הפועל מושך את גזע העץ הכרות לתוך שטח בית החולים (צילום: גילה ליבני זמיר)
הפועל מושך את גזע העץ הכרות לתוך שטח בית החולים (צילום: גילה ליבני זמיר)

תושבי רחוב מונטיפיורי: עובדי בני ציון גוזמים עצים ברחוב

נציגת תושבי רחוב מונטיפיורי גילה ליבני זמיר טוענת כי ביום שבת עובד ניסר מתוך שטח המרכז הרפואי בני ציון את צמרתו של אחד מהעצים שניצבים ברחוב: "זו עוד פעולת חבלה שבית החולים מבצע בצמחייה שלנו מתוך בית החולים אל הרחוב שהוא לא שלו". בני ציון: "הגיזום בוצע כחלק מההיערכות למניעת שריפות"

פורסם בתאריך: 22.5.23 09:23

ה"רומן" בין תושבי רחוב מונטיפיורי בהדר לבין המרכז הרפואי בני ציון מגיע בימים אלו לשיא שלילי חדש. הכעס של תושבי הרחוב החל כאשר בית החולים כרת בשטחו עץ בוגר שעלוותו היתה חלק מהנוף הירוק שכיסה את מראה המחסנים המכוערים שנבנו בקו הרחוב בגובה החומה, והמשיך עם עקירתה של צמחייה מטפסת שהעירייה שתלה ברחוב.

יצוין כי בין רחוב מונטיפיורי למרכז הרפואי בני ציון מפרידה חומה בגובה של כעשרה מטרים שאותה בנה בית החולים. כדי להסתיר את החומה נשתלו לכל אורכה צמחים מטפסים והותקנה מערכת השקיה. הצמחים שהחלו בהדרגה לטפס על הקיר הצליחו לכסות, ולו באופן חלקי, את המראה המכוער של החומה, ולתושבי הרחוב היה קצת ירוק בעיניים. ביום שבת התעוררו תושבי הרחוב בשעה 7:20 בבוקר לרעש של ניסור שפילח את האוויר.

"שמעתי קולות של מסור חשמלי, וזה היה תמוה בעיני בגלל השבת", מספרת נציגת התושבים גילה ליבני זמיר, "יצאתי החוצה וראיתי עובד שפועל מתוך שטח בית החולים, מעבר לחומה, ומנסר את צמרתו של אחד מהעצים שניצבים ברחוב. הוא היה עסוק בקשירת חלק העץ הגבוה תוך טלטולו, ובשלב מסוים שבר את הגזע וגרר את הצמרת לתוך בית החולים. צעקתי לו ושאלתי למעשיו ומי אישר לו לגזום עץ שלא נמצא בכלל בשטח בית החולים. הוא אמר שהמנהלים שלו הורו לו לכרות את צמרת העץ כי הוא מסכן את החניה ויגרום לשריפות".

 

הפועל מנסר את צמרת העץ (צילום: גילה ליבני זמיר)

הפועל מנסר את צמרת העץ (צילום: גילה ליבני זמיר)

 

 

זו לא פעם ראשונה שבית החולים פוגע בצמחייה שברחוב.

"זהו המשך ישיר לוונדליזם ולחבלות של בני ציון בצמחייה ברחוב מונטיפיורי, שאותה שתלה ונטעה עיריית חיפה כדי לכסות את החומה המכוערת שלהם. זו עוד פעולת חבלה שבית החולים מבצע בצמחייה שלנו מתוך בית החולים אל הרחוב שהוא לא שלו. הם קורעים את הצמחייה המטפסת על החומה ושומטים אותה כך שתתייבש ותנשור מהקיר. הם פוגעים בכל היבט באיכות החיים. לא ייתכן שבכל פעם יגיע איזה קבלן או פועל שיהרוס את מה שהושג בעמל כה רב. אנו מצפים ודורשים מהעירייה לפעול בנחישות ולנקוט סנקציות נגד בני ציון שהוא בית חולים עירוני. אנחנו דורשים מהעירייה ליצור איתנו קשר ולתאם תגבור של שתילת מטפסים ירוקי עד ביחד עם אזהרה חמורה שתשלח להנהלת בית החולים שאין לגעת בחזית הירוקה שהצלחנו להשיג במאמצים גדולים".

מבני ציון נמסר: "כמדי שנה, לקראת תקופת הקיץ, בוצעה פעילות גיזום של צמחייה, לרבות מצמרות עצים, כחלק מההיערכות של בית החולים למניעת שריפות והתפשטותן בשטח בית החולים. העצים שצמרותיהם נגזמו חדרו את הגדרות החיצוניים של בית החולים. לאחר הגיזום פונה הגזם לתוך שטח בית החולים על מנת למנוע אי נעימות לתושבי השכונה וכדי להימנע מהשלכת פסולת וגזם ברשות הרבים. פעולות הגיזום בוצעו תוך נקיטת אמצעי זהירות נדרשים על מנת להבטיח את ביטחונם ואת בטיחותם של כל באי בית החולים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בית חולים גוף עסקי לגמרי - מי שומר על הלקוחות שלא עושה גם עליהם קופה???

    בית החולים עבריין מתנהל במו קאובוי במערב הפרוע. עושה מה שרוצה ולא מעניין אותו בכלל החוק. מפחיד לחשוב שאם ככה הוא מתנהג כלפי שכניו, אולי הוא מתנהג באופן דומה עם לקוחותיו?

  2. קלופי

    רחוב אומלל, בית החולים הזה מתנהג כאילו הוא בעלים של באסטה בשוק. איחולי הצלחה לתושבי הרחוב

  3. להעיף מגולומב את בני ציון לקרית אתא

    בית החולים דופק את כל הסביבה שם. צריך להוציא אותו לקרית אתא ולא את בי"ח כרמל
    שיעברו משם ויתנו להקים במקומו מרפאות מקומיות ומרכז סיעודי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר