בגדים, שקיות ופסולת בערוץ הנחל ברמות רמז
בגדים, שקיות ופסולת בערוץ הנחל ברמות רמז

"זה יכול היה להיות אוצר בלב העיר, אבל הוא מלא בפסולת"

ברמות רמז יש ערוץ נחל שבחורף זורמים בו מים מראש ההר לכיוון זיו. לא הרבה חיפאים מכירים אותו, אבל מי שכן מזועזע לראות את מצבו שעומד בסתירה לטבע הפראי שבו. דייר שמתגורר סמוך לערוץ פנה כמה פעמים לעיריית חיפה בבקשה לנקות אותו, אך דבר לא נעשה ובינתיים הפסולת נערמת

פורסם בתאריך: 19.5.23 06:28

לא הרבה חיפאים מכירים, אבל בשכונת רמות רמז יש ערוץ נחל שבחורף זורמים בו מים היישר מראש ההר במורד לכיוון זיו. זהו ערוץ קסום שרק לאחרונה נערכה בו הליכה במסגרת פסטיבל "הליכות ג'יין", שאותו הובילה ההידרולוגית חגית וינר, אשר התמקדה במסלול בוואדי דובנוב, במקטע של נחל זיו – מראשיתו, סמוך לקו רכס הכרמל, עד לנקודה בה הוא נבלע במערכת הניקוז התת קרקעית ברחוב בורוכוב ברמות רמז. 

המשתתפים בסיור הזדעזעו לראות את מצבו של ערוץ הנחל שעומד בסתירה בלתי נתפסת לטבע הפראי שבו, לאוצר הבלתי מובן מאליו הנמצא בלב העיר, אשר יכול להיות פשוט ערוץ נחל מקסים לטיולים. הנחל מלא בפסולת שמגיעה בסחף של המים הזורמים בחורף, והפסולת הזו נערמת עם כל שנה שעוברת. במקום יש ערימות של סמרטוטים ובגדים שנתקעו בענפים, נעליים שהושלכו למקום, סרטי מז"פ של המשטרה, חלקי מכונית, בקבוקים, פחיות, שקיות ניילון, צמיגים ועוד, שאיבדו מזמן את הזהות הצורנית שלהם. 

 

פסולת זרוקה בערוץ הנחל ברמות רמז

פסולת זרוקה בערוץ הנחל ברמות רמז

 

 

דוד דוברובסקי, אשר מתגורר בסמוך לערוץ ברחוב הל"ה פנה לעיריית חיפה כמה פעמים, אך לדבריו דבר לא נעשה והזבל ממשיך להיערם בנחל מלא פוטנציאל לטיולים. 

"כיצד ייתכן שהזנחה כזו נותרת ללא שום פעולה?", הוא קובל על מצב ההזנחה, "האם הדרך היא לסמוך רק על אנשים פרטיים שיפעלו למען הסביבה או שזו גם אחריותה של הרשות לפעול, לבטח כשפונים אליה? ערוץ הנחל מדובנוב עד בורוכוב, שעובר דרך הל"ה, הוא קטן ופשוט לניקוי. מעבר לניקיון שצריך לבצע בו, יש לפקח על אי השלכת פסולת במקום ולפעול בחומרה מול מי שפושעים נגד הסביבה והטבע. היכן יש עוד ערים עם אוצרות טבע כאלו? איך ייתכן שהם מוזנחים באופן נפשע כל כך? זה יכול היה להיות אוצר בלב העיר, אבל הוא מלא בפסולת".

עיריית חיפה סירבה להגיב. 

 

הפסולת מפתח מוביל המים ברחוב דובנוב לכיוון רחוב הלה"ה

הפסולת מפתח מוביל המים ברחוב דובנוב לכיוון רחוב הל"ה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גועל נפש של עירייה

    אין כסף לנקיון ואדיות ופיתוח שבילי גישה.
    אין כסף לתגבור סייעות בגני ילדים.
    אין כסף לשפץ גני ילדים עם רטיבות וסדקים.
    אבל
    יש 3 מליון למצעד להטב מטופש.
    יש 1.2 מליון לחגיגות מכבי חיפה אפילו לא קבוצה עירונית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר