוד), אך הציון הכולל של 92 מעמיד אותה במקום השישי מבין כל היישובים בארץ. גם עבור קרית מוצקין, בדומה לחיפה, ציון זה מהווה ירידה ביחס לשנה הקודמת שבה קיבלה העיר את הציון 97.

ראש העיר חיים צורי: "אנו ממשיכים לצעוד קדימה בגאון, לפתח ולקדם שירותים וחידושים דיגיטליים נגישים ויעילים למען התושבים".

קרית ים מדורגת ברמה B (טוב) עם ציון כולל של 73 שמציב אותה במקום ה-23 מבין כל היישובים בארץ. גם עבורה ציון זה מהווה ירידה מהשנה הקודמת, שבה היא קיבלה ציון כולל של 86.

נשר מדורגת ברמה C (כמעט טוב) עם ציון כולל של 68 שמציב אותה במקום ה-28 מבין כל היישובים. גם עבור נשר ציון זה מהווה ירידה מהשנה הקודמת שבו היא קיבלה ציון כולל של 79.

טירת כרמל מדורגת ברמה D (טעון שיפור) עם ציון כולל של 49 שמציב אותה במקום ה-41 מבין כל היישובים. גם עבורה ציון זה מהווה ירידה מהשנה הקודמת שבו היא קיבלה ציון כולל של 82.

גם קרית אתא מדורגת ברמה D (טעון שיפור) עם ציון כולל של 42 שמציב אותה במקום ה-46 מבין כל היישובים. גם עבורה ציון זה מהווה ירידה מהשנה הקודמת שבה היא קיבלה ציון הכולל של 68.

עם הקריטריונים שנבחנו נמנים דרכי התקשרות עם הרשות המקומית ועם ראש העיר, ממשק ידידותי למשתמש, מבקר הרשות, שקיפות כנדרש בחוק חופש המידע, מענקים ותמיכות, שקיפות כללי, ישיבות מועצה, כספים – תקציב, כספים – ארנונה, רכש – חוזים ומכרזים, כוח אדם – חוזים ומכרזים, רישוי עסקים, תכנון ובנייה, מידע הנדסי, מידע סביבתי, חברות עירוניות, הון אנושי בעיר והיערכות לחירום בעיר.

יו"ר עמותת שבי"ל השופטת (בדימוס) נילי ארד: "תכלית המדד מכוונת להגברת השקיפות ברשות המקומית באמצעות פרישת המידע לציבור באתר האינטרנט של הרשות בכל הנוגע לניהולה ולהתנהלותה. שיתוף התושבים בדרך זו מעניק להם אפשרות לעמוד על מיצוי זכויותיהם, ובמידת הנדרש לקיים ביקורת על אופן התנהלות הרשות ועל השירותים שהיא מעמידה לרשות הציבור. עם זאת, ציונים במדד אין בהם כדי להעיד על התנהלותם השקופה של נבחרי הרשות המקומית העומדים בראשה והפועלים בשמה ומטעמה. ביטוי מובהק למחויבות זו ולהשלכותיה ימצא ביטוי בבחירות המוניציפליות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר