הכרמלית (צילום: רמי שלוש)
הכרמלית (צילום: רמי שלוש)

הערכה: הכרמלית ששרדה תהפוך לאטרקציה עירונית

עדיין לא הוחלט מה יהיה ייעודה של הרכבת ששרדה בשריפה, אבל הכוונה היא לשמר אותה כמוצג נוסטלגי. עוד נודע כי בימים הקרובים תכריע העירייה מי תהיה החברה שתייצר את שתי הרכבות החדשות

פורסם בתאריך: 16.7.17 20:59

רכבת הכרמלית ששרדה את השריפה בחודש פברואר תוצא ממנהרת הכרמלית בשלב שבו יוכנסו לתוכה שתי רכבות חדשות, אך בכך היא לא תסיים את תפקידה ההיסטורי. שוחרי הנוסטלגיה והשימור לבטח ישמחו להתבשר כי לאחר הוצאתה מהמנהרה, הרכבת ששרדה לא תיגרס. אמנם טרם הוחלט מה יהיה ייעודה החדש, אך ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי שתי האפשרויות העיקריות הן הסבתה של הרכבת לאטרקציה עירונית כלשהי או הפיכתה למוצג מוזיאוני. מכל מקום, שלב ההכרעה בסוגיה זו עדיין רחוק מכיוון שהכרמלית תושבת לתקופה ארוכה מאוד – כ-17 חודשים – והיא צפויה לחזור לפעילות רק ביוני 2018.

השריפה בכרמלית כילתה את הרכבת שחנתה בתחנת כיכר פריז. לרכבת השנייה שחנתה בתחנת גן האם נגרמו נזקי עשן ופיח בלבד. מכיוון שהעירייה החליטה שעם חזרתה לפעילות של הכרמלית תמתין לתושבי העיר מערכת כרמלית חדשה לחלוטין, לרבות שתי רכבות תחתיות חדשות, הכוונה היא להוציא מהמנהרה את הרכבת הישנה בשלב שבו יוכנסו למנהרה שתי הרכבות החדשות.

הכנסת הרכבות החדשות והוצאת הרכבת הישנה כרוכות בפירוק חלק מהריצוף בכיכר בפריז, ועל מנת שלא לפרק את הריצוף פעמיים החליטה העירייה להצמיד את מועד הוצאת הכרמלית הישנה למועד הכנסת הרכבות החדשות.

ובתוך כך, בימים הקרובים צפויה הנהלת חברת הכרמלית חיפה, מפעילת הכרמלית, לבחור את החברה שתייצר ותרכיב את שתי הרכבות החדשות ואת המערכות הנלוות להן. על הפרק ניצבות שתי הצעות עבודה – האחת של חברה איטלקית והשנייה של חברה אוסטרית-שווייצרית. ועדת המכרזים של חברת הכרמלית חיפה תדון תחילה בנושא ההתקשרות ולאחר מכן תעביר את המלצתה להכרעת דירקטוריון חברת הכרמלית חיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר